Monisha Kaltenbornová tvrdí, že zajistit týmový rozpočet je náročnou výzvou.
V době, kdy Bernie Ecclestone mluví kvůli finančním problémům o možnosti účasti jenom osmi týmů v F1, Moniša Kaltenbornová připouští, že jedním z týmů, který nedokáže garantovat účast v následující sezoně, je Sauber.
Na dotaz, zda může jistě slíbit účast v seriálu F1 v následujícím roce, Kaltenbornová odpověděla: „Plánujeme být i v příští sezoně součásti startovního pole pod stejným jménem – Sauber.“
„Ale zajistit pro tým dostatečný rozpočet je náročnou výzvou. Rozpočty se s novými pravidly zvýšily, z letošního vývoje můžeme profitovat i v budoucnosti. Jenomže rozpočty se v budoucnosti nesníží. Zajistit přítomnost týmu v startovním poli bude nesmírně těžkým úkolem.“
Kaltenbornová odmítla komentovat řeči o probíhajícím prodeji týmu, nebo o nerozhodnosti miliardáře Lawrence Strolla, potenciálního sponzora, ale přiznala, že Sauber je otevřen možnosti mít nového majitele, kdyby se tím zajistila jeho budoucnost.
„Vždycky jsme říkali, že v moderní F1 je nezbytné mít silného partnera, aby byly vozy konkurenceschopné. My jsme otevřeni každé možnosti, když bude partner dobrý a když to bude pro tým pozitivním přínosem.“
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.