Šéf Mercedesu, Toto Wolff, řekl, že není zrovna šťastný z toho, že Christian Horner prozradil detaily dnešní schůzky Strategické skupiny F1, v rámci které se tři týmy poháněné agregáty Mercedesu snažily zablokovat rozmrazení vývoje motorů v roce 2015.
Horner totiž prozradil, že nebyl úplně spokojen s tím, že týmy Mercedesu napřed podporovaly rozmrazení motorů a pak změnily svoje názory. Na dnešním setkání tovární tým, Williams a nový zákazník pro rok 2015 - Lotus - hlasovaly proti změně. Nicméně byly přehlasovány, návrh teď tedy zamíří ke Komisi F1.
"Zaprvé, jsem velice překvapen, že slyším takovéto komentáře. Protože jsme měli Strategickou skupinu dnes ráno a na setkání Strategické skupiny jsme řešili to, co má v názvu - strategii - a ne něco, co by mělo jít na veřejnost," řekl Toto Wolff. "Žádné rozhodnutí ale nepadlo, protože to [návrh] musí jít na F1 Komisi a World Motor Sport Council. Takže mluvení o nedokončeném byznysu není tím, jak bych očekával, že budou setkání probíhat."
"Celý rok se bavíme o pravidlech a tentokrát tu jsou nějaké nové nápady, jak změnit pravidla pro příští rok a ten další, je to normální diskuse. Jak už jsem řekl, jsem velice překvapen, že o tom mluvíme takto veřejně. Toto je Strategická skupina a my se musíme vyvarovat dělání velkých vln před tim, než bude něco přijato. Pokud chápete proces, tak víte, že Strategická skupina činí doporučení pro Komisi F1 a ta pak rozhoduje. Nic dalšího se nestalo."
Mercedes, Williams i Lotus se snažili uhájit svoji výkonnostní převahu, avšak marně(foto: Red Bull Racing)
K dnes tolik diskutovanému rozmražení pro příští rok Wolff řekl: "Myslím, že v F1 nepotřebujeme žádné nerozvážné reakce, potřebujeme stabilitu. Neříkám to jen kvůi své agendě, protože máme nejlepší motory a chtěli bychom znehybnit nebo zmrazit aktuální situaci. Máme pravidla, ta musí být sepsána. Někteří chytří lidé o pravidlech přemýšlejí. Pokud bychom je chtěli změnit, tak o nich pojďme mluvit, pojďme je sledovat a pojdme sledovat také vedení a uvidíme, jestli to dává smysl nebo ne. A my budeme první, kteří budou následovat inteligentní návrhy."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.