Claire Williamsová také přiznala, že strategie na dvě zastávky v závodě u Valtteriho Bottase nevyšla.
Felipe Massa skončil ve Velké ceně Singapuru na pátém místě a jeho 10 bodů zajistilo týmu Williams setrvání na třetí příčce v pořadí Poháru konstruktérů, i když na okruhu Marina Bay získal o šest bodů míň než Ferrari. Claire Williamsové se včerejší bilance líbí i přes kritická slova Massy směrem k týmu kvůli jeho strategii.
„Nemluvila jsem s Felipem a nevím, co řekl, ale závod to byl náročný, jak jsme to konečně očekávali,“ prohlásila Williamsová. „Felipe odvedl fantastickou práci při strategii na dvě výměny pneumatik. U Valtteriho Bottase ta strategie moc nefungovala, ale důležité je, že jsme si udrželi třetí příčku v Poháru konstruktérů před Ferrari.“
Po dvou okruzích, které Williamsu FW36 vyhovovaly (Spa a Monza) v týmu věděli, že na městském okruhu v Singapuru bude situace v závodě jiná. Od pátečního rána až do nedělního večera se celý tým snažil, nakonec ale Bottas nebodoval.
„Věděli jsme, že závod v Singapuru bude pro nás těžký,“ zdůrazňuje Williamsová. „V druhém volném tréninku jsme byli na sedmnáctém a osmnáctém místě. Na tak těžkém okruhu jsme dosáhli fantastický výkon vzhledem k tomu, kde jsme byli v průběhu volných tréninků. Rychle jsme se naučili některé věci a proto jsme mohli rychle vyřešit problémy.
Se svými jezdci jsme velmi spokojeni. Felipe měl letos dost smůly, rádi jsme ho viděli na pódiu v Monze. Valtteri je samozřejmě zklamán, ale aspoň se mu podařilo udržet svůj vůz na okruhu v posledním kole i přes malou přilnavost k asfaltu.“
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.