Šéf vývoje a výzkumu značky, Yasuhisa Arai, stanovil svému týmu jasný cíl - být při svém návratu do F1 na úrovni Mercedesu, který momentálně udává v F1 standardy co se týče pohonné jednotky V6.
"Náš cíl je velmi jasný," řekl Yasuhisa Arai na tiskové konferenci pořádané dnes v Suzuce. "V letošní sezoně je na samotné špici Mercedes, takže příští rok bychom měli dosáhnout stejné úrovně a síly. Každý tomu rozumí a sílu [motoru Mercedes] chce ještě převýšit. Je to hodně práce."
Arai očekává, že budou mít po sezoně testovací auto, které bude poháněné motorem Honda. Také si nedělá obavy, že budou mít data pouze od jednoho týmu zatímco ostatní výrobci motorů zásobují vždy více stájí. "Náš partner je velmi silný, řekl bych, že je to jeden z nejlepších týmů. Jasně, že to znamená pouze jedna data, ale myslím, že to bude dost."
"Už jsme o tom mluvili s našimi partnery a stanovili si cíle. Už jsme také projednali, jestli tyto cíle jsou dobré nebo ne. A pak nakonec, možná že v březnu 2015 budeme v dobré pozici." Dle Araie zatím Honda nezaznamenala zájem o své pohonné jednotky ze strany zákaznických týmů, protože zatím nikdo neví, jak na tom jejich motory budou.
Připravovaný motor pro F1. (Zdroj: Honda Racing F1)
Nakonec se vyjádřil k debatám o vývoji motorů v F1. Dle něj by přísná omezení měla být uvolněna: "Jak inženýři tak fanoušci, všichni chceme udržet soutěžení. I v sezoně je důležité, abychom dokázali vyvíjet díly a udržovali konkurenci mezi sebou. Je to důležité pro inženýry i fanoušky."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.