Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravě svého týmu na Velkou cenu Ruska, která se o víkendu pojede na zbrusu novém okruhu v Soči.
"Je to vždy výzva zamířit na nový okruh a snadno se dá podcenit, kolik poznatků si vozíte na existující okruh, protože jste na něm dříve závodili. Proto si vyrazit na zcela novou trať žádá od týmu vytrvalost, aby zajistil všechny základy," uvádí Allison.
Ferrari již něco málo o nové trati ze svých simulací ví: "Známe ta hlavní fakta o Soči a měli jsme příležitost tam jezdit v našich off-line počítačových simulacích a také v simulátoru s pilotem, abychom si vyzkoušeli a poznali jeho vlastnosti," pokračuje.
Ruská trať obsahuje poměrně dlouhá a rychlé rovinky a několik pomalých zatáček: "Dominantní zatáčkou ale je opravdu celkem agresivní, rychlá dlouhá, plynulá levotočivá zatáčka hned za startovní/cílovou rovinkou.
Už jen při zběžném pohledu si všimnete, že půjde o trať, kde půjde o kompromisy mezi tím, co chcete na rovinkách a tím, co si přejete pro sérii pomalých zatáček. Ty volají po přítlaku, rovinky jsou zase opačné," komentuje technický ředitel Scuderie, podle něhož se v počátcích závodního víkendu prosadí ti schopnější jezdci.
Fernando Alonso měl v Suzuce smůlu, kvůli technickým problémům vypadlhned v úvodu (foto: Scuderia Ferrari)
"Obecně vzato talentovanější piloti, kteří mají větší duševní kapacitu, začínají zajíždět konkurenceschopná kola o víkendu dříve, než ostatní. Ale ve Formuli 1 mají všichni piloti talent na to, aby se trať naučili a byli již v podstatě ve formě, až přijde kvalifikace. Efekt nového okruhu se tedy projeví jen v prvním či ještě ve druhém tréninku," vysvětluje Allison.
Pirelli s sebou do Ruska veze měkkou a středně-tvrdou směs, rozhodovat ale bude zejména spolehlivost pohonných jednotek (viz zde). Jak Kimi Räikkönen, tak i Fernando Alonso již využili po pěti kusech ze všech komponentů svých pohonných jednotek - za nasazení kterékoliv další nové součástky jim tedy již bude hrozit trest.
James Allison o výzvách zbrusu nového okruhu (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
"Nyní se nacházíme v poslední čtvrtině sezóny a více se začne u všech týmů projevovat spolehlivostní složka pravidel pro rok 2014. Musíme ji věnovat významnou péči, abychom zajistili fungování na naší absolutně nejvyšší úrovni," dodává Allison.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.