Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří přípravách na nadcházející závod v Japonsku, zlepšeních v Singapuru a cílech svého týmu pro zbytek sezóny: porazit Williams a získat zpět třetí místo.
Proč Ferrari v Singapuru na Mercedes tolik neztrácelo"Myslím si, že v Singapuru měl Mercedes zřejmě v rukávu větší rychlost, což způsobilo, že to na čele bylo o něco těsnější než obvykle. Také šlo o trať, kde má motor menší vliv ve srovnání téměř se všemi dalšími okruhy letos, což poskytuje další příležitost pro to, aby pole bylo trochu vyrovnanější.
"A nakonec druh zatáček v Singapuru - jsou také citlivé na úroveň mechanické přilnavosti, kterou můžete z balíku dostat. To je rozhodně oblastí, na které Ferrari v poslední době pracuje a která nám umožnila prožít o něco lepší víkend," říká Allison.
Jaká je Suzuka?"Suzuka je tratí, kde je důležitost výkonu motoru o něco menší než průměrně během roku. Byť zde tedy není výkon super důležitý, není ani bezvýznamný. Jde ale o okruh, který hodně odměňuje dobře se ovládající šasi a vysokou úroveň přítlaku. Vozy, jež si vedou dobře v obou těchto oblastech, budou samozřejmě úplně vpředu," předvídá technický ředitel Ferrari.
"Dává to ale také určitý prostor pro vyniknutí autu, které se dobře ovládá a má celkem slušný přítlak. Suzuka je jedním z vždy skvělých okruhů - obsahuje ty nejnáročnější zatáčky a představuje jeden z největších testů vozu za celý rok.
Nevyžaduje totiž pouze auto, které dobře projede rychlou částí esíček v prvním sektoru, ale také pomalé zatáčky, dlouhé rovinky a všechny ty cesty odhalující slabiny auta či jezdce. Tým, který se ze Suzuky vrací po dobrém výkonu, ví, že jsou dobrým týmem se silným balíkem," shrnuje Allison.
Video: James Allison o výkonech Ferrari v Singapuru a očekáváních před Suzukou(zdroj: Scuderia Ferrari)
Cíle Ferrari"My jsme Singapur opustili s určitým uspokojením, protože oblasti vozu, na nichž pracujeme, abychom zlepšili například mechanickou přilnavost, se nám, zdá se, vyplácejí," komentuje zlepšení formy v poslední velké ceně.
"Do Suzuky a ke zbývajícím závodům proto míříme odhodlaní stáhnout náskok Williamsu, a pak se pokusit o to, abychom se jim vzdálili - cílem je třetí místo v šampionátu. Také se hodláme ve zbytku sezóny naučit co nejvíce, abychom získali vedení pro příští rok," dodává Allison.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.