Sebastian Vettel dnes na tiskové konferenci srovnával své začátky s debutem Maxe Verstappena, který zítra ve věku 17 let v Suzuce nastoupí do prvního tréninku ve Formuli 1.
Znamená to, že jsou dnes monoposty snadněji ovladatelné? "Myslím, že jedním z největších rozdílů je to, že já jsem mohl jet sám z hotelu na okruh, což on nemůže. Nemá řidičák," srovnává Vettel svůj vstup do F1 s příchodem mladého Verstappena.
"Podle mě se Formule 1 hodně změnila - obzvlášť letos. Není tedy tajemstvím, že jsou auta pomalejší. Je to jiné než v předchozích letech, možná o něco techničtější, ale méně náročné, pokud jde o rychlost, jakou projíždíme zatáčky. A zejména na trati, jako je tato," pokračuje úřadující mistr světa z Red Bullu.
Proti debutu 17letého mladíka ale nic nemá. "Víte, já jsem hodně vzrušený z toho, že jej uvidím jezdit na okruhu, stejně jako vy. Ve Formuli 3 samozřejmě strávil jen půl, tři čtvrtě roku. Myslím, že v motokárách dosáhl významných věcí. Takže ano, podle mě má potenciál."
Sebastianovi Vettelovi bylo při vstupu do F1 devatenáct let (foto: BMW Motorsport)
"Na druhé straně mu musíte dát čas - tolik, kolik potřebuje. Já jsem do F1 poprvé vstoupil, když mi bylo 19. Samozřejmě se vždy cítíte připravení a nikdy nikomu neřeknete ne, když vám nabízí šanci závodit či jezdit s vozem F1. Nějakou dobu to ale trvá, než si na všechno zvyknete. Nejen na auto, ale také na práci s týmem, která je úplně jiná v F1 než v jiných kategoriích," dodává Vettel.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.