SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly během závodu týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi Velkou cenu Singapuru přerušenou jedním výjezdem safety caru absolvovaly?
McLaren dnes podal neuvěřitelný výkon, když Magnussena dvakrát přezul za 2,2 sekundy a jednou za 2,3 sekundy. U Buttona, který závod nedokončil, mechanici pracovali stejně rychle - poprvé se zdržel jen 2,3 sekundy, podruhé 2,2 s.
Pro tým z Wokingu měla velká cena ale hořkou příchuť, když Jenson musel ze závodu ke konci odstoupit po problémech s powerboxem - součástkou, která se stará o přidělování elektrické energie z ERS pro ostatní systémy ve voze.
Druhým velmi rychle pracujícím týmem bylo Ferrari, které odbavilo Alonsa za 2,4 sekundy a dvakrát za 2,6 s. Pod tři sekundy stihl vše Williams u dvakrát stavějícího Massy - zastávky trvaly 2,7 a 2,5 s.
Red Bull sice v úvodu předvedl rychlou dvouzastávku svých pilotů, dnes ale upadl do průměru. Lepší výkon v boxech podal i Lotus při práci na monopostu Grosjeana, kterého zdržel 2,8; 2,5 a 3,3 sekundy.
Do závodu startovali všichni piloti na super-měkké směsi. Většina vsadila na tři zastávky, dvouzastávková strategie díky safety caru vyšla Ericssonovi, oběma Williamsům a Red Bullům, které to dotáhly na pódium. Čtyřikrát mechaniky navštívili Maldonado a Pérez.
Nejvíce ze papírově nejrychlejší třízastávkové strategie vytěžil Hamilton, který si dojel pro vítězství, zatímco jeho týmový kolega Rosberg po problémech s kabeláží uvnitř sloupku řízení startoval z boxové uličky a odstoupil již po první zastávce.
@hlawiczka Thanks Petr! We needed it!
— Xevi Pujolar (@xevipujolar) September 22, 2014
Za zmínku stojí i šikovný tah Vergneho a jeho závodního inženýra Pujolara: na poslední krátký stint obul čerstvou měkkou sadu a propracoval se z 12. místa na šesté, zatímco jeho soupeři klouzali po dráze na zcela sjetých gumách - zejména Bottas si musel v posledním kole připadat jako v polobotkách na kluzišti.
V cíli bylo klasifikováno 17 jezdců, mezi super-měkkou a měkkou směsí byl rozdíl 2 sekundy na kolo. Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých pneumatik ujel Hamilton: 26 kol představovalo 42,6 % závodu vypsaného na 61 okruhů. Na měkkých vydržel nejdéle Massa: 38 kol (62,3 % závodu).
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.