McLaren dnes podle deníku The Mirror přišel o sponzorskou smlouvu v hodnotě takřka 5,5 miliardy korun.
Bernie Ecclestone McLarenu údajně přetáhl jejich dlouholetého sponzora, společnost Johnnie Walker. Britský tým přitom už 18 měsíců marně hledá nového titulárního sponzora, který by nahradil Vodafone, který je sponzoroval dříve. Místo toho, aby společnost Diageo, pod kterou Johnnie Walker patří, rozšířila svoje aktivity u McLarenu, tak se rozhodla stát oficiláním sponzorem celého sportu.
Toto rozhodnutí zcela určitě nepotěšilo šéfa skupiny McLaren, Rona Dennise. McLaren měl přitom už dávno oznámit nového titulárního sponzora. Dřívě během tohoto roku navíc oznámil Hugo Boss, který byl dlouholetým sponzorem McLarenu, že přechází k Mercedesu. McLarenu navíc v poslední době klesají příjmy, nicméně pro příští rok může počítat s penězmi od Hondy - asi 3,5 miliardy CZK.
Je třeba si ale uvědomit, že možným důvodem nezájmu sponzorů je to, že McLaren v F1 zažívá velmi složité období, když poslední závod vyhrál v listopadu 2012! Tým zatím také neoznámil jezdecké složení pro příští rok.
Buttonovi u týmu končí smlouva ke konci roku. Nedávno se šampion z roku 2009 vyjádřil také poměrně negativně ohledně možnosti třetích aut v jednotlivých týmech. "Mluvím s Ronem docela dost. Všechno se dobře pohybuje. Nebojím se ničeho. Byl bych radši, kdybych nemusel přemýšlet o tom, že jedinou cestou k tomu, že bude moje kariéra pokračovat i příští rok, jsou týmy se třemi vozy. Mám rád Formuli 1 takovou, jaká je," říká Jenson Button.
Aktualizace: Tým tuto zprávu oficiálně popírá - Johnie Walker podle něj hodlá ve spolupráce i nadále pokračovat: "Johnie Walker zůstává našim důležitým a cenným sponzorem." McLaren již požádal britská média o úpravu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.