McLaren podle Rona Dennise "nedostává od Mercedesu ty nejlepší motory," což se podle něj s Hondou změní.
Mercedes, který si staví vozy i pohonné jednotky, letos plně využil pravidla a stal se dominantním týmem. Informace, které má tovární tým o motorech navíc, podle Dennise vysvětlují výkonnostní výhodu, kterou má nad ostatními.
"Spousta lidí je velmi povzbuzena tím, když v kvalifikaci skončí třetí, čtvrtí, pátí, šestí, sedmí... U tohoto týmu to tak nikdy nebylo. Jedna věc, které si ihned při pohledu na letošní kvalifikace všimnete, je časový rozdíl mezi továrním týmem Mercedesu a ostatními týmy. A s přehledem se jedná vždy o více než sekundu, pokud dáme stranou jejich rychlost v závodě, když jsou v úzkých," říká Dennis.
"Co to znamená. Podle mého názoru - a názoru mnoha lidí v naší organizaci: pokud nedostáváte ty nejlepší motory od kohokoliv, kdo je vyrábí, nemáte šanci na vítězství v šampionátu. Moderní motor velkých cen momentálně není o čistém výkonu. Je to o tom, jak rekuperujete energii, jak ji uchováváte.
A pokud nemáte efektivní kontrolu nad tímto procesem - tedy přístup ke zdrojovému kódu, pak nejste schopni stabilizovat své auto při nájezdu do zatáček atd. a ztrácíte hodně času na kolo," vysvětluje šéf McLarenu letošní handicap svého týmu.
McLaren věří, že mu Honda na rozdíl od Mercedesu poskytne tu nejlepšípohonnou jednotku (foto: Honda Racing)
Příští rok to s Hondou podle něj bude jiné - ta jim pomůže stáhnout náskok Mercedesu v oblasti pohonných jednotek. Uvědomuje si ale, že to může chvíli trvat. "I když máte stejnou značku motoru, tak to neznamená, že máte možnost jej optimalizovat. Musíte se tedy dostat do pozice, kdy budete mít nejlepší dostupný motor. A to jsme pro nadcházející roky udělali."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.