Organizátoři závodu v Koreji se znovu pokoušejí dostat do kalendáře Formule 1. Tentokrát se snaží s Berniem Ecclestonem dohodnout na nočním velké ceně v roce 2016.
Chtějí tak napodobit úspěch, který se svými závody slaví Singapur. Delegace z Jižní Koreje se tam proto o minulém víkendu sešla s Ecclestonem, aby prodiskutovali možnosti návratu. Jejich trumfem má být noční závod, a to nikoliv v Jeongamu, kde se závodilo v letech 2010 - 2013, ale přímo v centru Soulu.
Korea o svou velkou cenu přišla po obrovských ztrátách, které přesahovaly 4 miliardy Kč. Jednání za korejskou stranu vedl Čung Jung-čo, bývalý předseda organizace KOVA (Korea Auto Valley Operation), která pořádala závody v Jeongamu. Protože však nedokázal zajistit pokračování velké ceny v Jeongamu, byl propuštěn.
Nyní s novou skupinou představil další nabídku: "Čung ukázal Berniemu plány navrhované konfigurace městského okruhu a ty se mu líbily. Nyní hovoří o poplatcích za práva a předběžně se dohodli na závodě v centru Soulu v roce 2016. Singapur vybudoval budovu s boxy za necelý rok a Čung se svým týmem věří, že se mu to může podařit za stejnou dobu," píše Today.
Jižní Korea se snaží do své země znovu přilákat závod F1 (ilustrační foto: Scuderia Toro Rosso)
Závod by měl být pro pořadatele mnohem levnější, což by zvýšilo šance na prodej lístků a zaplnění tribun - na rozdíl od velkých cen v Jeongamu. Tam stálo vybudování dráhy kolem 5,5 miliard Kč, ale velké návštěvnosti se netěšila. K nejvážnějším příčinám patřila čtyřhodinová vzdálenost od Soulu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.