Organizátoři závodu v Koreji se znovu pokoušejí dostat do kalendáře Formule 1. Tentokrát se snaží s Berniem Ecclestonem dohodnout na nočním velké ceně v roce 2016.
Chtějí tak napodobit úspěch, který se svými závody slaví Singapur. Delegace z Jižní Koreje se tam proto o minulém víkendu sešla s Ecclestonem, aby prodiskutovali možnosti návratu. Jejich trumfem má být noční závod, a to nikoliv v Jeongamu, kde se závodilo v letech 2010 - 2013, ale přímo v centru Soulu.
Korea o svou velkou cenu přišla po obrovských ztrátách, které přesahovaly 4 miliardy Kč. Jednání za korejskou stranu vedl Čung Jung-čo, bývalý předseda organizace KOVA (Korea Auto Valley Operation), která pořádala závody v Jeongamu. Protože však nedokázal zajistit pokračování velké ceny v Jeongamu, byl propuštěn.
Nyní s novou skupinou představil další nabídku: "Čung ukázal Berniemu plány navrhované konfigurace městského okruhu a ty se mu líbily. Nyní hovoří o poplatcích za práva a předběžně se dohodli na závodě v centru Soulu v roce 2016. Singapur vybudoval budovu s boxy za necelý rok a Čung se svým týmem věří, že se mu to může podařit za stejnou dobu," píše Today.
Jižní Korea se snaží do své země znovu přilákat závod F1 (ilustrační foto: Scuderia Toro Rosso)
Závod by měl být pro pořadatele mnohem levnější, což by zvýšilo šance na prodej lístků a zaplnění tribun - na rozdíl od velkých cen v Jeongamu. Tam stálo vybudování dráhy kolem 5,5 miliard Kč, ale velké návštěvnosti se netěšila. K nejvážnějším příčinám patřila čtyřhodinová vzdálenost od Soulu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.