Caterham se chystá v Suzuce nasadit nový aerodynamický balík, s kterým chce utéci Marussii a dostihnout soupeře před sebou.
Tým po převzetí novými majitel zeštíhlel, zároveň se snaží usilovně pracovat na vývoji letošního vozu. První větší balík úprav včetně uhlazenějšího nosu nasadil v Belgii, náskok Marussie ale nestáhl.
S vylepšeným aerodynamickým balíkem obsahujícím také nové přední křídlo, které připravuje pro Japonsko, však očekává, že se dostane blíže Lotusu a Sauberu. "Plánujeme v Suzuce jezdit s novým předním křídlem. To by nám mělo umožnit dostihnout, a to řádně dostihnout, týmy středu pole," popisuje šéf týmu Manfredi Ravetto.
A novým dílům hodně věří: "Marussii už nevnímáme jako svého přímého soupeře. Očekáváme, že doženeme Sauber a Lotus," pokračuje optimisticky šéf stáje, která ještě nezískala ani bod - na rozdíl od právě zmiňované Marussie. Bez bodu letos zůstává také švýcarský Sauber, Lotusu se podařilo získat čtyři body v Barceloně i v Monaku.
Caterham zoufale touží po 10. místě v šampionátu konstruktérů a podstatně vyšší finanční odměně. I kdyby se mu to ale nepovedlo, tak to jeho bezprostřední existenci v příštím ročníku F1 neohrozí.
Caterham už Marussii nevnímá jako svého přímého soupeře, v Japonsku očekává,že se dotáhne na Sauber a Lotus (foto: Caterham F1 Team)
"Máme plán pro rok 2015 bez ohledu na dosažení desátého místa, i když nemusím říkat, že desáté místo je velmi, velmi důležité," přiznává Ravetto. "V současnosti testujeme náš vůz pro rok 2015 v Kolíně, v aerodynamickém tunelu Toyoty. A to v Kolíně není možné jen díky tomu, že jste velmi příjemní," komentoval s úsměvem finanční injekci nových majitelů.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.