Tak to vypadá, že dva týmy ze startovního pole budou mít před rokem 2015 co se změny pravidel týče docela slušnou výhodu, tedy dle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena.
Design letošních nosů vozů Formule 1 je podivný až nehezký, i samotná FIA s tím chce přes změnu pravidel pro rok 2015 něco udělat. Lotus, Force India, Toro Rosso, McLaren a Caterham, to jsou týmy, jejichž nosy leží FIA v žaludku nejvíce a pravděpodobně budou muset před nadcházející sezonou své nosy kompletně předesignovat.
O něco méně radikální přístup k letošním pravidlům měl Red Bull, ale jeho designer, Rob Marshall, řekl, že změna přídě tak, aby vyhovovala předpisům pro rok 2015, bude vyžadovat poměrně velký zásah. Po prvních testech v aerodynamickém tunelu řekl: "Byli jsme překvapeni, jak moc [přítlaku] jsme ztratili."
O tvaru letošních nosů se toho napsalo již mnoho a mnoho(foto: Sauber Motorsport AG)
Jeho protějšek ve Force Indii, Andy Green, souhlasí: "První testy v aerodynamickém tunelu ukázaly ztrátu 20 bodů přítlaku." Green si ale myslí, že některé týmy budou ze změny pravidel pro rok 2015 profitovat, když se obecně očekává, že vozy na nových monopostech budou podobné těm u letošního Mercedesu a Ferrari. Německý Auto Motor und Sport dokonce řekl, že tyto týmy jsou velice blízko tomu, aby předpisům pro rok 2015 odpovídaly již letos.
Green řekl, že se jedná "o velký start" pro Ferrari a zvláště Mercedes, který už prošel dlouhým a náročným procesem nárazových testů impozantně krátkého nosu pro svůj monopost W05. Andy také dodal, že nos je fundamentální pro celou "aerodynamickou filozofii" vozu, což znamená, že rivalové Ferrari a Mercedesu mají před sebou "mnoho hodin" učení se.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.