McLaren podle Rona Dennise "nedostává od Mercedesu ty nejlepší motory," což se podle něj s Hondou změní.
Mercedes, který si staví vozy i pohonné jednotky, letos plně využil pravidla a stal se dominantním týmem. Informace, které má tovární tým o motorech navíc, podle Dennise vysvětlují výkonnostní výhodu, kterou má nad ostatními.
"Spousta lidí je velmi povzbuzena tím, když v kvalifikaci skončí třetí, čtvrtí, pátí, šestí, sedmí... U tohoto týmu to tak nikdy nebylo. Jedna věc, které si ihned při pohledu na letošní kvalifikace všimnete, je časový rozdíl mezi továrním týmem Mercedesu a ostatními týmy. A s přehledem se jedná vždy o více než sekundu, pokud dáme stranou jejich rychlost v závodě, když jsou v úzkých," říká Dennis.
"Co to znamená. Podle mého názoru - a názoru mnoha lidí v naší organizaci: pokud nedostáváte ty nejlepší motory od kohokoliv, kdo je vyrábí, nemáte šanci na vítězství v šampionátu. Moderní motor velkých cen momentálně není o čistém výkonu. Je to o tom, jak rekuperujete energii, jak ji uchováváte.
A pokud nemáte efektivní kontrolu nad tímto procesem - tedy přístup ke zdrojovému kódu, pak nejste schopni stabilizovat své auto při nájezdu do zatáček atd. a ztrácíte hodně času na kolo," vysvětluje šéf McLarenu letošní handicap svého týmu.
McLaren věří, že mu Honda na rozdíl od Mercedesu poskytne tu nejlepšípohonnou jednotku (foto: Honda Racing)
Příští rok to s Hondou podle něj bude jiné - ta jim pomůže stáhnout náskok Mercedesu v oblasti pohonných jednotek. Uvědomuje si ale, že to může chvíli trvat. "I když máte stejnou značku motoru, tak to neznamená, že máte možnost jej optimalizovat. Musíte se tedy dostat do pozice, kdy budete mít nejlepší dostupný motor. A to jsme pro nadcházející roky udělali."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.