Pat Symonds srovnává rekordmana Formule 1, Michaela Schumachera s Ayrtonem Sennou a Fernandem Alonsem. Výsledek jeho srovnání je jednoznačný.
Asi žádný inženýr ve Formuli 1 nepracoval během své kariéry s takovými legendami jako Pat Symonds. Brit začal svoji kariéru v F1 v 80. letech u týmu Toleman, tam také tehdy potkal mladého Ayrtona Sennu. V Benettonu pak vytrvořil s tou dobou také hodně mladým Michaelem Schumacherem legendární tým, který jejich zásluhou získal dva tituly mistrů světa. O několik let později byl u Renaultu s mladým Fernandem Alonsem u zisku dalších dvou titulů.
Která z těchto legend motorsportu je tedy nejkoplexnějším jezdcem? Pro 'RichlandF1' odpověděl dnešní technický ředitel týmu Williams poměrně jednoznačně: "Michael Schumacher." Senna měl prý v době, kdy s ním mohl Symonds spolupracovat ještě několik nedostatků: "Jeho fitness a jeho záliba v detail. Měl ale asi více přirozených schopností než Michael."
Také Španěl Alonso měl podle Symondse několik chybiček, o kterých ale nic nepověděl. Co se Schumachera týče, kterému tou dobou dělal závodního inženýra, tak si jej Symonds nemůže vynachválit. "Michael byl v každém ohedu neuvěřitelně dobrý. Měl schopnost dobře pracovat na svých fyzických předpokladech, jeho pochopení pro průběh věcí, čtení průběhu závodu, jednoduše opravdu všechno."
Nakonec Symonds Schumacherovi vysekl pěknou poklonu: "Pro mě byl nejlepším [Michael], se kterým jsem kdy dělal." Aktuálně je u Williamsu Valtteri Bottas, který je mladým a nadějným pilotem. Podaří se Symondsovi získat další úspěchy s dalším mladíkem? Na to si musíme počkat.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce