Ve světle vážné nehody Julese Bianchiho začali mnozí spekulovat o tom, zda bylo správné pokračovat v závodě. Většina pilotů uvedla, že bylo vše v pořádku, obavy měl však například Felipe Massa či Adrian Sutil.
Jules Bianchi havaroval ve stejném místě jako Adrian Sutil a narazil do odtahového vozu. Na trať byl vyslán safety car a posléze závod ukončen. Někteří piloti uvedli, že se mělo začít jednat dříve, avšak například Niki Lauda si myslí, že FIA v podstatě udělala správná rozhodnutí.
"Nakonec, hlavním problémem nebyl déšť. Safety car zajel do boxů a závod se odjel víceméně bezpečně až do konce. Mohl se dojet bez potíží až do konce, takže si ani nemyslím, že problémem bylo šero," uvedl trojnásobný mistr světa.
"Sutilova nehoda byla běžná a při normálních okolnostech bychom o ní nemluvili. Auto bylo vyzvednuto okamžitě a zatáčka, kde parkujete auto byla velmi blízko. Z tohoto úhlu pohledu bylo rozhodnutí správné, ale když se mě zeptáte teď, tak to rozhodnutí bylo nakonec špatné."
Podle něj je risk součástí motorsportu a nehodě pětadvacetiletého rodáka z Nice předcházela řada smolných událostí.
"Závodění je nebezpečné. My si zvykli na to, že se nic nestává a najednou jsme všichni překvapeni. Musíme mít neustále na paměti, že motorsport je nebezpečný a tato dnešní nehoda byla výsledkem několika věcí. Pokud vyjede jedno auto mimo trať, vyjede traktor a potom vyjede mimo další vůz. Bylo to velmi nešťasné," hodnotí situaci Rakušan.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.