Kimi Räikkönen se domnívá, že závodění nebude nikdy stoprocentně bezpečné a věří, že závod v Japonsku nebyl odjet za nebezpečných podmínek. FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley.
FIA byla po nehodě Julese Bianchiho pod palbou otázek: Proč nezastavila závod v Japonsku dříve, proč nevyjel na trať dříve safety car? Kimi Räikkönen se však přidal k těm, kteří uvedli, že trať nebyla pro závod nebezpečná a uvedl, že se však nedá nikdy přesně odhadnou chvíle, kdy podmínky začnou být příliš nebezpečné.
"Nemyslel jsem si, že podmínky byly špatné. Samozřejmě začalo víc pršet na přechodné pneumatiky, ale bylo to pořád ok. Nevypadalo to zle, ale to záleží na tom, jak moc vody v daném místě je, jak staré máte pneumatiky a jak se chová váš vůz. Pokud zůstanete v závodní stopě, je to lepší, ale mohu mluvit jen sám za sebe. Bylo to hodně nahnuté pro výměnu pneumatik, což jsme udělali, ale byl tam safety car a žluté vlajky," zamýšlí se Fin.
"Bylo to bezpečné? Je to vůbec někdy bezpečné? Nemůžete říci, že toto kolo je to bezpečné a další už ne. Víme, že podmínky byly obtížné a déšť na opotřebených pneumatikách je vždy náročný. Byly tam žluté vlajky, což znamená, že musíte zpomalit, ale to nic neznamená. Na začátku jsme jeli za safety carem stovkou a dostávali aquplanining. I když zpomalíte, můžete se dostat do potíží. Pokud je tam voda, stejně můžete vyjet mimo trať. Tak to prostě je," popisuje Räikkönen.
FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley. "To, co se tam stalo, bylo velmi nešťastné. Děsivá nehoda a nemohu za ni vinit ani komisaře, závodního ředitele - nikoho z nich," uvedl v rozhovoru pro Sky Sports.
Podle něj vše proběhlo tak, jak mělo a domnívá se, že za nehodu dost možná může nezpomalení Julese Bianchiho. "Bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami a vypadá to, že Bianchi nezpomalil tak, jak možná měl. Proč se to stalo se teprve ukáže."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.