Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří přípravách na nadcházející závod v Japonsku, zlepšeních v Singapuru a cílech svého týmu pro zbytek sezóny: porazit Williams a získat zpět třetí místo.
Proč Ferrari v Singapuru na Mercedes tolik neztrácelo"Myslím si, že v Singapuru měl Mercedes zřejmě v rukávu větší rychlost, což způsobilo, že to na čele bylo o něco těsnější než obvykle. Také šlo o trať, kde má motor menší vliv ve srovnání téměř se všemi dalšími okruhy letos, což poskytuje další příležitost pro to, aby pole bylo trochu vyrovnanější.
"A nakonec druh zatáček v Singapuru - jsou také citlivé na úroveň mechanické přilnavosti, kterou můžete z balíku dostat. To je rozhodně oblastí, na které Ferrari v poslední době pracuje a která nám umožnila prožít o něco lepší víkend," říká Allison.
Jaká je Suzuka?"Suzuka je tratí, kde je důležitost výkonu motoru o něco menší než průměrně během roku. Byť zde tedy není výkon super důležitý, není ani bezvýznamný. Jde ale o okruh, který hodně odměňuje dobře se ovládající šasi a vysokou úroveň přítlaku. Vozy, jež si vedou dobře v obou těchto oblastech, budou samozřejmě úplně vpředu," předvídá technický ředitel Ferrari.
"Dává to ale také určitý prostor pro vyniknutí autu, které se dobře ovládá a má celkem slušný přítlak. Suzuka je jedním z vždy skvělých okruhů - obsahuje ty nejnáročnější zatáčky a představuje jeden z největších testů vozu za celý rok.
Nevyžaduje totiž pouze auto, které dobře projede rychlou částí esíček v prvním sektoru, ale také pomalé zatáčky, dlouhé rovinky a všechny ty cesty odhalující slabiny auta či jezdce. Tým, který se ze Suzuky vrací po dobrém výkonu, ví, že jsou dobrým týmem se silným balíkem," shrnuje Allison.
Video: James Allison o výkonech Ferrari v Singapuru a očekáváních před Suzukou(zdroj: Scuderia Ferrari)
Cíle Ferrari"My jsme Singapur opustili s určitým uspokojením, protože oblasti vozu, na nichž pracujeme, abychom zlepšili například mechanickou přilnavost, se nám, zdá se, vyplácejí," komentuje zlepšení formy v poslední velké ceně.
"Do Suzuky a ke zbývajícím závodům proto míříme odhodlaní stáhnout náskok Williamsu, a pak se pokusit o to, abychom se jim vzdálili - cílem je třetí místo v šampionátu. Také se hodláme ve zbytku sezóny naučit co nejvíce, abychom získali vedení pro příští rok," dodává Allison.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.