Podle šéfa závodního týmu McLaren, Erica Boulliera, už je v současnosti až moc pozdě na prosazení myšlenky třetích vozů pro sezonu 2015.
7. září napsal na twitter Adam Parr, bývalý CEO Williamsu, že v sezoně 2015 bude stát na startu jenom 8 závodních týmů, z nichž některé nasadí třetí vozy. Nápad ohledně třech vozů na tým už koluje v prostředí F1 dlouho a tento tweet znovu rozpoutal debatu.
Ani Bernie Ecclestone nechtěl vyloučit tuto možnost, to závodní šéf McLarenu, Eric Boullier, tímto nápadem nadšen není: "Tato debata je v nevhodnou dobu. Pokud by vyvstala potřeba a nutnost pomoct Formuli 1 tím, že nasadíme třetí vozy, pak to uděláme. Ale zatím vyčkáme, co se stane."
Kromě otázky financí je totiž třeba vzít v potaz i otázku času. Podle Boulliera je totiž již dost pozdě na to, aby tato myšlenka byla prosazena, navíc když nová sezona začíná už 15. března. "Přesvědčit jezdce, to by bylo snad to nejjednodušší. Ale připravit třetí šasi, naplánovat logistiku a zajistit lidi kolem, to by potřebovalo minimálně šest měsíců," odhalil Eric ve čtvrtek na telekonferenci.
Dle šéfů McLarenu a Mercedesu se dočkáme i příští rok pouze dvou vozů z jednoho týmu(foto: McLaren)
Také Toto Wolff není myšlenkou třetích vozů příliš nadšen: "Nejsem fanoušek třetích aut, která by znamenala další náklady, které by se nedaly refinancovat. A také si nemyslím, že se dočkáme situace, kdy by mělo být na startovním roštu méně než 20 aut," odkázal Rakušan na reguli, která celou současnou debatu vyvolala.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.