Pokud by Fernando Alonso opravdu odešel z Ferrari, pak by se u týmu mohlo uvolnit místo pro Sebastiana Vettela. Jenže pro jezdce Red Bullu je prioritou prodloužení smlouvy u stávajícího zaměstnavatele.
Čtyřnásobný mistr F1 i přes průměrnou sezonu s Red Bullem dementuje spekulace o přestupu do Ferrari: "Už několikrát jsem zdůrazňoval, že mám pro následující roky smlouvu s Red Bullem. A tak vycházím z toho, že zde budu jezdit i nadále," nechal se slyšet 27 letý pilot. "Ještě toho mám s tímto týmem hodně před sebou. Teď se chci postarat o návrat zpět na vrchol."
Sebastian Vettel však přiznává, že má Ferrari v F1 speciální postavení: "Jezdci z dřívějších dob mi vždycky říkali, že nejhezčí je vyhrávat s Ferrari." Jezdec z Heppenheimu zatím letos nevyhrál ani jeden závod, což je po loňských 'hodech' velký propad.
Komentáře Vettela vznikly jako důsledek na spekulace o odchodu Alonsa z Ferrari, které jsou v Itálii v plném proudu. Španěl momentálně jedná se svým týmem o prodloužení spolupráce, jednání se však protahují.
I proto jsme zaznamenali spojování dvojnásobného mistra světa s McLarenem-Hondou, Red Bullem a nejdivočejší spekulace dokonce hovořily o Lotusu (týmu, se kterým pod názvem Renault vyhrál oba tituly). Vettel už zažil v Red Bullu lepší sezony, o tom žádná, avšak letos se musí spokojit s rolí dvojky Daniela Ricciarda, který už oslavil tři vítězství.
Prohodí si oba mistři své 'volanty'? (foto: Infiniti Red Bull)
"Daniel odvádí opravdu velmi, velmi dobrou práci a tu moji hezky ztížil. Pro morálku týmu to bylo velmi dobré. Jeho výkony ale také ukazují, že naše auto nemůže být tak špatné," poukazuje sebekriticky na úspěchy kolegy Němec.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.