Nico Rosberg má za sebou hodně nepovedenou VC Singapuru, ze závodu, který byl plný technických problémů, musel odstoupit, zatímco jeho kolega a hlavní soupeř v boji o titul, Lewis Hamilton, si dojel pro vítězství.
Nico Rosberg zažil opravdu černou noc v Singapuru. Chvíli před startem začalo být kolem jeho Mercedesu hodně rušno a nakonec se mu nepovedlo odstartovat do zaváděcího kola, což znamenalo start z boxů. Několik dalších kol kroužil Nico, kterému očividně scházel výkon, na konci startovního pole, při první zastávce ze závodu definitivně odstoupil.
"U Nica jsme měli problém s hardwarem. Zdá se, že došlo k přerušení jednoho kabelu, který vede ve sloupku řízení," popisoval Toto Wolff pro 'Sky Sport'. Jak k tomu mohlo dojít? "Nevím, zástavba proběhla normálně a už to tam nějakou dobu bylo."
'Bereit wie nie?' [Připraven jako nikdy předtím] - Nico možná, jeho vůz po stránce spolehlivosti už méně (foto: Daimler AG)
"Vypadl celý systém. Jediné, co na volantu fungovalo, bylo řazení rychlostních stupňů. Nico němel žádné další módy k dispozici. Také mu chyběla energie, což bylo vidět na časech na kolo. Pokoušeli jsme se nějakým způsobem kroužit po trati. Nakonec jsme se ale rozhodli odstoupit, protože to mohlo být v určitém případě nebezpečné," pokračuje Rakušan.
O tom, že šlo o opravdu spletitý problém, není pochyb - Nicovi nefungoval ani omezovač rychlosti v boxech. Při zajíždění k mechanikům dodržoval rychlost pouze podle otáček, ty nesměly překročit 6 500 ot./min. To ho trošku vyděsilo: "Jak mám vědět, kolik je 6 500 ot./min.? Dejte mi jiný indikátor." Poté mu tým poradil, že nesmí překročit červené diody na volantu, které obvykle slouží k lepší orientaci při řazení.
Nico o svém problému v dnešním závodě
Pro Rosberga jde o druhý výpadek v sezoně (první VC Velké Británie) a přišel tak o vedení v šampionátu na úkol Hamiltona, na kterého momentálně ztrácí 3 body. Tlak se tedy přesunul na bedra Rosberga: "Když chcete být mistrem světa, musíte si umět poradit s tlakem. A ten je teď na mě."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.