Red Bull během Velké ceny Singapuru podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera používal zakázané kódované zprávy. Jejich prošetření je nyní na FIA.
Před víkendem došlo v F1 k omezení v oblasti radiokomunikace týkající se výkonnosti pilota, nakonec byly povoleny pouze rady týkající se nastavení volantu pro řešení výkonnosti a spolehlivosti techniky (více zde).
Podle závodního ředitele McLarenu však Red Bull přesto nové nařízení porušil. Týmům bylo řešeno, že nesmí podávat jezdcům instrukce týkající se průjezdu konkrétních zatáček či kontaktu s obrubníky. Rakouský tým však několikrát svému jezdci Danielovi Ricciardovi sdělil: "Vyhýbaní se obrubníkům na výjezdu může pomoci problému s autem."
Co na to Boullier? Podle něj se přístup týmů k závodům moc nemění, "více nás ale zaměstnává naslouchání ostatním, zda nedělají něco jako Red Bull, který to v případě Ricciarda učinil dvakrát," cituje jej Autosport.
Podle něj šlo o zakázanou zprávu: "Myslím, že to bylo kódované, ano. Prošetření je na FIA, takže k tomu nemám co říci. Šlo ale o divnou zprávu. Kdyby se objevila jednou, bylo by to OK, ale dvakrát či třikrát, to už je trochu zvláštní."
"Daniel měl problémy se spolehlivostí, proto jsme mu říkali, aby sevyhýbal obrubníkům," hájí se Christian Horner (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera však o nic neobvyklého nešlo: "Samozřejmě jsme s Charliem mluvili a řekli mu, že měl Daniel nějaké problémy se spolehlivostí. Proto jsme mu říkali, aby se vyhýbal obrubníkům, protože to poškozovalo baterii. Myslím, že to bylo rozumné. Je to o nalezení správného kompromisu při omezení rádia."
I kdyby o kódovanou zprávu nešlo, tým nesmí pilotovi říci, aby se vyhýbal obrubníkům. Tento zákaz je explicitně definován v technické směrnici, kterou FIA zaslala týmům v pátek. Komisaři v průběhu závodu ale žádný tým za používání nepovolených zpráv nepotrestali.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.