Kimi Räikkönen řekl, že se konečně aklimatizoval ve voze Ferrari pro rok 2014, dokáže se dostat na vrchol setupu a také dokáže zvládnout problémy s ovládáním vozu, které ho zlobily zkraje roku.
"V Singapuru jsme konečně měli rychlost na to, abychom v kvalifikaci dali rychlé měřené kolo, když se auto chovalo tak, jak jsem doufal, že se chovat bude," řekl Kimi Räikkönen pro oficiální stránky týmu Ferrari. "Byla jen škoda, že jsme nemohli maximalizovat výkonnost auta kvůli menšímu problému před posledním rychlým kolem [v Q3].
To znamenalo, že jsme toho v závodě nemohli moc udělat, protože jsem ale uvízl v provozu, tak jsem nemohl využít moji rychlosti. Ale pozitivní věcí tohoto víkendu pro mě bylo, že jsem měl z auta konečně dobrý pocit. To je něco, na co jsem letos čekal dlouho."
Kimi také připustil, že ještě neví, jak na tom bude Ferrari s rychlostí ve srovnání se svými soupeři tento víken v Japonsku, ale jeho slov technická Suzuka sedí jeho jezdeckému stylu - což dokazují i jeho dřívější úspěchy na této trati.
"Je to okruh hodně o výkonu, ale také technicky hodně náročný, takže se těšíme na to, jak tam naše auto pojede ve srovnání s týmy z čela. Suzuku mám hodně rád. Je to okruh ze staré závodnické školy, tento typ mi vždy dává ten nejlepší pocit. Řekl bych, že mým nejoblíbenějším je Spa-Francorchamps, ale Suzuka je v mém hodnocení velmi blízko.
Až na moje úplně první vystoupení v Japonsku a v Suzuce, když jsem jezdil pro Sauber a musel jsem odstoupit po nehodě s Alesim, tak jsem v Japonsku dojel každý závod a získal také několik opravdu dobrých výsledků. Vítězství v roce 2005 bylo jednou z mých vůbec nejlepších jízd."
Ačkoliv Kimi letos bodoval ve všech závodech až na čtyři, tak v bodovém srovnání s týmovým kolegou, Fernandem Alonsem, dost ztrácí. Mistr světa z roku 2007 je v průběžném pořadí s 45 body na kontě až 11., to mistr světa z let 2005 a 2006 je 133 body čtvrtý.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.