Ztráta týmu Lotus byla vloni výrazně zredukována. Předloni přitom skončilo hospodaření týmu ve ztrátě asi 2 miliardy CZK. Rýsuje se po nepovedeném kapitálovém vstupu Mansoora Ijaza nový investor?
Lotus na tom byl v roce 2013 po finanční stránce docela špatně. Hodně se čekalo, že se situace zlepší s přichodem investora, kterým se měl stát Mansoor Ijaz, na kapitálový vstup do týmu ale nakonec nedošlo.
V obchodním roce 2012 zakončil Lotus hospodaření se ztrátou asi 56,8 britských liber (dle aktuálního kurzu asi 2 mld. korun). Nicméně čísla za rok 2013 jsou o něco veselejší: "V obchodním rejstříku zveřejníme brzy aktuální bilanci s podstatně nižší ztrátou," řekl zástupce šéfa týmu, Federico Gastaldi.
Obecně je ale závodní stáj po finanční stránce "silná, což je potěšující. V roce 2014 jsme sehnali nějaké nové partnery a s mnoha z nich máme smlouvu i pro rok 2015. To ukazuje důvěru v tým jako komerční společnost, i když to pro nás byla na závodních tratích zatím těžká sezona. Bezprostřední budoucnost je růžová a všichni tvrdě pracují, abychom se na rok 2015 připravili co nejlépe," dodal Gastaldi.
Ještě růžovější by byla budoucnost s nějakým novým investorem, konkrétně s kanadským miliardářem Lawrencem Strollem. Tento vášnivý fanoušek motorsportu prý uvažuje o koupi celého týmu.
Navíc je třeba dodat, že jeho patnáctiletý syn Lance je už od roku 2010 členem Ferrari Driver Academy a momentálně závodí v italské Formuli 4. Jeho dřívější námluvy se Sauberem měly dle informací italských medií ztroskotat a smlouvu s Lotusem by se měl snažit zprostředkovat Flavio Briatore, který týmu před "Crashgate" aférou sám několik let šéfoval.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.