Honda úspěšně pokračuje ve vývoji své pohonné jednotky, s níž bude v sezóně 2015 exkluzívně závodit McLaren. Dnes zveřejnila první fotografii.
Honda se připravuje na svůj vstup do F1 a před Velkou cenou Japonska zveřejnila první obrázek své pohonné jednotky.
Japonská automobilka bude od zítřka promítat ve svém stánku na okruhu v Suzuce také první video zachycující nový motor včetně zvuku v akci. Oficiálně bude přístupné po skončení Velké ceny Japonska v pondělí 6. října.
Sportovní ředitel Hondy, který má na starosti projekt F1, uvádí: "Práce na účasti Hondy v F1, která začne v sezóně 2015, a vývoj pohonné jednotky vstupuje do své primární fáze v našem vývojovém zařízení v Sakuře (Točigi, Japonsko), kam jsme přemístili dříve v tomto roce naše sportovní automobilové oddělení."
První oficiální snímek nové pohonné jednotky Hondy (foto: Honda Racing F1)
Kromě probíhajících simulací jsme se posunuli k další fázi - k testování na stolici plně osazeného motoru se zapojeným turbem a systémy pro rekuperaci energie. Mezitím se naše závodní základna v Milton Keynes ve Spojeném Království stala plně funkční.
Nyní odhalujeme obrázek naší pohonné jednotky, kterou vyvíjíme. Celý tým se soustředí na tento vývoj, abychom byli připraveni na nadcházející počátek naší účasti v F1 za 6 měsíců," dodává šéf Hondy.
Ilustrační schéma součásti pohonné jednotky (neodpovídá aktuálnímu stavu)(foto: Honda Racing F1)
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.