SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Japonska nejrychleji v boxech a s jakými strategiemi do ní piloti nastoupili?
Piloti si v úvodu po druhém kole odbyli neobvyklou dlouhou zastávku v boxech poté, co je ředitelství závodu povolalo do boxové uličky a vyvěsilo červené vlajky, čímž závod zastavilo.
Po jeho restartu jsme nejrychlejší zastávku viděli u Red Bullu, který ve 29. kole přezul Vettela za 2,2 sekundy. Famózní byla i ta předchozí o 17 kol dříve - trvala 2,4 s. Práce mechaniků na Ricciardově voze byla pomalejší (2,7 a 4,2 s).
Konzistentnější a velmi rychlí byli mechanici Lotusu. Na Grosjeanově voze odváděli výtečnou práci, o čemž svědčí čtyři zastávky za 2,6 s; 2,3 s; 2,3 s a 2,4 s. V případě Maldonada se jim již tolik nevedlo: jedno přezutí sice zvládli za 2,8 s, zbylá dvě ale nad 4 s.
U Mercedesu podávali lepší výkony u Hamiltona (2,5 a 2,4) sekundy v 13., resp. v 33. kole, u Rosberga byli ve druhém případě podprůměrní (2,3 a 3,6 s).
Do tří sekund se podařila zastávka také Force Indii při odbavování Hülkenberga v 26. kole (2,5 s), Sauberu u Sutila v 32. kole (2,9 s), Toro Rosso u Kvjata v 23. kole (2,8 s), McLarenu u Magnussena v 33. kole (2,3 s) či Ferrari u Räikkönena v 34. kole (2,8 s).
Do závodu narušeného deštěm startovali všichni na mokrých pneumatikách, přechodné jako první chytře nazul Button. Hodně na tom vydělal (dostal se na třetí místo), ostatní jeho tah proto ihned kopírovali. Ke konci odvážně opět přešel ze špičky jako první na mokré, ale závod byl po Bianchiho nehodě předčasně ukončen, své výhody proto nemohl využít.
Nejdelší stint na mokrých pneumatikách ujel Hamilton: 12 kol představovalo 27,3 % z odjetých 44 kol Velké ceny Japonska. Nejvíce kol na jedné sadě přechodných pneumatik zvládli Bottas a Vergne - shodně 27 kol (61,4 % závodu). Francouz se svým inženýrem po Singapuru opět výrazně vydělali na strategii: po startu z konce roštu (kvůli nasazení 6. motoru s vnitřním spalováním) dojel pro cenné 2 body.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.