Boss Formule 1, Bernie Ecclestone se zcela jednoznačně vyjádřil pro to, aby týmy od roku 2015 nasadily i třetí vozy. Padne konečné rozhodnutí už příští měsíc?
Bývalý obchodní ředitel Williamsu Adam Parr, který si s Berniem Ecclestonem nikdy moc nerozuměl, nedávno na svůj Twitter napsal: "Je to poslední rok Formule 1 tak, jak jí známe. V roce 2015 se šampionátu bude účastnit osm týmů, mnoho z nich se třemi vozy."
O tomto návrhu se mluvilo před několika měsící a už léta jej hlasitě podporuje Bernie Ecclestone. Teď by se díky špatné finanční situaci některých týmů mohl stát skutečností.
U Caterhamu, Marussie a Sauberu je nejisté, jestli budou pokračovat i příští rok. Ostatní týmy prý měly pro tento případ už vypracovat možný scénář dalšího směřování, o kterém by se mělo rozhodnout v následujícím měsíci. "Za dva nebo tři závody budeme přesněji vědět, ale ta věc přijde na řadu," řekl Bernie Ecclestone.
"Vždy bylo tématem, že by ostatní nasadili tři vozy, kdybychom ztratili tři týmy. A já myslím, že to můžeme udělat tak jako tak. Raději bych viděl Ferrari se třemi vozy - nebo nějaký z dalších top týmů - než týmy, které mají problémy."
Menší týmy si za svoje problémy dle Ecclestona mohou samy: "Už jsem zde dlouho - někteří by řekli až moc dlouho - a vždy jsou nějaké zadní týmy. Jejich problém je, že myslí v krátkém horizontu, což je normální. Člověk se jich zeptá na příští rok a oni se starají o příští závod."
Skončí týmy z konce pole? Znamenalo by to nasazení třetích aut top týmy?(foto: Pirelli)
Pravdou je, že s malými týmy to není zrovna růžové. U Caterhamu letos došlo ke změně ve vlastnictví týmu a nový šéf, Christijan Albers musel z vedení týmu ze soukromých důvodů odstoupit po několika málo závodech. Také Marussia si zrovna nevýská. Některé zvěsti dokonce hovoří o tom, že většinový vlastník, Andrej Čegaklov, čeká jen na domácí závod v Soči a pak se z týmu hodlá stáhnout.
Ani Sauber na tom není dobře. Prý měl jednat s potenciálním investorem Lawrencem Strollem, nicméně jednání nikam nevedou. Tohoto Kanaďana měl prý přemluvit sám Flavio Briatore, aby se radši angažoval u Lotusu a za celou touto operací by prý mohl stát samotný Ecclestone.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.