Mercedes je po odstoupení Nica Rosberga z Velké ceny Singapuru udělat maximum pro vyřešení potíží se spolehlivostí. Její bídná úroveň podle nich nesmí rozhodnout letošní boj o mistrovský titul mezi jejich piloty.
Lewis Hamilton se včera po vítězství dostal do vedení v šampionátu poté, co jeho týmový kolega musel závod brzy vzdát (o příčinách jsme psali zde). V případě Mercedesu šlo o již letošní čtvrté odstoupení kvůli selhání techniky.
"Nechceme, aby šampionát rozhodlo to, že jednoho pilota zklame auto. Musíme se znovu soustředit, dát hlavy dohromady a dále se zaměřovat a pracovat na tom, abychom zabránili odstoupením, problémům se spolehlivostí," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff.
Technický ředitel Paddy Lowe k tomu zklamaně říká: "Dělá mi to starosti po celý rok. Mám pocit, že je to celkem vyrovnané v tom, jak jsme je zklamali. Doufejme, že to bylo naposledy."
Hamilton i Rosberg zaznamenali shodně po dvou mechanických odstoupeních v letošní sezóně, Brit však přišel o body také v důsledku dvou technických selhání v kvalifikacích. V šampionátu ale pět závodů před koncem vede o tři body, když včera dokázal na Rosberga získat plný počet 25 bodů a otočit stav ve svůj prospěch.
Nico Rosberg musel v Singapuru startovat kvůli technickým problémům z boxové uličky, po první zastávce ale musel stejně odstoupit (foto: Daimler AG)
Jak to zvládá Nico? "Nebyl vůbec zničený. Můžete ho pozorovat, jak sedí se svou ženou. Velmi profesionální. Je velmi klidný. Celý tým je velmi klidný, zachoval chladnou hlavu při snaze vyřešit problém a resetovat systém tak dobře, jak jen mohl.
Řekl jsem mu, že mi to je moc líto, že jsme ho zklamali a že to děláme obousměrně. Musíte být zkrátka otevření a mít v týmu filozofii, že kdokoliv to pokazí, také si to musí vzít na triko.
Máme skvělý tým pro spolehlivost. Tato skupina lidí je spolehlivosti opravdu oddaná a já jsem na ní skutečně hrdý. O to je tedy divnější, že máme nadále tyto potíže. Musí to pevně uchopit do svých rukou. Chvíli to potrvá, než přestaneme doplácet na tato odstoupení," dodává Wolff.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.