Pokud by Fernando Alonso opravdu odešel z Ferrari, pak by se u týmu mohlo uvolnit místo pro Sebastiana Vettela. Jenže pro jezdce Red Bullu je prioritou prodloužení smlouvy u stávajícího zaměstnavatele.
Čtyřnásobný mistr F1 i přes průměrnou sezonu s Red Bullem dementuje spekulace o přestupu do Ferrari: "Už několikrát jsem zdůrazňoval, že mám pro následující roky smlouvu s Red Bullem. A tak vycházím z toho, že zde budu jezdit i nadále," nechal se slyšet 27 letý pilot. "Ještě toho mám s tímto týmem hodně před sebou. Teď se chci postarat o návrat zpět na vrchol."
Sebastian Vettel však přiznává, že má Ferrari v F1 speciální postavení: "Jezdci z dřívějších dob mi vždycky říkali, že nejhezčí je vyhrávat s Ferrari." Jezdec z Heppenheimu zatím letos nevyhrál ani jeden závod, což je po loňských 'hodech' velký propad.
Komentáře Vettela vznikly jako důsledek na spekulace o odchodu Alonsa z Ferrari, které jsou v Itálii v plném proudu. Španěl momentálně jedná se svým týmem o prodloužení spolupráce, jednání se však protahují.
I proto jsme zaznamenali spojování dvojnásobného mistra světa s McLarenem-Hondou, Red Bullem a nejdivočejší spekulace dokonce hovořily o Lotusu (týmu, se kterým pod názvem Renault vyhrál oba tituly). Vettel už zažil v Red Bullu lepší sezony, o tom žádná, avšak letos se musí spokojit s rolí dvojky Daniela Ricciarda, který už oslavil tři vítězství.
Prohodí si oba mistři své 'volanty'? (foto: Infiniti Red Bull)
"Daniel odvádí opravdu velmi, velmi dobrou práci a tu moji hezky ztížil. Pro morálku týmu to bylo velmi dobré. Jeho výkony ale také ukazují, že naše auto nemůže být tak špatné," poukazuje sebekriticky na úspěchy kolegy Němec.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.