Williams si i do Japonska přivezl několik vylepšení ve snaze udržet si před Ferrari náskok v celkovém pořadí Poháru konstruktérů.
Felipe Massa je před Velkou cenou Japonska dobře naladěn. Věří, že se Williamsům bude v Suzuce dařit. „Myslím, že o příštím víkendu bude vůz konkurenceschopnější. Pro celkové umístění v Poháru konstruktérů je důležité, že náš tým průběžně připravuje novinky v době, kdy někteří naši soupeři věnují víc sil vývoji vozů pro příští sezonu. Také pracujeme na novém voze, ale po zbytek letošní sezony chceme bojovat dál, proto věřím, že nám novinky umožní ukončit tuto sezonu se ctí.“
Massa je, co se týče budoucí sezony optimistou, tým se chce dostat mezi absolutní špičku startovního pole F1. „Bojujeme s lídry, i když nemáme tolik zdrojů jako oni. Rozpočet se postupně zvyšuje, ale stát se špičkovým týmem nejde ze dne na den. Důležitý je stabilní progres, v roce 2015 budeme ještě silnější. Vrátíme se na vrchol, ale víme, že to chce nějaký čas.“
Ve Williamsu se už nějakou dobu netají letošním cílem – skončit v Poháru konstruktérů před Ferrari. Massa potvrdil, že cíl stále platí. „Doufám, že v Poháru konstruktérů skončíme letos před Ferrari, i když je to velký tým a velmi silný soupeř. S jeho vozy není jednoduché bojovat, ale myslím, že na to máme. Okruh v Singapuru jim vyhovoval víc, přesto jsme body získali i my. Věřím, že od následujícího závodu budeme konkurenceschopnější.“
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.