Red Bull během Velké ceny Singapuru podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera používal zakázané kódované zprávy. Jejich prošetření je nyní na FIA.
Před víkendem došlo v F1 k omezení v oblasti radiokomunikace týkající se výkonnosti pilota, nakonec byly povoleny pouze rady týkající se nastavení volantu pro řešení výkonnosti a spolehlivosti techniky (více zde).
Podle závodního ředitele McLarenu však Red Bull přesto nové nařízení porušil. Týmům bylo řešeno, že nesmí podávat jezdcům instrukce týkající se průjezdu konkrétních zatáček či kontaktu s obrubníky. Rakouský tým však několikrát svému jezdci Danielovi Ricciardovi sdělil: "Vyhýbaní se obrubníkům na výjezdu může pomoci problému s autem."
Co na to Boullier? Podle něj se přístup týmů k závodům moc nemění, "více nás ale zaměstnává naslouchání ostatním, zda nedělají něco jako Red Bull, který to v případě Ricciarda učinil dvakrát," cituje jej Autosport.
Podle něj šlo o zakázanou zprávu: "Myslím, že to bylo kódované, ano. Prošetření je na FIA, takže k tomu nemám co říci. Šlo ale o divnou zprávu. Kdyby se objevila jednou, bylo by to OK, ale dvakrát či třikrát, to už je trochu zvláštní."
"Daniel měl problémy se spolehlivostí, proto jsme mu říkali, aby sevyhýbal obrubníkům," hájí se Christian Horner (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera však o nic neobvyklého nešlo: "Samozřejmě jsme s Charliem mluvili a řekli mu, že měl Daniel nějaké problémy se spolehlivostí. Proto jsme mu říkali, aby se vyhýbal obrubníkům, protože to poškozovalo baterii. Myslím, že to bylo rozumné. Je to o nalezení správného kompromisu při omezení rádia."
I kdyby o kódovanou zprávu nešlo, tým nesmí pilotovi říci, aby se vyhýbal obrubníkům. Tento zákaz je explicitně definován v technické směrnici, kterou FIA zaslala týmům v pátek. Komisaři v průběhu závodu ale žádný tým za používání nepovolených zpráv nepotrestali.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.