McLaren dnes podle deníku The Mirror přišel o sponzorskou smlouvu v hodnotě takřka 5,5 miliardy korun.
Bernie Ecclestone McLarenu údajně přetáhl jejich dlouholetého sponzora, společnost Johnnie Walker. Britský tým přitom už 18 měsíců marně hledá nového titulárního sponzora, který by nahradil Vodafone, který je sponzoroval dříve. Místo toho, aby společnost Diageo, pod kterou Johnnie Walker patří, rozšířila svoje aktivity u McLarenu, tak se rozhodla stát oficiláním sponzorem celého sportu.
Toto rozhodnutí zcela určitě nepotěšilo šéfa skupiny McLaren, Rona Dennise. McLaren měl přitom už dávno oznámit nového titulárního sponzora. Dřívě během tohoto roku navíc oznámil Hugo Boss, který byl dlouholetým sponzorem McLarenu, že přechází k Mercedesu. McLarenu navíc v poslední době klesají příjmy, nicméně pro příští rok může počítat s penězmi od Hondy - asi 3,5 miliardy CZK.
Je třeba si ale uvědomit, že možným důvodem nezájmu sponzorů je to, že McLaren v F1 zažívá velmi složité období, když poslední závod vyhrál v listopadu 2012! Tým zatím také neoznámil jezdecké složení pro příští rok.
Buttonovi u týmu končí smlouva ke konci roku. Nedávno se šampion z roku 2009 vyjádřil také poměrně negativně ohledně možnosti třetích aut v jednotlivých týmech. "Mluvím s Ronem docela dost. Všechno se dobře pohybuje. Nebojím se ničeho. Byl bych radši, kdybych nemusel přemýšlet o tom, že jedinou cestou k tomu, že bude moje kariéra pokračovat i příští rok, jsou týmy se třemi vozy. Mám rád Formuli 1 takovou, jaká je," říká Jenson Button.
Aktualizace: Tým tuto zprávu oficiálně popírá - Johnie Walker podle něj hodlá ve spolupráce i nadále pokračovat: "Johnie Walker zůstává našim důležitým a cenným sponzorem." McLaren již požádal britská média o úpravu.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.