Podle některých se jízda se současnými vozy Formule 1 stala příliš snadnou ve srovnání s minulostí. Podle Felipe Massy však monoposty na ovládání nejsou tak jednoduché, jak si lidé myslí.
"Lidé toho hodně napovídají, aniž by něco věděli. Auta se neřídí snadno. Vzpomínám si, jak v minulosti Niki Lauda řekl, že by s autem mohla jezdit i opice. On si to zkusil a nezvládl ani tři zatáčky," uvedl dnes Massa v Suzuce, kde s vozem F1 během tréninku debutoval čerstvě sedmnáctiletý Max Verstappen.
"Lidé si myslí, že F1 je snadná, protože máme přítlak, elektroniku, posilovač řízení. Auto se ale jednoduše neřídí. Musíte být dobrým jezdcem, jinak to nezvládnete. Lidé asi nemají co dělat, tak jen kecají," nebaví Brazilce poslouchat komentáře k příliš jednoduché ovladatelnosti moderních monopostů.
"Můžeme udělat některé věci pro zlepšení: rozšířit pneumatiky, získat více mechanické přilnavosti a ubrat na aerodynamice, ale lidé by neměli říkat, že je F1 příliš snadná a že bychom ji měli ztížit. Fyzicky je stále náročná. Mohli jste vidět, jak v minulém závodě někteří prohlašovali, že už nemohou pokračovat," pokračuje Massa, který v dnešních trénincích obsadil 11. a 14. místo.
Letošní vozy nejsou podle Felipeho Massy tak snadno ovladatelné,jak si lidé myslí (foto: Williams F1 Team)
"Auto vypadá velmi konkurenceschopně, protože Valtteri byl blízko špičce. Já jsem měl dnes nějaké problémy a zkrátka jsem nemohl získat žádnou přilnavost. Nemělo to nic společného s novými aerodynamickými díly, protože ty, jak se zdá, fungují dobře," hodnotí pilot Williamsu svůj pátek v Suzuce.
"Myslím, že zítra bychom mohli být konkurenceschopní. Dnešní práce byla zaměřena na kvalifikační výkonnost, protože to vypadá, že se závod pojede za mokra, což je další věc, kterou musíme vzít v úvahu při nastavování vozu. Naše závodní tempo vypadá dobře, jak jsme viděli u Valtteriho, takže budeme tvrdě pracovat na tom, aby mé auto zítra fungovalo stejně," dodává Massa.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.