Caterham se chystá v Suzuce nasadit nový aerodynamický balík, s kterým chce utéci Marussii a dostihnout soupeře před sebou.
Tým po převzetí novými majitel zeštíhlel, zároveň se snaží usilovně pracovat na vývoji letošního vozu. První větší balík úprav včetně uhlazenějšího nosu nasadil v Belgii, náskok Marussie ale nestáhl.
S vylepšeným aerodynamickým balíkem obsahujícím také nové přední křídlo, které připravuje pro Japonsko, však očekává, že se dostane blíže Lotusu a Sauberu. "Plánujeme v Suzuce jezdit s novým předním křídlem. To by nám mělo umožnit dostihnout, a to řádně dostihnout, týmy středu pole," popisuje šéf týmu Manfredi Ravetto.
A novým dílům hodně věří: "Marussii už nevnímáme jako svého přímého soupeře. Očekáváme, že doženeme Sauber a Lotus," pokračuje optimisticky šéf stáje, která ještě nezískala ani bod - na rozdíl od právě zmiňované Marussie. Bez bodu letos zůstává také švýcarský Sauber, Lotusu se podařilo získat čtyři body v Barceloně i v Monaku.
Caterham zoufale touží po 10. místě v šampionátu konstruktérů a podstatně vyšší finanční odměně. I kdyby se mu to ale nepovedlo, tak to jeho bezprostřední existenci v příštím ročníku F1 neohrozí.
Caterham už Marussii nevnímá jako svého přímého soupeře, v Japonsku očekává,že se dotáhne na Sauber a Lotus (foto: Caterham F1 Team)
"Máme plán pro rok 2015 bez ohledu na dosažení desátého místa, i když nemusím říkat, že desáté místo je velmi, velmi důležité," přiznává Ravetto. "V současnosti testujeme náš vůz pro rok 2015 v Kolíně, v aerodynamickém tunelu Toyoty. A to v Kolíně není možné jen díky tomu, že jste velmi příjemní," komentoval s úsměvem finanční injekci nových majitelů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.