Mercedes je po odstoupení Nica Rosberga z Velké ceny Singapuru udělat maximum pro vyřešení potíží se spolehlivostí. Její bídná úroveň podle nich nesmí rozhodnout letošní boj o mistrovský titul mezi jejich piloty.
Lewis Hamilton se včera po vítězství dostal do vedení v šampionátu poté, co jeho týmový kolega musel závod brzy vzdát (o příčinách jsme psali zde). V případě Mercedesu šlo o již letošní čtvrté odstoupení kvůli selhání techniky.
"Nechceme, aby šampionát rozhodlo to, že jednoho pilota zklame auto. Musíme se znovu soustředit, dát hlavy dohromady a dále se zaměřovat a pracovat na tom, abychom zabránili odstoupením, problémům se spolehlivostí," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff.
Technický ředitel Paddy Lowe k tomu zklamaně říká: "Dělá mi to starosti po celý rok. Mám pocit, že je to celkem vyrovnané v tom, jak jsme je zklamali. Doufejme, že to bylo naposledy."
Hamilton i Rosberg zaznamenali shodně po dvou mechanických odstoupeních v letošní sezóně, Brit však přišel o body také v důsledku dvou technických selhání v kvalifikacích. V šampionátu ale pět závodů před koncem vede o tři body, když včera dokázal na Rosberga získat plný počet 25 bodů a otočit stav ve svůj prospěch.
Nico Rosberg musel v Singapuru startovat kvůli technickým problémům z boxové uličky, po první zastávce ale musel stejně odstoupit (foto: Daimler AG)
Jak to zvládá Nico? "Nebyl vůbec zničený. Můžete ho pozorovat, jak sedí se svou ženou. Velmi profesionální. Je velmi klidný. Celý tým je velmi klidný, zachoval chladnou hlavu při snaze vyřešit problém a resetovat systém tak dobře, jak jen mohl.
Řekl jsem mu, že mi to je moc líto, že jsme ho zklamali a že to děláme obousměrně. Musíte být zkrátka otevření a mít v týmu filozofii, že kdokoliv to pokazí, také si to musí vzít na triko.
Máme skvělý tým pro spolehlivost. Tato skupina lidí je spolehlivosti opravdu oddaná a já jsem na ní skutečně hrdý. O to je tedy divnější, že máme nadále tyto potíže. Musí to pevně uchopit do svých rukou. Chvíli to potrvá, než přestaneme doplácet na tato odstoupení," dodává Wolff.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.