Pat Symonds srovnává rekordmana Formule 1, Michaela Schumachera s Ayrtonem Sennou a Fernandem Alonsem. Výsledek jeho srovnání je jednoznačný.
Asi žádný inženýr ve Formuli 1 nepracoval během své kariéry s takovými legendami jako Pat Symonds. Brit začal svoji kariéru v F1 v 80. letech u týmu Toleman, tam také tehdy potkal mladého Ayrtona Sennu. V Benettonu pak vytrvořil s tou dobou také hodně mladým Michaelem Schumacherem legendární tým, který jejich zásluhou získal dva tituly mistrů světa. O několik let později byl u Renaultu s mladým Fernandem Alonsem u zisku dalších dvou titulů.
Která z těchto legend motorsportu je tedy nejkoplexnějším jezdcem? Pro 'RichlandF1' odpověděl dnešní technický ředitel týmu Williams poměrně jednoznačně: "Michael Schumacher." Senna měl prý v době, kdy s ním mohl Symonds spolupracovat ještě několik nedostatků: "Jeho fitness a jeho záliba v detail. Měl ale asi více přirozených schopností než Michael."
Také Španěl Alonso měl podle Symondse několik chybiček, o kterých ale nic nepověděl. Co se Schumachera týče, kterému tou dobou dělal závodního inženýra, tak si jej Symonds nemůže vynachválit. "Michael byl v každém ohedu neuvěřitelně dobrý. Měl schopnost dobře pracovat na svých fyzických předpokladech, jeho pochopení pro průběh věcí, čtení průběhu závodu, jednoduše opravdu všechno."
Nakonec Symonds Schumacherovi vysekl pěknou poklonu: "Pro mě byl nejlepším [Michael], se kterým jsem kdy dělal." Aktuálně je u Williamsu Valtteri Bottas, který je mladým a nadějným pilotem. Podaří se Symondsovi získat další úspěchy s dalším mladíkem? Na to si musíme počkat.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.