Šéf týmu Force India, Vijay Mallya, uvedl, že vidina tří vozů jednoho týmu jen podtrhuje iracionální a nerovnoměrné rozdělování příjmů jednotlivých týmů.
Podle pravidel by v případě, že se příští rok na startovní rošt nepostaví 20 aut, byly zbylé týmy nuceny nastoupit se třetím vozem, aby se čísla vyrovnala. Před závodem v Singapuru se dokonce Bernie Ecclestone nechal slyšet, že by raději viděl tři Ferrari než trápící se menší týmy.
Podle šéfa Force Indie však existuje i jiné a lepší řešení. "Vím, že se o tom každý závod mluví - zda určité týmy přežijí či nikoliv. A proč ta nejistota? Kvůli nevyrovanému a neracionálnímu rozdělování příjmů. Velké týmy dostanou většinu a menší týmy tudíž dostanou méně. Nejlepší by bylo udělat to racionálněji a dát každému šanci nejen přežít, ale i bojovat a mít tak ještě lepší F1," komentuje situaci Vijay Mallya pro espn.
Uvedl také, že by jeho tým požadoval kompenzaci pokud by byli nuceni nastoupit se třetím vozem. "Trvali bychom na kompenzaci za postavení třetího vozu, neuděláme to zadarmo. Letos vidíme vepředu Mercedesy. Předtím byly roky na čele Red Bully - takže teď chcete vidět pódium, na kterém bude jeden tým? To nedává moc smysl, nemyslíte?"
Dodal, že však nemůže hodnotit a komentovat, zda týmy přežijí či nikoliv a zda by tedy tato situace nastala. Podle něj však F1 vždy byla o dominujících velkých týmech a zároveň i o těch menších.
"To je DNA F1. Čtete knihy, vidíte filmy ze starých časů - doby Jacka Brabhama, starého McLarenu, když Bernie nebo Frank Williams vlastnili tým - a to nahání husí kůži. Jsou vzrušující a je to vývoj F1. Teď to není o technologickém pokroku, ale o neustálé otázce, kdo přežije."
Oba piloti Force Indie jsou aktuálně v první desítce šampionátu jezdů (foto: Sahara Force India)
"Nikdy jsem neřekl, že by jiné rozdělování zaručilo konkurenceschopnost. Utrácím polovinu a bojuji s McLarenem. Williams utrácí polovinu a je před Ferrari. Tato neustálá otázka přežití by však měla být jednou pro vždy odstraněna, není to pro sport dobré," popisuje.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.