Allison: Ferrari zlepšilo mechanickou přilnavost, v Suzuce chce Williams porazit

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
PH 30. září 2014 13:20
Sdílej:

Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří přípravách na nadcházející závod v Japonsku, zlepšeních v Singapuru a cílech svého týmu pro zbytek sezóny: porazit Williams a získat zpět třetí místo.

Proč Ferrari v Singapuru na Mercedes tolik neztrácelo"Myslím si, že v Singapuru měl Mercedes zřejmě v rukávu větší rychlost, což způsobilo, že to na čele bylo o něco těsnější než obvykle. Také šlo o trať, kde má motor menší vliv ve srovnání téměř se všemi dalšími okruhy letos, což poskytuje další příležitost pro to, aby pole bylo trochu vyrovnanější.

"A nakonec druh zatáček v Singapuru - jsou také citlivé na úroveň mechanické přilnavosti, kterou můžete z balíku dostat. To je rozhodně oblastí, na které Ferrari v poslední době pracuje a která nám umožnila prožít o něco lepší víkend," říká Allison.

Jaká je Suzuka?"Suzuka je tratí, kde je důležitost výkonu motoru o něco menší než průměrně během roku. Byť zde tedy není výkon super důležitý, není ani bezvýznamný. Jde ale o okruh, který hodně odměňuje dobře se ovládající šasi a vysokou úroveň přítlaku. Vozy, jež si vedou dobře v obou těchto oblastech, budou samozřejmě úplně vpředu," předvídá technický ředitel Ferrari.

"Dává to ale také určitý prostor pro vyniknutí autu, které se dobře ovládá a má celkem slušný přítlak. Suzuka je jedním z vždy skvělých okruhů - obsahuje ty nejnáročnější zatáčky a představuje jeden z největších testů vozu za celý rok.

Nevyžaduje totiž pouze auto, které dobře projede rychlou částí esíček v prvním sektoru, ale také pomalé zatáčky, dlouhé rovinky a všechny ty cesty odhalující slabiny auta či jezdce. Tým, který se ze Suzuky vrací po dobrém výkonu, ví, že jsou dobrým týmem se silným balíkem," shrnuje Allison.

Video: James Allison o výkonech Ferrari v Singapuru a očekáváních před Suzukou(zdroj: Scuderia Ferrari)

Cíle Ferrari"My jsme Singapur opustili s určitým uspokojením, protože oblasti vozu, na nichž pracujeme, abychom zlepšili například mechanickou přilnavost, se nám, zdá se, vyplácejí," komentuje zlepšení formy v poslední velké ceně.

"Do Suzuky a ke zbývajícím závodům proto míříme odhodlaní stáhnout náskok Williamsu, a pak se pokusit o to, abychom se jim vzdálili - cílem je třetí místo v šampionátu. Také se hodláme ve zbytku sezóny naučit co nejvíce, abychom získali vedení pro příští rok," dodává Allison.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.