Podle některých se jízda se současnými vozy Formule 1 stala příliš snadnou ve srovnání s minulostí. Podle Felipe Massy však monoposty na ovládání nejsou tak jednoduché, jak si lidé myslí.
"Lidé toho hodně napovídají, aniž by něco věděli. Auta se neřídí snadno. Vzpomínám si, jak v minulosti Niki Lauda řekl, že by s autem mohla jezdit i opice. On si to zkusil a nezvládl ani tři zatáčky," uvedl dnes Massa v Suzuce, kde s vozem F1 během tréninku debutoval čerstvě sedmnáctiletý Max Verstappen.
"Lidé si myslí, že F1 je snadná, protože máme přítlak, elektroniku, posilovač řízení. Auto se ale jednoduše neřídí. Musíte být dobrým jezdcem, jinak to nezvládnete. Lidé asi nemají co dělat, tak jen kecají," nebaví Brazilce poslouchat komentáře k příliš jednoduché ovladatelnosti moderních monopostů.
"Můžeme udělat některé věci pro zlepšení: rozšířit pneumatiky, získat více mechanické přilnavosti a ubrat na aerodynamice, ale lidé by neměli říkat, že je F1 příliš snadná a že bychom ji měli ztížit. Fyzicky je stále náročná. Mohli jste vidět, jak v minulém závodě někteří prohlašovali, že už nemohou pokračovat," pokračuje Massa, který v dnešních trénincích obsadil 11. a 14. místo.
Letošní vozy nejsou podle Felipeho Massy tak snadno ovladatelné,jak si lidé myslí (foto: Williams F1 Team)
"Auto vypadá velmi konkurenceschopně, protože Valtteri byl blízko špičce. Já jsem měl dnes nějaké problémy a zkrátka jsem nemohl získat žádnou přilnavost. Nemělo to nic společného s novými aerodynamickými díly, protože ty, jak se zdá, fungují dobře," hodnotí pilot Williamsu svůj pátek v Suzuce.
"Myslím, že zítra bychom mohli být konkurenceschopní. Dnešní práce byla zaměřena na kvalifikační výkonnost, protože to vypadá, že se závod pojede za mokra, což je další věc, kterou musíme vzít v úvahu při nastavování vozu. Naše závodní tempo vypadá dobře, jak jsme viděli u Valtteriho, takže budeme tvrdě pracovat na tom, aby mé auto zítra fungovalo stejně," dodává Massa.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.