Tak to vypadá, že dva týmy ze startovního pole budou mít před rokem 2015 co se změny pravidel týče docela slušnou výhodu, tedy dle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena.
Design letošních nosů vozů Formule 1 je podivný až nehezký, i samotná FIA s tím chce přes změnu pravidel pro rok 2015 něco udělat. Lotus, Force India, Toro Rosso, McLaren a Caterham, to jsou týmy, jejichž nosy leží FIA v žaludku nejvíce a pravděpodobně budou muset před nadcházející sezonou své nosy kompletně předesignovat.
O něco méně radikální přístup k letošním pravidlům měl Red Bull, ale jeho designer, Rob Marshall, řekl, že změna přídě tak, aby vyhovovala předpisům pro rok 2015, bude vyžadovat poměrně velký zásah. Po prvních testech v aerodynamickém tunelu řekl: "Byli jsme překvapeni, jak moc [přítlaku] jsme ztratili."
O tvaru letošních nosů se toho napsalo již mnoho a mnoho(foto: Sauber Motorsport AG)
Jeho protějšek ve Force Indii, Andy Green, souhlasí: "První testy v aerodynamickém tunelu ukázaly ztrátu 20 bodů přítlaku." Green si ale myslí, že některé týmy budou ze změny pravidel pro rok 2015 profitovat, když se obecně očekává, že vozy na nových monopostech budou podobné těm u letošního Mercedesu a Ferrari. Německý Auto Motor und Sport dokonce řekl, že tyto týmy jsou velice blízko tomu, aby předpisům pro rok 2015 odpovídaly již letos.
Green řekl, že se jedná "o velký start" pro Ferrari a zvláště Mercedes, který už prošel dlouhým a náročným procesem nárazových testů impozantně krátkého nosu pro svůj monopost W05. Andy také dodal, že nos je fundamentální pro celou "aerodynamickou filozofii" vozu, což znamená, že rivalové Ferrari a Mercedesu mají před sebou "mnoho hodin" učení se.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.