Red Bull během Velké ceny Singapuru podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera používal zakázané kódované zprávy. Jejich prošetření je nyní na FIA.
Před víkendem došlo v F1 k omezení v oblasti radiokomunikace týkající se výkonnosti pilota, nakonec byly povoleny pouze rady týkající se nastavení volantu pro řešení výkonnosti a spolehlivosti techniky (více zde).
Podle závodního ředitele McLarenu však Red Bull přesto nové nařízení porušil. Týmům bylo řešeno, že nesmí podávat jezdcům instrukce týkající se průjezdu konkrétních zatáček či kontaktu s obrubníky. Rakouský tým však několikrát svému jezdci Danielovi Ricciardovi sdělil: "Vyhýbaní se obrubníkům na výjezdu může pomoci problému s autem."
Co na to Boullier? Podle něj se přístup týmů k závodům moc nemění, "více nás ale zaměstnává naslouchání ostatním, zda nedělají něco jako Red Bull, který to v případě Ricciarda učinil dvakrát," cituje jej Autosport.
Podle něj šlo o zakázanou zprávu: "Myslím, že to bylo kódované, ano. Prošetření je na FIA, takže k tomu nemám co říci. Šlo ale o divnou zprávu. Kdyby se objevila jednou, bylo by to OK, ale dvakrát či třikrát, to už je trochu zvláštní."
"Daniel měl problémy se spolehlivostí, proto jsme mu říkali, aby sevyhýbal obrubníkům," hájí se Christian Horner (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera však o nic neobvyklého nešlo: "Samozřejmě jsme s Charliem mluvili a řekli mu, že měl Daniel nějaké problémy se spolehlivostí. Proto jsme mu říkali, aby se vyhýbal obrubníkům, protože to poškozovalo baterii. Myslím, že to bylo rozumné. Je to o nalezení správného kompromisu při omezení rádia."
I kdyby o kódovanou zprávu nešlo, tým nesmí pilotovi říci, aby se vyhýbal obrubníkům. Tento zákaz je explicitně definován v technické směrnici, kterou FIA zaslala týmům v pátek. Komisaři v průběhu závodu ale žádný tým za používání nepovolených zpráv nepotrestali.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.