Šéf Mercedesu, Toto Wolff, řekl, že není zrovna šťastný z toho, že Christian Horner prozradil detaily dnešní schůzky Strategické skupiny F1, v rámci které se tři týmy poháněné agregáty Mercedesu snažily zablokovat rozmrazení vývoje motorů v roce 2015.
Horner totiž prozradil, že nebyl úplně spokojen s tím, že týmy Mercedesu napřed podporovaly rozmrazení motorů a pak změnily svoje názory. Na dnešním setkání tovární tým, Williams a nový zákazník pro rok 2015 - Lotus - hlasovaly proti změně. Nicméně byly přehlasovány, návrh teď tedy zamíří ke Komisi F1.
"Zaprvé, jsem velice překvapen, že slyším takovéto komentáře. Protože jsme měli Strategickou skupinu dnes ráno a na setkání Strategické skupiny jsme řešili to, co má v názvu - strategii - a ne něco, co by mělo jít na veřejnost," řekl Toto Wolff. "Žádné rozhodnutí ale nepadlo, protože to [návrh] musí jít na F1 Komisi a World Motor Sport Council. Takže mluvení o nedokončeném byznysu není tím, jak bych očekával, že budou setkání probíhat."
"Celý rok se bavíme o pravidlech a tentokrát tu jsou nějaké nové nápady, jak změnit pravidla pro příští rok a ten další, je to normální diskuse. Jak už jsem řekl, jsem velice překvapen, že o tom mluvíme takto veřejně. Toto je Strategická skupina a my se musíme vyvarovat dělání velkých vln před tim, než bude něco přijato. Pokud chápete proces, tak víte, že Strategická skupina činí doporučení pro Komisi F1 a ta pak rozhoduje. Nic dalšího se nestalo."
Mercedes, Williams i Lotus se snažili uhájit svoji výkonnostní převahu, avšak marně(foto: Red Bull Racing)
K dnes tolik diskutovanému rozmražení pro příští rok Wolff řekl: "Myslím, že v F1 nepotřebujeme žádné nerozvážné reakce, potřebujeme stabilitu. Neříkám to jen kvůi své agendě, protože máme nejlepší motory a chtěli bychom znehybnit nebo zmrazit aktuální situaci. Máme pravidla, ta musí být sepsána. Někteří chytří lidé o pravidlech přemýšlejí. Pokud bychom je chtěli změnit, tak o nich pojďme mluvit, pojďme je sledovat a pojdme sledovat také vedení a uvidíme, jestli to dává smysl nebo ne. A my budeme první, kteří budou následovat inteligentní návrhy."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.