Kimi Räikkönen se domnívá, že závodění nebude nikdy stoprocentně bezpečné a věří, že závod v Japonsku nebyl odjet za nebezpečných podmínek. FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley.
FIA byla po nehodě Julese Bianchiho pod palbou otázek: Proč nezastavila závod v Japonsku dříve, proč nevyjel na trať dříve safety car? Kimi Räikkönen se však přidal k těm, kteří uvedli, že trať nebyla pro závod nebezpečná a uvedl, že se však nedá nikdy přesně odhadnou chvíle, kdy podmínky začnou být příliš nebezpečné.
"Nemyslel jsem si, že podmínky byly špatné. Samozřejmě začalo víc pršet na přechodné pneumatiky, ale bylo to pořád ok. Nevypadalo to zle, ale to záleží na tom, jak moc vody v daném místě je, jak staré máte pneumatiky a jak se chová váš vůz. Pokud zůstanete v závodní stopě, je to lepší, ale mohu mluvit jen sám za sebe. Bylo to hodně nahnuté pro výměnu pneumatik, což jsme udělali, ale byl tam safety car a žluté vlajky," zamýšlí se Fin.
"Bylo to bezpečné? Je to vůbec někdy bezpečné? Nemůžete říci, že toto kolo je to bezpečné a další už ne. Víme, že podmínky byly obtížné a déšť na opotřebených pneumatikách je vždy náročný. Byly tam žluté vlajky, což znamená, že musíte zpomalit, ale to nic neznamená. Na začátku jsme jeli za safety carem stovkou a dostávali aquplanining. I když zpomalíte, můžete se dostat do potíží. Pokud je tam voda, stejně můžete vyjet mimo trať. Tak to prostě je," popisuje Räikkönen.
FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley. "To, co se tam stalo, bylo velmi nešťastné. Děsivá nehoda a nemohu za ni vinit ani komisaře, závodního ředitele - nikoho z nich," uvedl v rozhovoru pro Sky Sports.
Podle něj vše proběhlo tak, jak mělo a domnívá se, že za nehodu dost možná může nezpomalení Julese Bianchiho. "Bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami a vypadá to, že Bianchi nezpomalil tak, jak možná měl. Proč se to stalo se teprve ukáže."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.