McLaren podle Rona Dennise "nedostává od Mercedesu ty nejlepší motory," což se podle něj s Hondou změní.
Mercedes, který si staví vozy i pohonné jednotky, letos plně využil pravidla a stal se dominantním týmem. Informace, které má tovární tým o motorech navíc, podle Dennise vysvětlují výkonnostní výhodu, kterou má nad ostatními.
"Spousta lidí je velmi povzbuzena tím, když v kvalifikaci skončí třetí, čtvrtí, pátí, šestí, sedmí... U tohoto týmu to tak nikdy nebylo. Jedna věc, které si ihned při pohledu na letošní kvalifikace všimnete, je časový rozdíl mezi továrním týmem Mercedesu a ostatními týmy. A s přehledem se jedná vždy o více než sekundu, pokud dáme stranou jejich rychlost v závodě, když jsou v úzkých," říká Dennis.
"Co to znamená. Podle mého názoru - a názoru mnoha lidí v naší organizaci: pokud nedostáváte ty nejlepší motory od kohokoliv, kdo je vyrábí, nemáte šanci na vítězství v šampionátu. Moderní motor velkých cen momentálně není o čistém výkonu. Je to o tom, jak rekuperujete energii, jak ji uchováváte.
A pokud nemáte efektivní kontrolu nad tímto procesem - tedy přístup ke zdrojovému kódu, pak nejste schopni stabilizovat své auto při nájezdu do zatáček atd. a ztrácíte hodně času na kolo," vysvětluje šéf McLarenu letošní handicap svého týmu.
McLaren věří, že mu Honda na rozdíl od Mercedesu poskytne tu nejlepšípohonnou jednotku (foto: Honda Racing)
Příští rok to s Hondou podle něj bude jiné - ta jim pomůže stáhnout náskok Mercedesu v oblasti pohonných jednotek. Uvědomuje si ale, že to může chvíli trvat. "I když máte stejnou značku motoru, tak to neznamená, že máte možnost jej optimalizovat. Musíte se tedy dostat do pozice, kdy budete mít nejlepší dostupný motor. A to jsme pro nadcházející roky udělali."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.