V továrně Caterhamu v Leafield poblíž Oxfordu tento týden několikrát řádili exekutoři. Podle týmu jsou na vině dluhy jednoho z dodavatelů.
V bývalé továrně stájí Arrows a Super Aguri, kde nyní sídlí Caterham, exekutoři sáhli k zabavování majetku. "To zahrnuje testovací auto Caterhamu z roku 2013, součástky vozu F1 pro závod v Japonsku 2014, volanty, 6-osý simulátor plné velikosti, vysoce kvalitní soustruhy a obráběcí stroje, F1 kola a pneumatiky, televize, monitory, rozmanité vybavení boxů jako jsou startéry, čerpadla a utahovací pistole." Tyto věci mají být prodány ve veřejné dražbě tomu, kdo nabídne nejvíc.
Vedení Caterhamu však ještě večer vydalo prohlášení, podle něhož se akce exekučního úřadu netýká F1 týmu, ale jiné dodavatelské společnosti, kterou mateřská společnost Caterhamu 1MRT nevlastní.
"Akce byla včera podniknuta proti dodavateli - tato společnost není vlastněná 1MRT a nemá žádný vliv na účast Caterhamu v F1," píše tým, který se v Suzuce dále připravuje na Velkou cenu Japonska. Nezmiňuje však, o kterého konkrétního dodavatele jde.
Členové týmu včera v řádném termínu dostali své výplaty, ale podle zákulisních zdrojů došlo k vypnutí serverů v továrně, což by mohlo ohrozit přípravy týmu na velké ceny - bez nich auta nemohou fungovat. Členové týmu však tvrdí, že servery jedou. Dle zpráv z Japonska vyslal Caterham do Suzuky méně personálu, než je obvyklé.
Pohled do nitra továrny Caterhamu v Leafield (foto: Caterham F1 Team)
Klíčovou otázkou zůstává, kdo tedy co vlastní a proč nebyly dluhy uhrazeny. Vypadá to na velmi složitý příběh, který se netýká pouze nových majitelů - tajemného arabsko-švýcarského konsorcia, ale i těch předchozích - Tonyho Fernandese.
Pro tým to pochopitelně představuje problém, ale monoposty a vybavení jsou již na cestách a před posledním závodem v Abú Zabí se do Británie už nevrátí, takže zřejmě nebudou postiženy. Jakékoliv potřebné díly mohou vyrobit dodavatelé Caterhamu v Německu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.