Ztráta týmu Lotus byla vloni výrazně zredukována. Předloni přitom skončilo hospodaření týmu ve ztrátě asi 2 miliardy CZK. Rýsuje se po nepovedeném kapitálovém vstupu Mansoora Ijaza nový investor?
Lotus na tom byl v roce 2013 po finanční stránce docela špatně. Hodně se čekalo, že se situace zlepší s přichodem investora, kterým se měl stát Mansoor Ijaz, na kapitálový vstup do týmu ale nakonec nedošlo.
V obchodním roce 2012 zakončil Lotus hospodaření se ztrátou asi 56,8 britských liber (dle aktuálního kurzu asi 2 mld. korun). Nicméně čísla za rok 2013 jsou o něco veselejší: "V obchodním rejstříku zveřejníme brzy aktuální bilanci s podstatně nižší ztrátou," řekl zástupce šéfa týmu, Federico Gastaldi.
Obecně je ale závodní stáj po finanční stránce "silná, což je potěšující. V roce 2014 jsme sehnali nějaké nové partnery a s mnoha z nich máme smlouvu i pro rok 2015. To ukazuje důvěru v tým jako komerční společnost, i když to pro nás byla na závodních tratích zatím těžká sezona. Bezprostřední budoucnost je růžová a všichni tvrdě pracují, abychom se na rok 2015 připravili co nejlépe," dodal Gastaldi.
Ještě růžovější by byla budoucnost s nějakým novým investorem, konkrétně s kanadským miliardářem Lawrencem Strollem. Tento vášnivý fanoušek motorsportu prý uvažuje o koupi celého týmu.
Navíc je třeba dodat, že jeho patnáctiletý syn Lance je už od roku 2010 členem Ferrari Driver Academy a momentálně závodí v italské Formuli 4. Jeho dřívější námluvy se Sauberem měly dle informací italských medií ztroskotat a smlouvu s Lotusem by se měl snažit zprostředkovat Flavio Briatore, který týmu před "Crashgate" aférou sám několik let šéfoval.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.