Šéf Mercedesu, Toto Wolff, řekl, že není zrovna šťastný z toho, že Christian Horner prozradil detaily dnešní schůzky Strategické skupiny F1, v rámci které se tři týmy poháněné agregáty Mercedesu snažily zablokovat rozmrazení vývoje motorů v roce 2015.
Horner totiž prozradil, že nebyl úplně spokojen s tím, že týmy Mercedesu napřed podporovaly rozmrazení motorů a pak změnily svoje názory. Na dnešním setkání tovární tým, Williams a nový zákazník pro rok 2015 - Lotus - hlasovaly proti změně. Nicméně byly přehlasovány, návrh teď tedy zamíří ke Komisi F1.
"Zaprvé, jsem velice překvapen, že slyším takovéto komentáře. Protože jsme měli Strategickou skupinu dnes ráno a na setkání Strategické skupiny jsme řešili to, co má v názvu - strategii - a ne něco, co by mělo jít na veřejnost," řekl Toto Wolff. "Žádné rozhodnutí ale nepadlo, protože to [návrh] musí jít na F1 Komisi a World Motor Sport Council. Takže mluvení o nedokončeném byznysu není tím, jak bych očekával, že budou setkání probíhat."
"Celý rok se bavíme o pravidlech a tentokrát tu jsou nějaké nové nápady, jak změnit pravidla pro příští rok a ten další, je to normální diskuse. Jak už jsem řekl, jsem velice překvapen, že o tom mluvíme takto veřejně. Toto je Strategická skupina a my se musíme vyvarovat dělání velkých vln před tim, než bude něco přijato. Pokud chápete proces, tak víte, že Strategická skupina činí doporučení pro Komisi F1 a ta pak rozhoduje. Nic dalšího se nestalo."
Mercedes, Williams i Lotus se snažili uhájit svoji výkonnostní převahu, avšak marně(foto: Red Bull Racing)
K dnes tolik diskutovanému rozmražení pro příští rok Wolff řekl: "Myslím, že v F1 nepotřebujeme žádné nerozvážné reakce, potřebujeme stabilitu. Neříkám to jen kvůi své agendě, protože máme nejlepší motory a chtěli bychom znehybnit nebo zmrazit aktuální situaci. Máme pravidla, ta musí být sepsána. Někteří chytří lidé o pravidlech přemýšlejí. Pokud bychom je chtěli změnit, tak o nich pojďme mluvit, pojďme je sledovat a pojdme sledovat také vedení a uvidíme, jestli to dává smysl nebo ne. A my budeme první, kteří budou následovat inteligentní návrhy."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.