V továrně Caterhamu v Leafield poblíž Oxfordu tento týden několikrát řádili exekutoři. Podle týmu jsou na vině dluhy jednoho z dodavatelů.
V bývalé továrně stájí Arrows a Super Aguri, kde nyní sídlí Caterham, exekutoři sáhli k zabavování majetku. "To zahrnuje testovací auto Caterhamu z roku 2013, součástky vozu F1 pro závod v Japonsku 2014, volanty, 6-osý simulátor plné velikosti, vysoce kvalitní soustruhy a obráběcí stroje, F1 kola a pneumatiky, televize, monitory, rozmanité vybavení boxů jako jsou startéry, čerpadla a utahovací pistole." Tyto věci mají být prodány ve veřejné dražbě tomu, kdo nabídne nejvíc.
Vedení Caterhamu však ještě večer vydalo prohlášení, podle něhož se akce exekučního úřadu netýká F1 týmu, ale jiné dodavatelské společnosti, kterou mateřská společnost Caterhamu 1MRT nevlastní.
"Akce byla včera podniknuta proti dodavateli - tato společnost není vlastněná 1MRT a nemá žádný vliv na účast Caterhamu v F1," píše tým, který se v Suzuce dále připravuje na Velkou cenu Japonska. Nezmiňuje však, o kterého konkrétního dodavatele jde.
Členové týmu včera v řádném termínu dostali své výplaty, ale podle zákulisních zdrojů došlo k vypnutí serverů v továrně, což by mohlo ohrozit přípravy týmu na velké ceny - bez nich auta nemohou fungovat. Členové týmu však tvrdí, že servery jedou. Dle zpráv z Japonska vyslal Caterham do Suzuky méně personálu, než je obvyklé.
Pohled do nitra továrny Caterhamu v Leafield (foto: Caterham F1 Team)
Klíčovou otázkou zůstává, kdo tedy co vlastní a proč nebyly dluhy uhrazeny. Vypadá to na velmi složitý příběh, který se netýká pouze nových majitelů - tajemného arabsko-švýcarského konsorcia, ale i těch předchozích - Tonyho Fernandese.
Pro tým to pochopitelně představuje problém, ale monoposty a vybavení jsou již na cestách a před posledním závodem v Abú Zabí se do Británie už nevrátí, takže zřejmě nebudou postiženy. Jakékoliv potřebné díly mohou vyrobit dodavatelé Caterhamu v Německu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.