Honda úspěšně pokračuje ve vývoji své pohonné jednotky, s níž bude v sezóně 2015 exkluzívně závodit McLaren. Dnes zveřejnila první fotografii.
Honda se připravuje na svůj vstup do F1 a před Velkou cenou Japonska zveřejnila první obrázek své pohonné jednotky.
Japonská automobilka bude od zítřka promítat ve svém stánku na okruhu v Suzuce také první video zachycující nový motor včetně zvuku v akci. Oficiálně bude přístupné po skončení Velké ceny Japonska v pondělí 6. října.
Sportovní ředitel Hondy, který má na starosti projekt F1, uvádí: "Práce na účasti Hondy v F1, která začne v sezóně 2015, a vývoj pohonné jednotky vstupuje do své primární fáze v našem vývojovém zařízení v Sakuře (Točigi, Japonsko), kam jsme přemístili dříve v tomto roce naše sportovní automobilové oddělení."
První oficiální snímek nové pohonné jednotky Hondy (foto: Honda Racing F1)
Kromě probíhajících simulací jsme se posunuli k další fázi - k testování na stolici plně osazeného motoru se zapojeným turbem a systémy pro rekuperaci energie. Mezitím se naše závodní základna v Milton Keynes ve Spojeném Království stala plně funkční.
Nyní odhalujeme obrázek naší pohonné jednotky, kterou vyvíjíme. Celý tým se soustředí na tento vývoj, abychom byli připraveni na nadcházející počátek naší účasti v F1 za 6 měsíců," dodává šéf Hondy.
Ilustrační schéma součásti pohonné jednotky (neodpovídá aktuálnímu stavu)(foto: Honda Racing F1)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.