Caterham se chystá v Suzuce nasadit nový aerodynamický balík, s kterým chce utéci Marussii a dostihnout soupeře před sebou.
Tým po převzetí novými majitel zeštíhlel, zároveň se snaží usilovně pracovat na vývoji letošního vozu. První větší balík úprav včetně uhlazenějšího nosu nasadil v Belgii, náskok Marussie ale nestáhl.
S vylepšeným aerodynamickým balíkem obsahujícím také nové přední křídlo, které připravuje pro Japonsko, však očekává, že se dostane blíže Lotusu a Sauberu. "Plánujeme v Suzuce jezdit s novým předním křídlem. To by nám mělo umožnit dostihnout, a to řádně dostihnout, týmy středu pole," popisuje šéf týmu Manfredi Ravetto.
A novým dílům hodně věří: "Marussii už nevnímáme jako svého přímého soupeře. Očekáváme, že doženeme Sauber a Lotus," pokračuje optimisticky šéf stáje, která ještě nezískala ani bod - na rozdíl od právě zmiňované Marussie. Bez bodu letos zůstává také švýcarský Sauber, Lotusu se podařilo získat čtyři body v Barceloně i v Monaku.
Caterham zoufale touží po 10. místě v šampionátu konstruktérů a podstatně vyšší finanční odměně. I kdyby se mu to ale nepovedlo, tak to jeho bezprostřední existenci v příštím ročníku F1 neohrozí.
Caterham už Marussii nevnímá jako svého přímého soupeře, v Japonsku očekává,že se dotáhne na Sauber a Lotus (foto: Caterham F1 Team)
"Máme plán pro rok 2015 bez ohledu na dosažení desátého místa, i když nemusím říkat, že desáté místo je velmi, velmi důležité," přiznává Ravetto. "V současnosti testujeme náš vůz pro rok 2015 v Kolíně, v aerodynamickém tunelu Toyoty. A to v Kolíně není možné jen díky tomu, že jste velmi příjemní," komentoval s úsměvem finanční injekci nových majitelů.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.