Ve světle vážné nehody Julese Bianchiho začali mnozí spekulovat o tom, zda bylo správné pokračovat v závodě. Většina pilotů uvedla, že bylo vše v pořádku, obavy měl však například Felipe Massa či Adrian Sutil.
Jules Bianchi havaroval ve stejném místě jako Adrian Sutil a narazil do odtahového vozu. Na trať byl vyslán safety car a posléze závod ukončen. Někteří piloti uvedli, že se mělo začít jednat dříve, avšak například Niki Lauda si myslí, že FIA v podstatě udělala správná rozhodnutí.
"Nakonec, hlavním problémem nebyl déšť. Safety car zajel do boxů a závod se odjel víceméně bezpečně až do konce. Mohl se dojet bez potíží až do konce, takže si ani nemyslím, že problémem bylo šero," uvedl trojnásobný mistr světa.
"Sutilova nehoda byla běžná a při normálních okolnostech bychom o ní nemluvili. Auto bylo vyzvednuto okamžitě a zatáčka, kde parkujete auto byla velmi blízko. Z tohoto úhlu pohledu bylo rozhodnutí správné, ale když se mě zeptáte teď, tak to rozhodnutí bylo nakonec špatné."
Podle něj je risk součástí motorsportu a nehodě pětadvacetiletého rodáka z Nice předcházela řada smolných událostí.
"Závodění je nebezpečné. My si zvykli na to, že se nic nestává a najednou jsme všichni překvapeni. Musíme mít neustále na paměti, že motorsport je nebezpečný a tato dnešní nehoda byla výsledkem několika věcí. Pokud vyjede jedno auto mimo trať, vyjede traktor a potom vyjede mimo další vůz. Bylo to velmi nešťasné," hodnotí situaci Rakušan.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.