Podle šéfa závodního týmu McLaren, Erica Boulliera, už je v současnosti až moc pozdě na prosazení myšlenky třetích vozů pro sezonu 2015.
7. září napsal na twitter Adam Parr, bývalý CEO Williamsu, že v sezoně 2015 bude stát na startu jenom 8 závodních týmů, z nichž některé nasadí třetí vozy. Nápad ohledně třech vozů na tým už koluje v prostředí F1 dlouho a tento tweet znovu rozpoutal debatu.
Ani Bernie Ecclestone nechtěl vyloučit tuto možnost, to závodní šéf McLarenu, Eric Boullier, tímto nápadem nadšen není: "Tato debata je v nevhodnou dobu. Pokud by vyvstala potřeba a nutnost pomoct Formuli 1 tím, že nasadíme třetí vozy, pak to uděláme. Ale zatím vyčkáme, co se stane."
Kromě otázky financí je totiž třeba vzít v potaz i otázku času. Podle Boulliera je totiž již dost pozdě na to, aby tato myšlenka byla prosazena, navíc když nová sezona začíná už 15. března. "Přesvědčit jezdce, to by bylo snad to nejjednodušší. Ale připravit třetí šasi, naplánovat logistiku a zajistit lidi kolem, to by potřebovalo minimálně šest měsíců," odhalil Eric ve čtvrtek na telekonferenci.
Dle šéfů McLarenu a Mercedesu se dočkáme i příští rok pouze dvou vozů z jednoho týmu(foto: McLaren)
Také Toto Wolff není myšlenkou třetích vozů příliš nadšen: "Nejsem fanoušek třetích aut, která by znamenala další náklady, které by se nedaly refinancovat. A také si nemyslím, že se dočkáme situace, kdy by mělo být na startovním roštu méně než 20 aut," odkázal Rakušan na reguli, která celou současnou debatu vyvolala.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.