Dle vyjádření Ferrari stál za problémem Kimiho Räikkönena ve včerejší kvalifikaci softwarový problém.
Kimi Räikkönen měl včera našlápnuto k opravdu slušnému výsledku v kvalifikaci v Singapuru, když v Q1 zajel nejrychlejší čas, ale softwarový problém ho přinutil vzdát v Q3 už po jednom měřeném kole, které mu stačí na sedmé místo na startovním roštu dnešního závodu.
Kimi Räikkönen britskému Autosportu včera ohledně problému řekl: "Myslím, že to byla nějaká elektronická věc, když jste se snažili přidat plyn, tak to prostě vypadlo. Snad to bude jen malá věc, ale byla dostatečně velká na to, aby zničila konec naší kvalifikace."
Technický šéf týmu, Pat Fry, řekl: "Je nám líto a omlouváme se za to, že jsme měli problém se softwarem v jeho kvalifikační jízdě v Q3. Z tohoto důvodu nemohl získat lepší výsledek." Kimi se ale nechal slyšet, že tento problém nemůže zastínit výrazný pokrok, který se svým Ferrari učinil.
"Celý víkend jsme s vozem trošku bojovali, ale neustále jsme ho [nastavení] měnili, poslední změna přišla před kvalifikací, což bylo dobré. Byl to jeden z mála okamžiků, kdy jsme něco na autě změnili a bylo to tak, jak jsem chtěl. Bohůžel jsme měli problém, ale v kvalifikaci jsme měli velký potenciál. Bylo skvělé mít dobrý pocit z vozu," pokračuje mistr F1 z roku 2007.
Mohl dojet Kimi v kvalifikaci před Fernandem? To se díky softwaru nedozvíme...(foto: Scuderia Ferrari)
Dle jeho názoru před problémem s elektronikou nestačil naplno projevit svůj potenciál: "Vím, že jsem vždy pokazil prostřední sektor a také v ostaních se toho dalo ještě hodně získat. V autě jsem měl dobrý pocit a mohl jsem s ním jet, jak jsem chtěl. Bylo mnohem jednodušší s ním jet a je škoda, co se stalo, ale to je náš sport. Občas člověk doufá, že se toto stane během jiného víkendu, kdy s vozem bojujete."
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.