Sebastian Vettel dnes na tiskové konferenci srovnával své začátky s debutem Maxe Verstappena, který zítra ve věku 17 let v Suzuce nastoupí do prvního tréninku ve Formuli 1.
Znamená to, že jsou dnes monoposty snadněji ovladatelné? "Myslím, že jedním z největších rozdílů je to, že já jsem mohl jet sám z hotelu na okruh, což on nemůže. Nemá řidičák," srovnává Vettel svůj vstup do F1 s příchodem mladého Verstappena.
"Podle mě se Formule 1 hodně změnila - obzvlášť letos. Není tedy tajemstvím, že jsou auta pomalejší. Je to jiné než v předchozích letech, možná o něco techničtější, ale méně náročné, pokud jde o rychlost, jakou projíždíme zatáčky. A zejména na trati, jako je tato," pokračuje úřadující mistr světa z Red Bullu.
Proti debutu 17letého mladíka ale nic nemá. "Víte, já jsem hodně vzrušený z toho, že jej uvidím jezdit na okruhu, stejně jako vy. Ve Formuli 3 samozřejmě strávil jen půl, tři čtvrtě roku. Myslím, že v motokárách dosáhl významných věcí. Takže ano, podle mě má potenciál."
Sebastianovi Vettelovi bylo při vstupu do F1 devatenáct let (foto: BMW Motorsport)
"Na druhé straně mu musíte dát čas - tolik, kolik potřebuje. Já jsem do F1 poprvé vstoupil, když mi bylo 19. Samozřejmě se vždy cítíte připravení a nikdy nikomu neřeknete ne, když vám nabízí šanci závodit či jezdit s vozem F1. Nějakou dobu to ale trvá, než si na všechno zvyknete. Nejen na auto, ale také na práci s týmem, která je úplně jiná v F1 než v jiných kategoriích," dodává Vettel.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.