Pat Symonds srovnává rekordmana Formule 1, Michaela Schumachera s Ayrtonem Sennou a Fernandem Alonsem. Výsledek jeho srovnání je jednoznačný.
Asi žádný inženýr ve Formuli 1 nepracoval během své kariéry s takovými legendami jako Pat Symonds. Brit začal svoji kariéru v F1 v 80. letech u týmu Toleman, tam také tehdy potkal mladého Ayrtona Sennu. V Benettonu pak vytrvořil s tou dobou také hodně mladým Michaelem Schumacherem legendární tým, který jejich zásluhou získal dva tituly mistrů světa. O několik let později byl u Renaultu s mladým Fernandem Alonsem u zisku dalších dvou titulů.
Která z těchto legend motorsportu je tedy nejkoplexnějším jezdcem? Pro 'RichlandF1' odpověděl dnešní technický ředitel týmu Williams poměrně jednoznačně: "Michael Schumacher." Senna měl prý v době, kdy s ním mohl Symonds spolupracovat ještě několik nedostatků: "Jeho fitness a jeho záliba v detail. Měl ale asi více přirozených schopností než Michael."
Také Španěl Alonso měl podle Symondse několik chybiček, o kterých ale nic nepověděl. Co se Schumachera týče, kterému tou dobou dělal závodního inženýra, tak si jej Symonds nemůže vynachválit. "Michael byl v každém ohedu neuvěřitelně dobrý. Měl schopnost dobře pracovat na svých fyzických předpokladech, jeho pochopení pro průběh věcí, čtení průběhu závodu, jednoduše opravdu všechno."
Nakonec Symonds Schumacherovi vysekl pěknou poklonu: "Pro mě byl nejlepším [Michael], se kterým jsem kdy dělal." Aktuálně je u Williamsu Valtteri Bottas, který je mladým a nadějným pilotem. Podaří se Symondsovi získat další úspěchy s dalším mladíkem? Na to si musíme počkat.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.