Kimi Räikkönen se domnívá, že závodění nebude nikdy stoprocentně bezpečné a věří, že závod v Japonsku nebyl odjet za nebezpečných podmínek. FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley.
FIA byla po nehodě Julese Bianchiho pod palbou otázek: Proč nezastavila závod v Japonsku dříve, proč nevyjel na trať dříve safety car? Kimi Räikkönen se však přidal k těm, kteří uvedli, že trať nebyla pro závod nebezpečná a uvedl, že se však nedá nikdy přesně odhadnou chvíle, kdy podmínky začnou být příliš nebezpečné.
"Nemyslel jsem si, že podmínky byly špatné. Samozřejmě začalo víc pršet na přechodné pneumatiky, ale bylo to pořád ok. Nevypadalo to zle, ale to záleží na tom, jak moc vody v daném místě je, jak staré máte pneumatiky a jak se chová váš vůz. Pokud zůstanete v závodní stopě, je to lepší, ale mohu mluvit jen sám za sebe. Bylo to hodně nahnuté pro výměnu pneumatik, což jsme udělali, ale byl tam safety car a žluté vlajky," zamýšlí se Fin.
"Bylo to bezpečné? Je to vůbec někdy bezpečné? Nemůžete říci, že toto kolo je to bezpečné a další už ne. Víme, že podmínky byly obtížné a déšť na opotřebených pneumatikách je vždy náročný. Byly tam žluté vlajky, což znamená, že musíte zpomalit, ale to nic neznamená. Na začátku jsme jeli za safety carem stovkou a dostávali aquplanining. I když zpomalíte, můžete se dostat do potíží. Pokud je tam voda, stejně můžete vyjet mimo trať. Tak to prostě je," popisuje Räikkönen.
FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley. "To, co se tam stalo, bylo velmi nešťastné. Děsivá nehoda a nemohu za ni vinit ani komisaře, závodního ředitele - nikoho z nich," uvedl v rozhovoru pro Sky Sports.
Podle něj vše proběhlo tak, jak mělo a domnívá se, že za nehodu dost možná může nezpomalení Julese Bianchiho. "Bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami a vypadá to, že Bianchi nezpomalil tak, jak možná měl. Proč se to stalo se teprve ukáže."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.