Nico Rosberg má za sebou hodně nepovedenou VC Singapuru, ze závodu, který byl plný technických problémů, musel odstoupit, zatímco jeho kolega a hlavní soupeř v boji o titul, Lewis Hamilton, si dojel pro vítězství.
Nico Rosberg zažil opravdu černou noc v Singapuru. Chvíli před startem začalo být kolem jeho Mercedesu hodně rušno a nakonec se mu nepovedlo odstartovat do zaváděcího kola, což znamenalo start z boxů. Několik dalších kol kroužil Nico, kterému očividně scházel výkon, na konci startovního pole, při první zastávce ze závodu definitivně odstoupil.
"U Nica jsme měli problém s hardwarem. Zdá se, že došlo k přerušení jednoho kabelu, který vede ve sloupku řízení," popisoval Toto Wolff pro 'Sky Sport'. Jak k tomu mohlo dojít? "Nevím, zástavba proběhla normálně a už to tam nějakou dobu bylo."
'Bereit wie nie?' [Připraven jako nikdy předtím] - Nico možná, jeho vůz po stránce spolehlivosti už méně (foto: Daimler AG)
"Vypadl celý systém. Jediné, co na volantu fungovalo, bylo řazení rychlostních stupňů. Nico němel žádné další módy k dispozici. Také mu chyběla energie, což bylo vidět na časech na kolo. Pokoušeli jsme se nějakým způsobem kroužit po trati. Nakonec jsme se ale rozhodli odstoupit, protože to mohlo být v určitém případě nebezpečné," pokračuje Rakušan.
O tom, že šlo o opravdu spletitý problém, není pochyb - Nicovi nefungoval ani omezovač rychlosti v boxech. Při zajíždění k mechanikům dodržoval rychlost pouze podle otáček, ty nesměly překročit 6 500 ot./min. To ho trošku vyděsilo: "Jak mám vědět, kolik je 6 500 ot./min.? Dejte mi jiný indikátor." Poté mu tým poradil, že nesmí překročit červené diody na volantu, které obvykle slouží k lepší orientaci při řazení.
Nico o svém problému v dnešním závodě
Pro Rosberga jde o druhý výpadek v sezoně (první VC Velké Británie) a přišel tak o vedení v šampionátu na úkol Hamiltona, na kterého momentálně ztrácí 3 body. Tlak se tedy přesunul na bedra Rosberga: "Když chcete být mistrem světa, musíte si umět poradit s tlakem. A ten je teď na mě."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.