McLaren podle Rona Dennise "nedostává od Mercedesu ty nejlepší motory," což se podle něj s Hondou změní.
Mercedes, který si staví vozy i pohonné jednotky, letos plně využil pravidla a stal se dominantním týmem. Informace, které má tovární tým o motorech navíc, podle Dennise vysvětlují výkonnostní výhodu, kterou má nad ostatními.
"Spousta lidí je velmi povzbuzena tím, když v kvalifikaci skončí třetí, čtvrtí, pátí, šestí, sedmí... U tohoto týmu to tak nikdy nebylo. Jedna věc, které si ihned při pohledu na letošní kvalifikace všimnete, je časový rozdíl mezi továrním týmem Mercedesu a ostatními týmy. A s přehledem se jedná vždy o více než sekundu, pokud dáme stranou jejich rychlost v závodě, když jsou v úzkých," říká Dennis.
"Co to znamená. Podle mého názoru - a názoru mnoha lidí v naší organizaci: pokud nedostáváte ty nejlepší motory od kohokoliv, kdo je vyrábí, nemáte šanci na vítězství v šampionátu. Moderní motor velkých cen momentálně není o čistém výkonu. Je to o tom, jak rekuperujete energii, jak ji uchováváte.
A pokud nemáte efektivní kontrolu nad tímto procesem - tedy přístup ke zdrojovému kódu, pak nejste schopni stabilizovat své auto při nájezdu do zatáček atd. a ztrácíte hodně času na kolo," vysvětluje šéf McLarenu letošní handicap svého týmu.
McLaren věří, že mu Honda na rozdíl od Mercedesu poskytne tu nejlepšípohonnou jednotku (foto: Honda Racing)
Příští rok to s Hondou podle něj bude jiné - ta jim pomůže stáhnout náskok Mercedesu v oblasti pohonných jednotek. Uvědomuje si ale, že to může chvíli trvat. "I když máte stejnou značku motoru, tak to neznamená, že máte možnost jej optimalizovat. Musíte se tedy dostat do pozice, kdy budete mít nejlepší dostupný motor. A to jsme pro nadcházející roky udělali."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.