Boss Formule 1, Bernie Ecclestone se zcela jednoznačně vyjádřil pro to, aby týmy od roku 2015 nasadily i třetí vozy. Padne konečné rozhodnutí už příští měsíc?
Bývalý obchodní ředitel Williamsu Adam Parr, který si s Berniem Ecclestonem nikdy moc nerozuměl, nedávno na svůj Twitter napsal: "Je to poslední rok Formule 1 tak, jak jí známe. V roce 2015 se šampionátu bude účastnit osm týmů, mnoho z nich se třemi vozy."
O tomto návrhu se mluvilo před několika měsící a už léta jej hlasitě podporuje Bernie Ecclestone. Teď by se díky špatné finanční situaci některých týmů mohl stát skutečností.
U Caterhamu, Marussie a Sauberu je nejisté, jestli budou pokračovat i příští rok. Ostatní týmy prý měly pro tento případ už vypracovat možný scénář dalšího směřování, o kterém by se mělo rozhodnout v následujícím měsíci. "Za dva nebo tři závody budeme přesněji vědět, ale ta věc přijde na řadu," řekl Bernie Ecclestone.
"Vždy bylo tématem, že by ostatní nasadili tři vozy, kdybychom ztratili tři týmy. A já myslím, že to můžeme udělat tak jako tak. Raději bych viděl Ferrari se třemi vozy - nebo nějaký z dalších top týmů - než týmy, které mají problémy."
Menší týmy si za svoje problémy dle Ecclestona mohou samy: "Už jsem zde dlouho - někteří by řekli až moc dlouho - a vždy jsou nějaké zadní týmy. Jejich problém je, že myslí v krátkém horizontu, což je normální. Člověk se jich zeptá na příští rok a oni se starají o příští závod."
Skončí týmy z konce pole? Znamenalo by to nasazení třetích aut top týmy?(foto: Pirelli)
Pravdou je, že s malými týmy to není zrovna růžové. U Caterhamu letos došlo ke změně ve vlastnictví týmu a nový šéf, Christijan Albers musel z vedení týmu ze soukromých důvodů odstoupit po několika málo závodech. Také Marussia si zrovna nevýská. Některé zvěsti dokonce hovoří o tom, že většinový vlastník, Andrej Čegaklov, čeká jen na domácí závod v Soči a pak se z týmu hodlá stáhnout.
Ani Sauber na tom není dobře. Prý měl jednat s potenciálním investorem Lawrencem Strollem, nicméně jednání nikam nevedou. Tohoto Kanaďana měl prý přemluvit sám Flavio Briatore, aby se radši angažoval u Lotusu a za celou touto operací by prý mohl stát samotný Ecclestone.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.