SOČI - 3. TRÉNINK; Opět double Mercedesu, třetí skončil Bottas, čtvrtý Ricciardo. Maldonado zůstal bez času.
V Soči je příjemné slunečné počasí, teplota vzduchu je 21 stupňů Celsia, asfalt má zatím 17 stupňů Celsia, může se začít!
Nico Hülkenberg dostal penalizaci pět míst na startu kvůli výměně převodovky.
Prvním na okruhu je Max Chilton, za ním vyjeli Maldonado, Räikkönen, Grosjean, Ericsson, Massa a ostatní. Po instalačním kole se vracejí do boxů.
První čas zajel Sutil, před kterého se hned dostal domácí jezdec Kvjat - 1:42,988 min. Vergne je rychlejší - 1:47,600 min. Třetí je Pérez, čtvrtý Sutil, pátý Vettel. Hülkenberg je třetí, ne nadlouho. Do čela jde Hamilton - 1:42,030 min, Kvjat je za ním s časem 1:42,180 min.
Vettel zajel nejrychlejší čas 1:41,999 min a je na prvním místě. Rosberg je proti - 1:41,859 min a je první. Na okruh zatím nevyjely jenom vozy McLaren a Daniel Ricciardo na Red Bullu. Časy má na svém kontě ale zatím jen osm jezdců. Nejrychlejší je znovu Hamilton - 1:40,725 min. Vede před Kvjatem a Vettelem, za nimi jsou Rosberg, Hülkenberg, Sutil, Vergne a Pérez.
Pastor Maldonado má nějaké problémy s ERS, mechanici pracují na jeho Lotusu. Mezitím je Rosberg na druhém místě - 1:41,139 min. Magnussen se zařadil na průběžné šesté místo. Vergne v desáté zatáčce zaváhal, vyjel mimo trať, pokračuje dál. Kvjat je opět před Rosbergem na druhém místě - 1:40,960 min.
Rosberg se řadí za Hamiltona časem 1:40,831 min, Button jde na šesté místo. Magnussen zastavil svůj vůz v páté zatáčce, platí žluté vlajky. Žluté vlajky se mění na červené, trénink je přerušen. Zatím platí následovné pořadí: Hamilton, Rosberg, Kvjat, Vettel, Hülkenberg, Button, Pérez, Magnussen, Sutil, Vergne, Grosjean, Chilton, Räikkönen. Ostatní jezdci nezajeli žádný čas.
Magnussenův vůz je odstraněn, trénink pokračuje. Ricciardo zajel svůj první čas - 1:42,538 min, který stačí jen na desáté místo. Bottas jde na desáté místo, Massa je zatím šestnáctý. Vergne jde na šesté místo, Kvjat je třetí - vozy Toro Rosso si vedou výborně. Alonso jde na čtvrté místo - 1:41,058 min.
Bottas zrychlil, je na pátém místě před Vettelem. Po první polovině tréninku je jediným jezdcem bez času Pastor Maldonado. Bottas jde do čela - 1:40,655 min. Massa také zrychlil, je šestý. Ricciardo se posouvá na deváté místo - 1:41,784 min, Pérez se řadí za něho. První je stále Bottas před Hamiltonem a Kvjatem. Rosberg má nejrychlejší čas - 1:40,178 min a jde na první místo průběžného pořadí. Bottas zrychlil, na Rosberga to nestačí, Valtteri je "pomalejší" o 35 tisícin sekundy.
Massa přidal, zajel čas 1:40,446 min a jde na třetí místo za Rosberga a Bottase. Čtvrtý je Hamilton, pátý Kvjat. V boxech Lotusu stojí rozebrán Maldonadův vůz, pravděpodobně to je pro Pastora konec tréninku. Räikkönen vyjíždí jako první na měkké směsi pneumatik. Změna mu trochu pomohla, posouvá se z dvanáctého na šesté místo - 1:41,025 min před Alonsa. Oba se posouvají níž, protože Button jde na čtvrté místo - 1:40,707 min.
Ricciardo se nevešel do zatáčky, pokračuje dál. Hamilton je hodně rychlý - 1:38,726 min a je první. Před Rosbergem má zatím náskok 1,4 sekundy. Ricciardo jde na čtvrté místo - 1:40,392 min, odsouvá ho z něj Button - 1:40,355 min. Bottas je druhý - 1:39,650 min, Massa je třetí. Rosberg jde za Bottase - 1:39,686 min.
Hamilton vyjel mimo trať, po krátké zastávce pokračuje dál, jede rovnou do boxu. Zbývá posledních pět minut. Ricciardo jde na páté místo, za ním je Kvjat. Vpředu je pořadí Hamilton, Bottas, Rosberg, Massa. Räikkönen je sedmý před Buttonem, Vettelem a Alonsem. Ricciardo zrychlil, dostal se před Massu - 1:39,755 min.
Alonso jde na sedmé místo - 1:40,151 min, Rosberg je druhý - 1:39,018 min. Trénink pomalu končí, vítězí Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem a Valtterim Bottasem.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.