Kimi Räikkönen byl v dnešních trénincích pátý a šestý, přesto tvrdí, že to byl těžký den.
Kimi Räikkönen má za sebou náročný japonský pátek. V prvním tréninku dosáhl finský jezdec páté místo se ztrátou 1,7 sekundy na Rosberga. Odpoledne se zhoršil o jedno místo, i když čas byl lepší o sedm desetin sekundy. Za Mercedesy stále o hodně zaostával, zejména za vedoucím Hamiltonem.
„Dnešek nebyl vůbec lehký,“ řekl Kimi Räikkönen na konci druhého volného tréninku. „Přilnavost k asfaltu byla velmi malá, zejména dopoledne, vůbec nám to nepomáhalo. Suzuka je náročný a rychlý okruh, vyžaduje hodně od vozu i od jezdce.“
„V prvním volném tréninku jsme se se středně tvrdou směsí pneumatik soustředili na různá nastavení vozu s cílem připravit se na kvalifikaci a závod. Odpoledne jsme udělali některé změny, které nám pomohly s ovládáním vozu, ale kvůli žlutým vlajkám a některým technickým problémům se mi podařilo jezdit rychlá kola jenom se středně tvrdou směsí pneumatik,“ dodal Räikkönen. „Dnes večer nás čeká hodně práce, musíme nastavit vůz tak, aby vyhovoval různým typům podmínek.“
Na dotaz finské televize MTV3, jak je to s přestupem Alonsa do jiného týmu, Kimi odpověděl: „Měli byste se zeptat jeho, to není záležitost, které se věnuju a upřímně – nezajímá mě to.“ Na dotaz, zda se v nové situaci změnilo něco také ohledně jeho kontraktu, Räikkönen reagoval: „Ne.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.