V sobotu se v paddocku mluvilo především o odchodu Sebastiana Vettela z Red Bullu. K věci se vyjádřil kromě jiných také Niki Lauda.
Niki, Fernando Alonso zůstal bez smlouvy, zajímá Vás?Niki Lauda (NL): „Ne.“
Ne? Můžete potvrdit, že v následující sezoně…NL: „Potvrzuju, že budeme pokračovat s Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem. Dnes získali první dvě místa na startovním roštu, proč bychom to měnili? Upřímně, detaily nastalé situace mě udivily. Včera večer o půl desáté Sebastian zavolal Christianu Hornerovi a řekl: Odcházím. Tak to bylo! Všechny to překvapilo, i když podle smlouvy měl na takový krok právo. A kam půjde? K Ferrari! To je logické. Proč ve Ferrari nic nepotvrdili? Proč se čekalo, až Red Bull řekne, že angažoval Kvjata? Nerozumím tomu, vždyť není pochyb, že Vettel půjde do Maranella!“
Myslíte si, že se Sebastian rozhodl správně?NL: „Není dobré zůstávat dlouho v jednom týmu a Sebastian byl v Red Bullu už dlouho. Potřebuje novou motivaci. V současnosti nejsou vozy Ferrari konkurenceschopné, ale když chce jít Vettel právě do tohoto týmu, mohl by tam udělat něco podobného, jako před časem Michael Schumacher. Nový jezdec dodá motivaci i uvnitř týmu. Stejně, jako když k nám přišel Lewis. Sebastian by mohl přinést do Ferrari nový impuls, vše záleží na tom, zda dokáže Scuderia vylepšit vůz pro novou sezonu."
Jak byste reagoval Vy na místě Christiana Hornera, kdyby Vám jeden z Vašich jezdců řekl, že odchází?NL: „Zeptal jsem se ho, zda byl překvapen. Odpověděl mi, že ne. Jeho odpověď ale nebyla přesvědčivá. Znali se spoustu let, získal s ním dost titulů, nečekal nic podobného. Takový je Sebastian. Jezdci musí být egocentričtí, zvlášť ve světě, kde každý jedná s každým. Všechny překvapil skutečností, že měl tajné rozhovory. Ve čtvrtek byl Fernando Alonso osvobozen od povinností vyplývajících ze smlouvy. Věděli už dřív, co se stane a stalo se to.“
Jeden z Vašich soupeřů bude mít v příští sezoně dva mladé jezdce, co Vy na to?NL: „Ricciardo letos odvádí skvělou práci. Spolu s Vettelem byli našimi nejsilnějšími soupeři. Teď bude v Red Bullu duo Ricciardo a Kvjat. Daniil je mladý, ale velmi rychlý jezdec, mohl by nahradit Vettela. O tom vůbec nepochybuju. Domnívám se, že máme lepší jezdce a máme větší šanci být víc vpředu, než Red Bull. Otázkou je, co teď bude dělat Fernando Alonso?“
V podstatě má jen jednu možnost, ne?NL: „Souhlasím.“
Přestup do McLarenu…NL: „Samozřejmě se to zdá být tak, ale bylo by dobré zeptat se jeho. Já můžu potvrdit, že na následující rok má Lewis smlouvu s námi, Nico má smlouvu na další dva roky. V současnosti jsme s Lewisem v jednání o smlouvě po roce 2015.“
Nemáte pocit, že F1 se nachází v nějakém přechodném období? Přichází nová krev…NL: „Ale ano. Podívejte se na Maxe Verstappena. To je příklad toho, jak se vyvíjí situace. Tak mladičký se objevil v Toro Rosso a po odchodu Kvjata se může stát lídrem týmu. Zajímavé! Nevím, co z toho nakonec bude.“
Očekával jste, že mladík, který má jen tak-tak sedmnáct let, si bude vést takovým způsobem při svém debutu ve volném tréninku velké ceny? Měl jste pochybnosti?NL: „Já jsem jeho výkon předpokládal. Hodně z nás to může dokázat. Víte proč? Vzhledem na specifika současných vozů je může kdokoliv řídit na pneumatikách do sucha. S pneumatikami do deště a s agresivním nastavením se řídí hůř. Současné vozy se řídí jednodušeji. Podobají se na vozy Formule 3, proto vzniká dojem, že zkušenosti z F3 stačí na závodění v F1. A já nejsem překvapen. Důkazem je včerejší výkon Verstappena.“
Obdivuhodné, mluví o tom celý paddock.NL: „Potřebujeme změnit F1! Potřebujeme agresivní vozy s vysokým výkonem, velkými křídly, pak by žádný takový mladík neprojel Eau Rouge! Nežertuju! Chci si o tom popovídat s Berniem.“
A ještě o Vašich jezdcích. Dneska byl Nico hodně rychlý…NL: „Máte pravdu. Lewis se dopustil chyby a ve třetím tréninku rozbil vůz. Ptal jsem se ho, co se stalo a přiznal svou chybu. V kvalifikaci bojoval o pole-position, ale nedokázal překonat Nica, musím si s ním promluvit. Naši hoši pojedou z první řady, ale zítřejší závod se pojede v dešti.“
Říkal jste o rozhovorech s Lewisem…NL: „Ano, potvrzuju, že s ním diskutujeme.“
Na kolik let by byla nová smlouva?NL: „Na dva nebo tři roky. Obě strany jednání mají pozitivní přístup. Nepochybujeme, že v našem týmu zůstane i po roce 2015.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.