Organizátoři závodu v Koreji se znovu pokoušejí dostat do kalendáře Formule 1. Tentokrát se snaží s Berniem Ecclestonem dohodnout na nočním velké ceně v roce 2016.
Chtějí tak napodobit úspěch, který se svými závody slaví Singapur. Delegace z Jižní Koreje se tam proto o minulém víkendu sešla s Ecclestonem, aby prodiskutovali možnosti návratu. Jejich trumfem má být noční závod, a to nikoliv v Jeongamu, kde se závodilo v letech 2010 - 2013, ale přímo v centru Soulu.
Korea o svou velkou cenu přišla po obrovských ztrátách, které přesahovaly 4 miliardy Kč. Jednání za korejskou stranu vedl Čung Jung-čo, bývalý předseda organizace KOVA (Korea Auto Valley Operation), která pořádala závody v Jeongamu. Protože však nedokázal zajistit pokračování velké ceny v Jeongamu, byl propuštěn.
Nyní s novou skupinou představil další nabídku: "Čung ukázal Berniemu plány navrhované konfigurace městského okruhu a ty se mu líbily. Nyní hovoří o poplatcích za práva a předběžně se dohodli na závodě v centru Soulu v roce 2016. Singapur vybudoval budovu s boxy za necelý rok a Čung se svým týmem věří, že se mu to může podařit za stejnou dobu," píše Today.
Jižní Korea se snaží do své země znovu přilákat závod F1 (ilustrační foto: Scuderia Toro Rosso)
Závod by měl být pro pořadatele mnohem levnější, což by zvýšilo šance na prodej lístků a zaplnění tribun - na rozdíl od velkých cen v Jeongamu. Tam stálo vybudování dráhy kolem 5,5 miliard Kč, ale velké návštěvnosti se netěšila. K nejvážnějším příčinám patřila čtyřhodinová vzdálenost od Soulu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.