Boss Formule 1, Bernie Ecclestone se zcela jednoznačně vyjádřil pro to, aby týmy od roku 2015 nasadily i třetí vozy. Padne konečné rozhodnutí už příští měsíc?
Bývalý obchodní ředitel Williamsu Adam Parr, který si s Berniem Ecclestonem nikdy moc nerozuměl, nedávno na svůj Twitter napsal: "Je to poslední rok Formule 1 tak, jak jí známe. V roce 2015 se šampionátu bude účastnit osm týmů, mnoho z nich se třemi vozy."
O tomto návrhu se mluvilo před několika měsící a už léta jej hlasitě podporuje Bernie Ecclestone. Teď by se díky špatné finanční situaci některých týmů mohl stát skutečností.
U Caterhamu, Marussie a Sauberu je nejisté, jestli budou pokračovat i příští rok. Ostatní týmy prý měly pro tento případ už vypracovat možný scénář dalšího směřování, o kterém by se mělo rozhodnout v následujícím měsíci. "Za dva nebo tři závody budeme přesněji vědět, ale ta věc přijde na řadu," řekl Bernie Ecclestone.
"Vždy bylo tématem, že by ostatní nasadili tři vozy, kdybychom ztratili tři týmy. A já myslím, že to můžeme udělat tak jako tak. Raději bych viděl Ferrari se třemi vozy - nebo nějaký z dalších top týmů - než týmy, které mají problémy."
Menší týmy si za svoje problémy dle Ecclestona mohou samy: "Už jsem zde dlouho - někteří by řekli až moc dlouho - a vždy jsou nějaké zadní týmy. Jejich problém je, že myslí v krátkém horizontu, což je normální. Člověk se jich zeptá na příští rok a oni se starají o příští závod."
Skončí týmy z konce pole? Znamenalo by to nasazení třetích aut top týmy?(foto: Pirelli)
Pravdou je, že s malými týmy to není zrovna růžové. U Caterhamu letos došlo ke změně ve vlastnictví týmu a nový šéf, Christijan Albers musel z vedení týmu ze soukromých důvodů odstoupit po několika málo závodech. Také Marussia si zrovna nevýská. Některé zvěsti dokonce hovoří o tom, že většinový vlastník, Andrej Čegaklov, čeká jen na domácí závod v Soči a pak se z týmu hodlá stáhnout.
Ani Sauber na tom není dobře. Prý měl jednat s potenciálním investorem Lawrencem Strollem, nicméně jednání nikam nevedou. Tohoto Kanaďana měl prý přemluvit sám Flavio Briatore, aby se radši angažoval u Lotusu a za celou touto operací by prý mohl stát samotný Ecclestone.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.