Williams do Suzuky veze aerodynamická vylepšení a věří, že mu společně s konfigurací zbývajících okruhů pomohou porazit Ferrari.
Dva výše zmíněné týmy spolu letos tvrdě bojují o třetí místo v šampionátu konstruktérů, ten britský má před Velkou cenou Japonska 9 bodů k dobru. Povzbudilo jej páté místo Felipeho Massy, který posledně na městském okruhu v Singapuru, který jejich vozu FW36 nevyhovoval, dojel pátý hned za Fernandem Alonsem, jenž tam na tiskové konferenci prohlásil, že podle něj se Ferrari určitě podaří uspět a Williams porazit.
Stáj z Grove nyní míří do Suzuky s aerodynamickými novinkami, které společně s lepší práci s pneumatikami a s konfigurací japonské dráhy tvoří důvody k optimismu. "Opravdu přicházíme na kloub managementu pneumatik. Myslím, že nám v Singapuru ohromně pomohl," uvádí Rob Smedley, ředitel výkonnosti.
"Viděli jste to na skvělém příkladu Felipeho a Valtteriho [Bottase] - i s poškozeným vozem zvládal pneumatiky. Velmi mě těší způsob, jakým jsme se dokázali v kvalifikaci díky managementu pneumatik dostat možná nad výkonnostní úroveň vozu, všechna ta věda, zkušenosti a inženýrství, které jsme do toho vložili."
Williams se podle Roba Smedleyho hodně zlepšil v práci s pneumatikami(foto: Williams F1 Team)
"Před Japonskem nás to staví do skutečně dobré pozice. V Rusku jsou podle mě směsi [pneumatik] přiměřeně konzervativní, díky tomu na tom budeme opravdu dobře. Teď míříme na okruhy, kde se mnohem více projevuje vliv výkonu, které jsou mnohem citlivější na odpor, takže jsme opravdu, opravdu optimističtí," zdůrazňuje Smedley.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.