Dle vyjádření Ferrari stál za problémem Kimiho Räikkönena ve včerejší kvalifikaci softwarový problém.
Kimi Räikkönen měl včera našlápnuto k opravdu slušnému výsledku v kvalifikaci v Singapuru, když v Q1 zajel nejrychlejší čas, ale softwarový problém ho přinutil vzdát v Q3 už po jednom měřeném kole, které mu stačí na sedmé místo na startovním roštu dnešního závodu.
Kimi Räikkönen britskému Autosportu včera ohledně problému řekl: "Myslím, že to byla nějaká elektronická věc, když jste se snažili přidat plyn, tak to prostě vypadlo. Snad to bude jen malá věc, ale byla dostatečně velká na to, aby zničila konec naší kvalifikace."
Technický šéf týmu, Pat Fry, řekl: "Je nám líto a omlouváme se za to, že jsme měli problém se softwarem v jeho kvalifikační jízdě v Q3. Z tohoto důvodu nemohl získat lepší výsledek." Kimi se ale nechal slyšet, že tento problém nemůže zastínit výrazný pokrok, který se svým Ferrari učinil.
"Celý víkend jsme s vozem trošku bojovali, ale neustále jsme ho [nastavení] měnili, poslední změna přišla před kvalifikací, což bylo dobré. Byl to jeden z mála okamžiků, kdy jsme něco na autě změnili a bylo to tak, jak jsem chtěl. Bohůžel jsme měli problém, ale v kvalifikaci jsme měli velký potenciál. Bylo skvělé mít dobrý pocit z vozu," pokračuje mistr F1 z roku 2007.
Mohl dojet Kimi v kvalifikaci před Fernandem? To se díky softwaru nedozvíme...(foto: Scuderia Ferrari)
Dle jeho názoru před problémem s elektronikou nestačil naplno projevit svůj potenciál: "Vím, že jsem vždy pokazil prostřední sektor a také v ostaních se toho dalo ještě hodně získat. V autě jsem měl dobrý pocit a mohl jsem s ním jet, jak jsem chtěl. Bylo mnohem jednodušší s ním jet a je škoda, co se stalo, ale to je náš sport. Občas člověk doufá, že se toto stane během jiného víkendu, kdy s vozem bojujete."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.