FIA opět kličkuje: začátkem týdne oznámila, které pokyny nebude v rádiích tolerovat, po dnešní schůzce s týmy však zřejmě poleví a své nařízení upraví s tím, že původní seznam zakázaných zpráv by platil až od příští sezóny.
Schůzka Charlieho Whitinga s týmy dnes trvala 3 hodiny a 40 minut, stala se tak letos nejdelší. Diskuse probíhala kolem omezení radiokomunikace, která týmy podráždila. "Otázek bylo více než odpovědí," uvedl jeden z manažerů týmu.
Počáteční rozčarování z nařízení přiznala spousta inženýrů, podle nichž je nesmyslné, a týmy volaly po dalším objasnění. Whiting dnes slíbil, že si argumenty týmu promyslí a v pátek do 10 hodin jim dá na vědomí konečné rozhodnutí FIA.
Významným argumentem, který by mohl přispět k odkladu nařízení na příští rok, je to, že ne všechny vozy jsou na volantech vybaveny většími displeji (psali jsme o nich zde), ze kterých by piloti mohli odečítat potřebné informace týkající se nastavení motoru, spojky a dalších záležitostí, aniž by během náročného závodu došlo k poškození techniky.
Red Bull a sice narychlo chystá integraci nových displejů do svých volantů od Velké ceny Spojených států, Williams ale uvedl, že je letos nasadit a připravit si pro ně software už nestihne. S menšími displeji nastupují také Force India a Lotus.
Volant Mercedesu vybavený velkým grafickým displejem PCU-8D (foto: Daimler AG)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.