Bývalý jezdec F1 Andrea de Cesaris zemřel v neděli v Římě ve věku 55 let.
V neděli odpoledne v italském hlavním městě ztratil Andrea de Cesaris kontrolu nad svým motocyklem Suzuki 600 a ve věku 55 let na následky nehody zemřel.
Tak jako mnoho jeho kolegů i Andrea de Cesaris začínal na motokárách. Na závodních okruzích byl znám svou agresivitou. První závod v F1 absolvoval v roce 1980 v kanadském Montrealu za volantem Alfy Romeo 179C. Po skvělé kvalifikaci, ve které skončil na osmém místě, skončil závod předčasně kvůli problémům s převodovkou.
V roce 1981 de Cesarise angažoval McLaren, šéfoval mu Ron Dennis, jeho týmovým kolegou byl John Watson. Nepodával tam oslnivé výkony, často byl účastníkem nehod. Ve Velké ceně San Marina získal cenné šesté místo, za které si připsal svůj první bod. Později ho vystřídal Niki Lauda po svém návratu do F1. Slabší sezonu 1981 ukončil de Cesaris návratem do Alfy Romeo. Za jejím volantem získal ve Velké ceně USA první a poslední pole-position ve své kariéře. V samotném závodě ho zastavila opět nehoda.
Kariéru v F1 ukončil v roce 1994 po 208 startech, spolu získal 59 bodů. Jezdil v týmech Alfa Romeo, McLaren, Ligier, Minardi, Brabham, Rial, Scuderia Italia, Jordan, Tyrrell, Sauber.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.