Tak to vypadá, že dva týmy ze startovního pole budou mít před rokem 2015 co se změny pravidel týče docela slušnou výhodu, tedy dle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena.
Design letošních nosů vozů Formule 1 je podivný až nehezký, i samotná FIA s tím chce přes změnu pravidel pro rok 2015 něco udělat. Lotus, Force India, Toro Rosso, McLaren a Caterham, to jsou týmy, jejichž nosy leží FIA v žaludku nejvíce a pravděpodobně budou muset před nadcházející sezonou své nosy kompletně předesignovat.
O něco méně radikální přístup k letošním pravidlům měl Red Bull, ale jeho designer, Rob Marshall, řekl, že změna přídě tak, aby vyhovovala předpisům pro rok 2015, bude vyžadovat poměrně velký zásah. Po prvních testech v aerodynamickém tunelu řekl: "Byli jsme překvapeni, jak moc [přítlaku] jsme ztratili."
O tvaru letošních nosů se toho napsalo již mnoho a mnoho(foto: Sauber Motorsport AG)
Jeho protějšek ve Force Indii, Andy Green, souhlasí: "První testy v aerodynamickém tunelu ukázaly ztrátu 20 bodů přítlaku." Green si ale myslí, že některé týmy budou ze změny pravidel pro rok 2015 profitovat, když se obecně očekává, že vozy na nových monopostech budou podobné těm u letošního Mercedesu a Ferrari. Německý Auto Motor und Sport dokonce řekl, že tyto týmy jsou velice blízko tomu, aby předpisům pro rok 2015 odpovídaly již letos.
Green řekl, že se jedná "o velký start" pro Ferrari a zvláště Mercedes, který už prošel dlouhým a náročným procesem nárazových testů impozantně krátkého nosu pro svůj monopost W05. Andy také dodal, že nos je fundamentální pro celou "aerodynamickou filozofii" vozu, což znamená, že rivalové Ferrari a Mercedesu mají před sebou "mnoho hodin" učení se.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.