Fernando Alonso po startu Velké ceny Singapuru probrzdil do první zatáčky, zkrátil si ji a dostal se tak před oba Red Bully. Vysvětluje, proč před sebe ale pustil pouze Sebastiana Vettela.
"Udělal jsem chybu v nájezdu do první zatáčky a projel ji rovně. Vrátil jsem jednu pozici, protože jsem si myslel, že to je víceméně férové. Čekal jsem na instrukce týmu. Ve druhém kole mi řekli, že jedna pozice je podle ředitelství závodu OK, a pak jsme na to po celý závod tlačili," uvádí pilot Ferrari.
Během první zastávek podsekl Vettela, kterého po startu pustil před sebe a dlouho jezdil na druhé pozici za Hamiltonem, ale nakonec dojel do cíle až na čtvrtém místě těsně za oběma Red Bully. "Po druhé zastávce jsme byli bezpečně na druhém místě s dobrým náskokem a dobrým tempem. Safety car zřejmě nevyjel v dobrý okamžik," komentuje svůj výsledek Alonso.
Na rozdíl od Red Bullů ale musel ještě jednou do boxů, protože do té doby nepoužil tvrdší ze dvou směsí. Cítí, že mohl natáhnout svůj dřívější stint podobně jako vítěz závodu: "U Hamiltona to se strategií fungovalo, že zůstal na dráze, jenže byl o dvě sekundy rychlejší - a to se pak snadněji vyjíždí náskok s takovým rozdílem. Možná jsme to mohli udělat."
Na strategii si však nestěžuje: "Myslím, že strategie byla dobrá, možná trochu nešťastný v daný okamžik. Ale souboje s lídry jsou něčím, o co jsme obvykle letos přicházeli, takže tento víkend šlo rozhodně o pokrok."
Fernando Alonso před Danielem Ricciardem, kterého už před sebe po startu nepustil(foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme zůstávat nohama na zemi - víme, že letos nejsme konkurenceschopní. Nestaneme se z jednoho závodu k druhému najednou konkurenceschopní. Pokud půjdeme tímto směrem, pak k tomu dojde. Ještě to nestačí, ale jsem celkem spokojený," dodává Alonso, o jehož setrvání u Ferrari se v Itálii čím dál více spekuluje.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.