Boss Formule 1, Bernie Ecclestone se zcela jednoznačně vyjádřil pro to, aby týmy od roku 2015 nasadily i třetí vozy. Padne konečné rozhodnutí už příští měsíc?
Bývalý obchodní ředitel Williamsu Adam Parr, který si s Berniem Ecclestonem nikdy moc nerozuměl, nedávno na svůj Twitter napsal: "Je to poslední rok Formule 1 tak, jak jí známe. V roce 2015 se šampionátu bude účastnit osm týmů, mnoho z nich se třemi vozy."
O tomto návrhu se mluvilo před několika měsící a už léta jej hlasitě podporuje Bernie Ecclestone. Teď by se díky špatné finanční situaci některých týmů mohl stát skutečností.
U Caterhamu, Marussie a Sauberu je nejisté, jestli budou pokračovat i příští rok. Ostatní týmy prý měly pro tento případ už vypracovat možný scénář dalšího směřování, o kterém by se mělo rozhodnout v následujícím měsíci. "Za dva nebo tři závody budeme přesněji vědět, ale ta věc přijde na řadu," řekl Bernie Ecclestone.
"Vždy bylo tématem, že by ostatní nasadili tři vozy, kdybychom ztratili tři týmy. A já myslím, že to můžeme udělat tak jako tak. Raději bych viděl Ferrari se třemi vozy - nebo nějaký z dalších top týmů - než týmy, které mají problémy."
Menší týmy si za svoje problémy dle Ecclestona mohou samy: "Už jsem zde dlouho - někteří by řekli až moc dlouho - a vždy jsou nějaké zadní týmy. Jejich problém je, že myslí v krátkém horizontu, což je normální. Člověk se jich zeptá na příští rok a oni se starají o příští závod."
Skončí týmy z konce pole? Znamenalo by to nasazení třetích aut top týmy?(foto: Pirelli)
Pravdou je, že s malými týmy to není zrovna růžové. U Caterhamu letos došlo ke změně ve vlastnictví týmu a nový šéf, Christijan Albers musel z vedení týmu ze soukromých důvodů odstoupit po několika málo závodech. Také Marussia si zrovna nevýská. Některé zvěsti dokonce hovoří o tom, že většinový vlastník, Andrej Čegaklov, čeká jen na domácí závod v Soči a pak se z týmu hodlá stáhnout.
Ani Sauber na tom není dobře. Prý měl jednat s potenciálním investorem Lawrencem Strollem, nicméně jednání nikam nevedou. Tohoto Kanaďana měl prý přemluvit sám Flavio Briatore, aby se radši angažoval u Lotusu a za celou touto operací by prý mohl stát samotný Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.