Závodní tým, který kdysi založil Sir Jack Brabham plánuje od roku 2015 návrat na závodní tratě, konkrétně by měl závodit ve World Endurance Championship. Naposledy jsme jej v F1 přitom mohli vídat před více než dvěma dekádami.
Project Brabham je poměrně ambiciózním týmem, jehož cílem je někdy v budoucnu se vrátit do F1, ve které triumfoval mezi týmy v letech 1966, 1967, 1981 a 1983. Projekt je založen na tom, že mu finanční podporu budou poskytovat samotní fanoušci. Ti si svými příspěvky mohou zajistit "životní zkušenost" s týmem.
Cílem je vybrat do 1. listopadu 250 tisíc USD (tedy necelých 5,5 milionu CZK). David Brabham, který je synem Sira Jacka, který zemřel letos v květnu (ohlednutí jeho kariérou zde), by se měl stát šéfem týmu, který bude závodit v roce 2015 ve 24 hodinovce v Le Mans, která je součástí šampionátu WEC (World Endurance Championship).
"Je za námi dlouhá a strastiplná cesta za účelem ochrany a přivedení zpět jména Brabham zpět pod kontrolu rodiny, pak se rozhodneme o dalším kroku na cestě této ikonické značky. Dlouho jsem snil o tom, že uvidím Brabham Racing zpět na závodních tratích, jak vítězí na těch nejvyšších úrovních a pokračuje v odkazu mého otce, který začal prvním startem týmu v 60. letech," říká David Brabham.
"Finanční podpora ze strany fanoušků dává lidem šanci být součástí týmu od začátku. Jakmile vybudujeme velkou komunitu, tak uvidíme sílu kolektivu, která přitáhne finanční prostředky a partnery, díky kterým bude tato cesta úspěšná. Takže pojďte a připojte se k nám, abychom vytvořili další kus historie."
My jen dodejme, že Sir Jack Brabham byl jediným jezdcem v historii, kterému se podařilo vyhrát šampionát ve svém vlastním voze. Získal tak svůj poslední titul v roce 1966.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.