Technický ředitel Williamsu Pat Symonds se dnes před začátkem tréninků v Singapuru rozvykládal o posledních změnách kolem radiokomunikací s piloty. Podle něj FIA činí pragmatická rozhodnutí a je škoda, že nebere ohled na názory fanoušků.
FIA nakonec podlehla tlaku týmů a mírně upravila seznam zakázaných pokynů z boxů (psali jsme zde). "Odstranili jsme zákaz týkající se zvládání pohonné jednotky. Jako tým ji tedy stále můžeme řídit a jezdci radit, co má dělat," komentuje poslední události Symonds.
"Co však nemůžeme, je pomoci mu s jeho jízdním stylem, aby tak dokázal rychlit. Zůstali jsme uprostřed cesty. Myslím, že to je pragmatické. Jestli je to rozumné či nikoliv, to je podle mě na otevřenou debatu," pokračuje technický ředitel Williamsu.
"To, co děláme, se neliší od toho, co dělá nosič holí špičkového golfisty, když řekne: 'Trochu fouká vítr, zkusme použít osmičku železo místo sedmičky,'" přirovnává Symonds servis, který týmy z boxové zídky poskytují během jízdy svým pilotům.
Ecclestone chce v budoucnu navíc prosadit úplný zákaz telemetrie. Společně se zákazem radiokomunikace by to mělo velké důsledky. "Kam až to povede? Chcete, aby piloti vystoupili a měnili si své pneumatiky? Protože to je logický závěr, ne?" ptá se s nadsázkou Symonds.
Pat Symonds: "Formule 1 by se měla zajímat o to, co se líbí veřejnosti" (foto: Williams F1 Team)
Nelíbí se mu, že se kompetentní osoby při tvorbě pravidel vůbec nezajímají o přání fanoušků: "Žel se Formule 1 neptá veřejnosti, co se ji líbí - a to je podle mě obrovská škoda."
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.