SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Japonska nejrychleji v boxech a s jakými strategiemi do ní piloti nastoupili?
Piloti si v úvodu po druhém kole odbyli neobvyklou dlouhou zastávku v boxech poté, co je ředitelství závodu povolalo do boxové uličky a vyvěsilo červené vlajky, čímž závod zastavilo.
Po jeho restartu jsme nejrychlejší zastávku viděli u Red Bullu, který ve 29. kole přezul Vettela za 2,2 sekundy. Famózní byla i ta předchozí o 17 kol dříve - trvala 2,4 s. Práce mechaniků na Ricciardově voze byla pomalejší (2,7 a 4,2 s).
Konzistentnější a velmi rychlí byli mechanici Lotusu. Na Grosjeanově voze odváděli výtečnou práci, o čemž svědčí čtyři zastávky za 2,6 s; 2,3 s; 2,3 s a 2,4 s. V případě Maldonada se jim již tolik nevedlo: jedno přezutí sice zvládli za 2,8 s, zbylá dvě ale nad 4 s.
U Mercedesu podávali lepší výkony u Hamiltona (2,5 a 2,4) sekundy v 13., resp. v 33. kole, u Rosberga byli ve druhém případě podprůměrní (2,3 a 3,6 s).
Do tří sekund se podařila zastávka také Force Indii při odbavování Hülkenberga v 26. kole (2,5 s), Sauberu u Sutila v 32. kole (2,9 s), Toro Rosso u Kvjata v 23. kole (2,8 s), McLarenu u Magnussena v 33. kole (2,3 s) či Ferrari u Räikkönena v 34. kole (2,8 s).
Do závodu narušeného deštěm startovali všichni na mokrých pneumatikách, přechodné jako první chytře nazul Button. Hodně na tom vydělal (dostal se na třetí místo), ostatní jeho tah proto ihned kopírovali. Ke konci odvážně opět přešel ze špičky jako první na mokré, ale závod byl po Bianchiho nehodě předčasně ukončen, své výhody proto nemohl využít.
Nejdelší stint na mokrých pneumatikách ujel Hamilton: 12 kol představovalo 27,3 % z odjetých 44 kol Velké ceny Japonska. Nejvíce kol na jedné sadě přechodných pneumatik zvládli Bottas a Vergne - shodně 27 kol (61,4 % závodu). Francouz se svým inženýrem po Singapuru opět výrazně vydělali na strategii: po startu z konce roštu (kvůli nasazení 6. motoru s vnitřním spalováním) dojel pro cenné 2 body.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.