SOČI - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl odpoledne v Rusku nejrychlejší. O 9 desetin sekundy překonal Magnussena, Alonsa i týmového kolegu Rosberga. Okruh zatím vyhovuje McLarenům, Red Bull svou formu zatím stále hledá.
Odpolední trénink začal přesně ve 12 hod našeho času, jako první vyrazil na trať Chilton, za ním se vydali Gutiérrez, Bottas, Button, Hülkenberg a Magnussen. Brit s Marussií ihned vlítl do měřeného kola (1:53,499), totéž platilo pro Gutiérreze (1:48,805) a Bottase (1:44,352). Ke slovu se konečně dostali i Gutiérrez s Kobajašim, kteří dopoledne přenechali své vozy rezervním pilotům (Sirotkinovi a Merhimu).
Po 7 min se na čele objevuje Magnussen (1:43,961), piloti se předhánějí v nejrychlejších kolech, Button překonává svého týmového kolegu (1:43,155). Zdá se, že silné trakci McLarenu hraje do karet nízká přilnavost nové dráhy. Po 11 min stříbrné monoposty na chvílí předhání Bottas (1:42,669), Jenson mu radost na špici výsledkové listiny dopřává ale jen 2 min - 1:41,928.
Brit dopoledne dvakrát překročil max. rychlost v boxech, proto dostal pokutu ve výši 1100 Eur. Překonal ho jen Maldonado, který dostal dvakrát pokutu v hodnotě 1000 Eur - jednou překročil 80ku v boxech o více než 30 km/h.
Jenson Button v Soči opět s růžovou přilbou (foto: McLaren)
Po čtvrt hodině se začínaly prosazovat opět Mercedesy: Rosberg (1:41,882) a Hamilton (1:41,750). Grosjean má problémy udržet vůz na trati: "Nevím kluci, ale auto lítá po celé dráze. Myslím, že něco se zavěšením není v pořádku." Po pár kolech dodává: "Jo, je tam problém, nemůžu jezdit. Nemám přítlak, mám divný pocit při brzdění."
Po půl hodině je na čele Rosberg (1:41,508) před Hamilton (1:41,750), překvapivě se jich ale drží Button, jenž neúnavně krouží (1:41,758). V prvním tréninku by byl dokonce druhý, pokud bychom sečetli jeho nejlepší sektory.
Piloti včera otevřeně hovořili o bezpečnosti a uzavřených kokpitech, po Bianchiho nehodě je ale třeba se vyvarovat zbrklým rozhodnutím. Julesovi by při jeho incidentu vůbec nepomohl, spíše naopak. Potom je třeba vyřešit, co v případě požáru, kdy je třeba okamžitě vyskočit z vozu - viz Kvjat dříve v letošní sezóně.
Ano, existují i explodující šrouby, které by ochranu vystřelily - ale co když monopost skonči vzhůru nohama? Jakákoliv úprava vozů bude mít následky, které je třeba pečlivě promyslet. Pokud jde o safety car, ten bude zřejmě již od Velké ceny Ruska vyjíždět častěji - pokaždé, když dojde k nehodě.
Fernando Alonso na návštěvě u svých mechaniků (foto: Scuderia Ferrari)
Po 40 min jezdci poprvé nasazují měkké pneumatiky a časy jdou hned dolů. Hülkenberg zrychluje o 1,6 sekundy (1:41,969) a dostává se na čtvrté místo. Němec však bude v neděli zřejmě pykat: ke konci Velké ceny Japonska ho zlobila převodovka, kterou mu bude muset Force India vyměnit, proto se zřejmě nevyhne odsunu o pět pozic dozadu na startovním roštu.
Zajímavý výrok pronesl Ricciardo, který nyní očekává, že Red Bull bude využívat týmové režie a pojede na něj. Ne kvůli tomu, že se Vettel rozhodl tým opustit, ale proto, že Daniel už je jediným, který může teoreticky piloty Mercedesu ohrozit.
V polovině se Button dostává na chvíli před Mercedesy (1:41,196), Rosberg ale hned reaguje (1:41,027) - oba stále zůstávají na tvrdší ze dvou směsí pneumatik. Na čele se to stříbří, když hned za Nica vyskakuje Magnussen (1:41,065), Hamilton už je na měkkých, až čtvrtý čas (1:41,230) je proto zklamáním.
Po přezutí na měkké se Button (1:40,718) dále přetahuje s Rosbergem (1:40,596), Magnussenem (1:40,494) a Hamiltonem (1:39,817) o první příčku. Zábavná část vrcholí galapředstavením Lewise s Mercedesem - 1:39,630. Daří se také Bottasovi, jenž se propracoval na čtvrté místo (1:40,573).
Daniel Ricciardo a jeho časy během závěrečného dlouhého stintu - Red Bullyse zatím hledají (foto: formula1.com)
Piloti v poslední půlhodině zkoušejí dlouhé jízdy. Buttonovo tempo na 10 kol starých měkkých pneumatikách je konzistentní: 1:45,022 - 1:45,340 - 1:45,417 - 1:45,471. Závodní inženýrka Collinsová se jej táže: "Jensone, tempo je nyní srovnatelné s Mercedesy, jak jsou na tom pneumatiky?" "OK," suše odvětí zkušený pilot. Alonso mezitím zabral a dostal se na třetí místo mezi Magnussena a Rosberga - 1:40,504.
Překvapivě pomalu jezdí Red Bully. Vettel na boxovou zídku hlásí: "OK, něco není v pořádku, ztrácím čas na rovinkách." Jeho inženýr Rocquellin, jehož příští rok čeká povýšení na ředitele výkonnosti, odpovídá: "OK, nevidíme nic špatného. Zkus to prosím znovu." Subjektivně se zdá, že atmosféra mezi nimi po ohlášení Sebova odchodu mírně zamrzá.
Počet kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Osm min před koncem zůstává na dráze stát Ricciardo, čímž narušuje koncovku odpoledního tréninku. Na Hamiltonův čas pak ale v posledních 3 min stejně nikdo neměl - Brit za sebou konkurenci nechal s velkou ztrátou. Druhý Magnuseen ztrácel skoro 9 desetin, za McLarenem se pak těsně seřadili Alonso, Rosberg a Bottas.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.