Dle vyjádření Ferrari stál za problémem Kimiho Räikkönena ve včerejší kvalifikaci softwarový problém.
Kimi Räikkönen měl včera našlápnuto k opravdu slušnému výsledku v kvalifikaci v Singapuru, když v Q1 zajel nejrychlejší čas, ale softwarový problém ho přinutil vzdát v Q3 už po jednom měřeném kole, které mu stačí na sedmé místo na startovním roštu dnešního závodu.
Kimi Räikkönen britskému Autosportu včera ohledně problému řekl: "Myslím, že to byla nějaká elektronická věc, když jste se snažili přidat plyn, tak to prostě vypadlo. Snad to bude jen malá věc, ale byla dostatečně velká na to, aby zničila konec naší kvalifikace."
Technický šéf týmu, Pat Fry, řekl: "Je nám líto a omlouváme se za to, že jsme měli problém se softwarem v jeho kvalifikační jízdě v Q3. Z tohoto důvodu nemohl získat lepší výsledek." Kimi se ale nechal slyšet, že tento problém nemůže zastínit výrazný pokrok, který se svým Ferrari učinil.
"Celý víkend jsme s vozem trošku bojovali, ale neustále jsme ho [nastavení] měnili, poslední změna přišla před kvalifikací, což bylo dobré. Byl to jeden z mála okamžiků, kdy jsme něco na autě změnili a bylo to tak, jak jsem chtěl. Bohůžel jsme měli problém, ale v kvalifikaci jsme měli velký potenciál. Bylo skvělé mít dobrý pocit z vozu," pokračuje mistr F1 z roku 2007.
Mohl dojet Kimi v kvalifikaci před Fernandem? To se díky softwaru nedozvíme...(foto: Scuderia Ferrari)
Dle jeho názoru před problémem s elektronikou nestačil naplno projevit svůj potenciál: "Vím, že jsem vždy pokazil prostřední sektor a také v ostaních se toho dalo ještě hodně získat. V autě jsem měl dobrý pocit a mohl jsem s ním jet, jak jsem chtěl. Bylo mnohem jednodušší s ním jet a je škoda, co se stalo, ale to je náš sport. Občas člověk doufá, že se toto stane během jiného víkendu, kdy s vozem bojujete."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.