Mercedes očekává, že během závodního víkendu v Japonsku jeho náskok na konkurenci bude vyšší než minule v Singapuru.
Nejlepších devět vozů v kvalifikaci tehdy dělilo jen 0,569 vteřiny, čtveřice na nejrychlejšího Lewise Hamiltona ztrácela dokonce jen 0,226 s. Stáje Red Bull a Ferrari, které byly nejblíže Mercedesu, shodně tvrdily, že dosáhly pokroku.
Mercedes jej však přičítá spíše konfiguraci okruhu a tomu, že nebyl tak náročný na výkon motoru. Navíce se zdálo, že se Stříbrné šípy trápí s pneumatikami více, než je v jejich případě obvyklé.
"Singapur je jedinečnou tratí a přehřívání pneumatik bylo zřejmě nejvyšší, pokud to srovnáme se všemi ostatními okruhy, kde byly použity super-měkké pneumatiky," tvrdí Nico Rosberg, který závod kvůli technickým problémům nedokončil.
"Ostatní nám byli určitě blíže, ale pokud si vzpomeneme například na Rakousko, Williams tam byl v kvalifikaci rychlejší než my. Pak ale přišly jiné okruhy a my jsme opět vypadali skutečně silně," pokračuje německý pilot.
Soupeři byli v Singapuru Mercedesu blíže než obvykle, v Suzuce ale podleNica Rosberga náskok opět stoupne (foto: Daimler AG)
"Musíme počkat a uvidíme, jak to bude vypadat v příštích několika závodech. Stále si myslím, že vypadáme dobře, a snad budou příští tratě našemu vozu vyhovovat více a my se budeme moci opět vzdálit," dodává Rosberg.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.