SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly během závodu týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi Velkou cenu Singapuru přerušenou jedním výjezdem safety caru absolvovaly?
McLaren dnes podal neuvěřitelný výkon, když Magnussena dvakrát přezul za 2,2 sekundy a jednou za 2,3 sekundy. U Buttona, který závod nedokončil, mechanici pracovali stejně rychle - poprvé se zdržel jen 2,3 sekundy, podruhé 2,2 s.
Pro tým z Wokingu měla velká cena ale hořkou příchuť, když Jenson musel ze závodu ke konci odstoupit po problémech s powerboxem - součástkou, která se stará o přidělování elektrické energie z ERS pro ostatní systémy ve voze.
Druhým velmi rychle pracujícím týmem bylo Ferrari, které odbavilo Alonsa za 2,4 sekundy a dvakrát za 2,6 s. Pod tři sekundy stihl vše Williams u dvakrát stavějícího Massy - zastávky trvaly 2,7 a 2,5 s.
Red Bull sice v úvodu předvedl rychlou dvouzastávku svých pilotů, dnes ale upadl do průměru. Lepší výkon v boxech podal i Lotus při práci na monopostu Grosjeana, kterého zdržel 2,8; 2,5 a 3,3 sekundy.
Do závodu startovali všichni piloti na super-měkké směsi. Většina vsadila na tři zastávky, dvouzastávková strategie díky safety caru vyšla Ericssonovi, oběma Williamsům a Red Bullům, které to dotáhly na pódium. Čtyřikrát mechaniky navštívili Maldonado a Pérez.
Nejvíce ze papírově nejrychlejší třízastávkové strategie vytěžil Hamilton, který si dojel pro vítězství, zatímco jeho týmový kolega Rosberg po problémech s kabeláží uvnitř sloupku řízení startoval z boxové uličky a odstoupil již po první zastávce.
@hlawiczka Thanks Petr! We needed it!
— Xevi Pujolar (@xevipujolar) September 22, 2014
Za zmínku stojí i šikovný tah Vergneho a jeho závodního inženýra Pujolara: na poslední krátký stint obul čerstvou měkkou sadu a propracoval se z 12. místa na šesté, zatímco jeho soupeři klouzali po dráze na zcela sjetých gumách - zejména Bottas si musel v posledním kole připadat jako v polobotkách na kluzišti.
V cíli bylo klasifikováno 17 jezdců, mezi super-měkkou a měkkou směsí byl rozdíl 2 sekundy na kolo. Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých pneumatik ujel Hamilton: 26 kol představovalo 42,6 % závodu vypsaného na 61 okruhů. Na měkkých vydržel nejdéle Massa: 38 kol (62,3 % závodu).
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.