Williams si i do Japonska přivezl několik vylepšení ve snaze udržet si před Ferrari náskok v celkovém pořadí Poháru konstruktérů.
Felipe Massa je před Velkou cenou Japonska dobře naladěn. Věří, že se Williamsům bude v Suzuce dařit. „Myslím, že o příštím víkendu bude vůz konkurenceschopnější. Pro celkové umístění v Poháru konstruktérů je důležité, že náš tým průběžně připravuje novinky v době, kdy někteří naši soupeři věnují víc sil vývoji vozů pro příští sezonu. Také pracujeme na novém voze, ale po zbytek letošní sezony chceme bojovat dál, proto věřím, že nám novinky umožní ukončit tuto sezonu se ctí.“
Massa je, co se týče budoucí sezony optimistou, tým se chce dostat mezi absolutní špičku startovního pole F1. „Bojujeme s lídry, i když nemáme tolik zdrojů jako oni. Rozpočet se postupně zvyšuje, ale stát se špičkovým týmem nejde ze dne na den. Důležitý je stabilní progres, v roce 2015 budeme ještě silnější. Vrátíme se na vrchol, ale víme, že to chce nějaký čas.“
Ve Williamsu se už nějakou dobu netají letošním cílem – skončit v Poháru konstruktérů před Ferrari. Massa potvrdil, že cíl stále platí. „Doufám, že v Poháru konstruktérů skončíme letos před Ferrari, i když je to velký tým a velmi silný soupeř. S jeho vozy není jednoduché bojovat, ale myslím, že na to máme. Okruh v Singapuru jim vyhovoval víc, přesto jsme body získali i my. Věřím, že od následujícího závodu budeme konkurenceschopnější.“
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.