Šéf vývoje a výzkumu značky, Yasuhisa Arai, stanovil svému týmu jasný cíl - být při svém návratu do F1 na úrovni Mercedesu, který momentálně udává v F1 standardy co se týče pohonné jednotky V6.
"Náš cíl je velmi jasný," řekl Yasuhisa Arai na tiskové konferenci pořádané dnes v Suzuce. "V letošní sezoně je na samotné špici Mercedes, takže příští rok bychom měli dosáhnout stejné úrovně a síly. Každý tomu rozumí a sílu [motoru Mercedes] chce ještě převýšit. Je to hodně práce."
Arai očekává, že budou mít po sezoně testovací auto, které bude poháněné motorem Honda. Také si nedělá obavy, že budou mít data pouze od jednoho týmu zatímco ostatní výrobci motorů zásobují vždy více stájí. "Náš partner je velmi silný, řekl bych, že je to jeden z nejlepších týmů. Jasně, že to znamená pouze jedna data, ale myslím, že to bude dost."
"Už jsme o tom mluvili s našimi partnery a stanovili si cíle. Už jsme také projednali, jestli tyto cíle jsou dobré nebo ne. A pak nakonec, možná že v březnu 2015 budeme v dobré pozici." Dle Araie zatím Honda nezaznamenala zájem o své pohonné jednotky ze strany zákaznických týmů, protože zatím nikdo neví, jak na tom jejich motory budou.
Připravovaný motor pro F1. (Zdroj: Honda Racing F1)
Nakonec se vyjádřil k debatám o vývoji motorů v F1. Dle něj by přísná omezení měla být uvolněna: "Jak inženýři tak fanoušci, všichni chceme udržet soutěžení. I v sezoně je důležité, abychom dokázali vyvíjet díly a udržovali konkurenci mezi sebou. Je to důležité pro inženýry i fanoušky."
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.