V sobotu se v paddocku mluvilo především o odchodu Sebastiana Vettela z Red Bullu. K věci se vyjádřil kromě jiných také Niki Lauda.
Niki, Fernando Alonso zůstal bez smlouvy, zajímá Vás?Niki Lauda (NL): „Ne.“
Ne? Můžete potvrdit, že v následující sezoně…NL: „Potvrzuju, že budeme pokračovat s Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem. Dnes získali první dvě místa na startovním roštu, proč bychom to měnili? Upřímně, detaily nastalé situace mě udivily. Včera večer o půl desáté Sebastian zavolal Christianu Hornerovi a řekl: Odcházím. Tak to bylo! Všechny to překvapilo, i když podle smlouvy měl na takový krok právo. A kam půjde? K Ferrari! To je logické. Proč ve Ferrari nic nepotvrdili? Proč se čekalo, až Red Bull řekne, že angažoval Kvjata? Nerozumím tomu, vždyť není pochyb, že Vettel půjde do Maranella!“
Myslíte si, že se Sebastian rozhodl správně?NL: „Není dobré zůstávat dlouho v jednom týmu a Sebastian byl v Red Bullu už dlouho. Potřebuje novou motivaci. V současnosti nejsou vozy Ferrari konkurenceschopné, ale když chce jít Vettel právě do tohoto týmu, mohl by tam udělat něco podobného, jako před časem Michael Schumacher. Nový jezdec dodá motivaci i uvnitř týmu. Stejně, jako když k nám přišel Lewis. Sebastian by mohl přinést do Ferrari nový impuls, vše záleží na tom, zda dokáže Scuderia vylepšit vůz pro novou sezonu."
Jak byste reagoval Vy na místě Christiana Hornera, kdyby Vám jeden z Vašich jezdců řekl, že odchází?NL: „Zeptal jsem se ho, zda byl překvapen. Odpověděl mi, že ne. Jeho odpověď ale nebyla přesvědčivá. Znali se spoustu let, získal s ním dost titulů, nečekal nic podobného. Takový je Sebastian. Jezdci musí být egocentričtí, zvlášť ve světě, kde každý jedná s každým. Všechny překvapil skutečností, že měl tajné rozhovory. Ve čtvrtek byl Fernando Alonso osvobozen od povinností vyplývajících ze smlouvy. Věděli už dřív, co se stane a stalo se to.“
Jeden z Vašich soupeřů bude mít v příští sezoně dva mladé jezdce, co Vy na to?NL: „Ricciardo letos odvádí skvělou práci. Spolu s Vettelem byli našimi nejsilnějšími soupeři. Teď bude v Red Bullu duo Ricciardo a Kvjat. Daniil je mladý, ale velmi rychlý jezdec, mohl by nahradit Vettela. O tom vůbec nepochybuju. Domnívám se, že máme lepší jezdce a máme větší šanci být víc vpředu, než Red Bull. Otázkou je, co teď bude dělat Fernando Alonso?“
V podstatě má jen jednu možnost, ne?NL: „Souhlasím.“
Přestup do McLarenu…NL: „Samozřejmě se to zdá být tak, ale bylo by dobré zeptat se jeho. Já můžu potvrdit, že na následující rok má Lewis smlouvu s námi, Nico má smlouvu na další dva roky. V současnosti jsme s Lewisem v jednání o smlouvě po roce 2015.“
Nemáte pocit, že F1 se nachází v nějakém přechodném období? Přichází nová krev…NL: „Ale ano. Podívejte se na Maxe Verstappena. To je příklad toho, jak se vyvíjí situace. Tak mladičký se objevil v Toro Rosso a po odchodu Kvjata se může stát lídrem týmu. Zajímavé! Nevím, co z toho nakonec bude.“
Očekával jste, že mladík, který má jen tak-tak sedmnáct let, si bude vést takovým způsobem při svém debutu ve volném tréninku velké ceny? Měl jste pochybnosti?NL: „Já jsem jeho výkon předpokládal. Hodně z nás to může dokázat. Víte proč? Vzhledem na specifika současných vozů je může kdokoliv řídit na pneumatikách do sucha. S pneumatikami do deště a s agresivním nastavením se řídí hůř. Současné vozy se řídí jednodušeji. Podobají se na vozy Formule 3, proto vzniká dojem, že zkušenosti z F3 stačí na závodění v F1. A já nejsem překvapen. Důkazem je včerejší výkon Verstappena.“
Obdivuhodné, mluví o tom celý paddock.NL: „Potřebujeme změnit F1! Potřebujeme agresivní vozy s vysokým výkonem, velkými křídly, pak by žádný takový mladík neprojel Eau Rouge! Nežertuju! Chci si o tom popovídat s Berniem.“
A ještě o Vašich jezdcích. Dneska byl Nico hodně rychlý…NL: „Máte pravdu. Lewis se dopustil chyby a ve třetím tréninku rozbil vůz. Ptal jsem se ho, co se stalo a přiznal svou chybu. V kvalifikaci bojoval o pole-position, ale nedokázal překonat Nica, musím si s ním promluvit. Naši hoši pojedou z první řady, ale zítřejší závod se pojede v dešti.“
Říkal jste o rozhovorech s Lewisem…NL: „Ano, potvrzuju, že s ním diskutujeme.“
Na kolik let by byla nová smlouva?NL: „Na dva nebo tři roky. Obě strany jednání mají pozitivní přístup. Nepochybujeme, že v našem týmu zůstane i po roce 2015.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.