Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje, jak se dozvěděl o záměru Sebastiana Vettela opustit Red Bull.
V sobotu před Velkou cenou Japonska explodovala bomba v podobě prohlášení Red Bullu, v němž potvrzoval odchod svého čtyřnásobného mistra světa Vettela, kterého od příští sezóny po boku Daniela Ricciarda nahradí Daniil Kvjat z Toro Rosso (psali jsme zde).
Marko přiznává, že se to společně se šéfem týmu dozvěděli až v pátek v Suzuce. Majitele Red Bullu - Dietricha Mateschitze - o svém rozhodnutí informoval telefonicky sám Vettel.
"V pátek dopoledne Sebastian řekl, že si musíme promluvit. Dohodli jsme se na společné večeři. V Japonsku se u jídla sedí na podlaze a my jsme si dvě hodiny povídali, pak už to na nohou moc příjemné nebylo," vzpomíná Marko při rozhovoru pro ServusTV.
"Přitom se vytáhl s tím, že nás opustí. Vidí pro to několik důvodů a je mu nepříjemné, že to nyní musí udělat touto formou, bez předchozího oznámení. Já jsem si jen pomyslel: 'Když je to tak, pak to tak musí být.' Zůstáváme přáteli," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Sebastian Vettel míří k Ferrari, kde nahradí Fernanda Alonsa, se kterým se náhlerozloučilo - o důvodech jsme psali zde (foto: xpbimages.com)
"Osobně jsem tím nebyl překvapený, protože měl ve své smlouvě výstupní klauzuli. Přibližně od Spa jsem zdůrazňoval, abychom tuto klauzuli nebrali v potaz. Do 30. září stanovovala postavení mezi prvními třemi.
Chtěl jsem mít jasno v budoucnosti týmu, protože dostával nějaké nabídky. Teď je to tak a my se oddělíme a vydáme novou cestou," přiznává Marko snahu o prodloužení smlouvy s Vettelem, který bude příští rok jezdit za Ferrari. Se stájí z Maranella uzavřel tříletou smlouvu s opcí na další dva roky - údajně v hodnotě 25 milionů Euro na rok plus prémie.
Red Bullu se však rýsuje nový talent v podobě Maxe Verstappena, kterého Marko přirovnává k Ayrtonovi Sennovi. Mladý Holanďan u Toro Rosso nahradí Jeana-Erica Vergneho, druhým pilotem stáje z Faenzy by se měl stát Carlos Sainz mladší.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.