Niki Lauda považuje Fernanda Alonsa za tahouna trápícího se Ferrari. Bez něj by na tom podle něj byla slavná italská stáj mnohem hůře. Opustí letos Maranello?
Španělského pilota řadí odborníci pro jeho všestrannost k absolutní jezdecké špičce. Fernando letos dokázal pro Scuderii s ne příliš povedeným vozem F14 T získat 133 bodů, zatímco jeho týmový kolega Kimi Räikkönen pouze 45. Finský pilot není žádným nováčkem, přesto je mezi nimi velký rozdíl patrný i v kvalifikacích, v nichž jasně prohrává 2:12.
V poslední době se hodně spekuluje o Alonsově možném odchodu z Maranella. Co by to znamenalo? Niki Lauda minulý týden prohlásil: "Bez Fernanda Alonsa by Ferrari bylo v pytli." A Giancarlo Minardi, s jehož malým týmem Fernando v roce 2001 debutoval, dodal: "Pokud Ferrari ztratí Alonsa, bude to pro tým katastrofou, a ta potrvá roky!"
Situaci má pilot ve svých rukou - odejde pouze tehdy, bude-li sám chtít. Mnozí se přiklánějí spíše k názoru, že příští sezónu bude ještě působit u Ferrari a až po ní přestoupí k jinému týmu. Důvodem by mohlo být to, že příští vůz bude prvním vozem technického ředitele Jamese Allisona po jeho příchodu z Lotusu. Léta však přibývají, tituly nikoliv, a nadšení se evidentně vytrácí.
Vzpomněl jsem si přitom na slova Gillese Villeneuva na adresu opěvovaného Ferrari: "Když tam přijdete poprvé a vidíte závodní oddělení, Fiorano a všechno ostatní, divíte se, jak vůbec mohou prohrát závod. Ale čím déle jste s nimi, tím více chápete.."
Fernando Alonso skončil kvůli "nešťastné strategii" v Singapuru těsněpod stupni vítězů (foto: Scuderia Ferrari)
Zpřetrhá Alonso veškeré vazby, vsadí na nejistotu a zariskuje s přestupem k McLarenu, jehož poslední sezóny nejsou nikterak hvězdné? Do týmu přecházejícím na zcela novou pohonnou jednotku Hondy - další velkou neznámou - a pod vedení Rona Dennise, se kterým před sedmi lety vůbec nevycházel?
Není tajemstvím, že Honda má o služby Španěla eminentní zájem za jakoukoliv cenu, oznámení jeho přestupu do Wokingu by ale tento víkend v Suzuce bylo spíše překvapením.
O jeho odchodu můžete hlasovat v anketě na hlavní stránce.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.