Mercedes očekává, že během závodního víkendu v Japonsku jeho náskok na konkurenci bude vyšší než minule v Singapuru.
Nejlepších devět vozů v kvalifikaci tehdy dělilo jen 0,569 vteřiny, čtveřice na nejrychlejšího Lewise Hamiltona ztrácela dokonce jen 0,226 s. Stáje Red Bull a Ferrari, které byly nejblíže Mercedesu, shodně tvrdily, že dosáhly pokroku.
Mercedes jej však přičítá spíše konfiguraci okruhu a tomu, že nebyl tak náročný na výkon motoru. Navíce se zdálo, že se Stříbrné šípy trápí s pneumatikami více, než je v jejich případě obvyklé.
"Singapur je jedinečnou tratí a přehřívání pneumatik bylo zřejmě nejvyšší, pokud to srovnáme se všemi ostatními okruhy, kde byly použity super-měkké pneumatiky," tvrdí Nico Rosberg, který závod kvůli technickým problémům nedokončil.
"Ostatní nám byli určitě blíže, ale pokud si vzpomeneme například na Rakousko, Williams tam byl v kvalifikaci rychlejší než my. Pak ale přišly jiné okruhy a my jsme opět vypadali skutečně silně," pokračuje německý pilot.
Soupeři byli v Singapuru Mercedesu blíže než obvykle, v Suzuce ale podleNica Rosberga náskok opět stoupne (foto: Daimler AG)
"Musíme počkat a uvidíme, jak to bude vypadat v příštích několika závodech. Stále si myslím, že vypadáme dobře, a snad budou příští tratě našemu vozu vyhovovat více a my se budeme moci opět vzdálit," dodává Rosberg.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.