SUZUKA - 1. TRÉNINK; Mercedesy si drží svůj náskok nad zbytkem pole, nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Japonska zajel Nico Rosberg, druhý skončil jeho týmový kolega Lewis Hamilton, třetí Fernando Alonso s Ferrari.
Jako první vyrazil na dráhu ve 3:00 hod našeho času Ricciardo s Red Bullem, během chvilky ho následovalo dalších 20 pilotů, výjimkou zůstával pouze Chilton.
Z testovacích jezdců dostal příležitost Roberto Merhi u Caterhamu místo Kamuje Kobajašiho, u Toro Rosso 17letý Max Verstappen místo Jeana-Erica Vergneho. Na účast Wila Stevense v barvách Marussie nakonec nedošlo - tým nestihl vyřídit potřebné dokumenty, ze zdržení viní německou organizaci dohlížející na smlouvy pilotů s týmy.
Merhi z Caterhamu byl prvním, kdo zajel měřené kolo - 1:44,564 min. Bottas byl ale vzápětí hned o více než 7,1 s rychlejší - 1:37,436. Po 20 min se do čela dostal Rosberg, jenž o 3 desetiny překonal Hamiltona - 1:36,437 min. Laťku stále zvyšoval, těsně po polovině se dostal na 1:35,461.
Nejblíže mu byl pochopitelně s druhým Mercedesem jeho týmový kolega (1:35,612), půl sekundy ztrácí na rychlé trati Alonso (1:36,037), přestože ho trápily problémy se zadními brzdami, o další půl sekundu zpět je Bottas s Williamsem (1:36,576 min).
Max Verstappen's debut #F1 session ends prematurely as smoke pours from the back of his @ToroRossoSpy car #JapaneseGP pic.twitter.com/Iz0KQCrfEr
— Formula1.com (@F1) October 3, 2014
10 min před koncem odešel Verstappenovi motor, ze selhání podezříval své turbo. Jeho inženýr Pujolar mu dal pokyn, aby své auto odstavil vedle dráhy. Mladý Holanďan předvedl solidní výkon - byl při svém debutu jen o 4 desetiny pomalejší než Kvjat a obsadil 12. místo. Toro Rosso nasadilo nový nos, který by jim měl pomoc se přiblížit předním týmům.
V podstatě každé auto mělo na sobě něco nového. U Lotusu jsme si všimli nového, hezky prohnutého pilíže zadního křídla, McLaren testoval nové přední křídlo, které jim nefungovalo v Singapuru. Na trať se dostávají nápady, s nimiž lidé přišli o letní přestávce. Ve zbytku sezóny se již moc nevinek ale zřejmě neobjeví, jak se pozornost přesouvá k vozům pro rok 2015.
Caterham nasadil na Ericssonův monopost svou velkou zbraň - nové přední křídlo - a porazil Marussii, Lotusům ani Sauberům se ale zatím moc nepřiblížil, jak původně sliboval.
Přehled nejlepších sektorů a rychlostí na tzv. speed trapu
Nejvyšší rychlost průjezdu zatáčkou 130R dosáhl Rosberg - 306,9 km/h, za ní byl nejrychlejší Hamilton - 311 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.