Williams má podle Felipeho Massy na to, aby se v šampionátu konstruktérů F1 dostal před Red Bull.
Brazilec, který se v Itálii dočkal po svém přestupu k Williamsu konečně na pódium, svému týmu věří. V šampionátu ale na mistrovskou stáj ztrácejí se 177 body 95 bodů, o 15 bodů zpět je čtvrté Ferrari a co konce sezóny zbývá šest velkých cen.
Massa věří, že dokáže nyní pravidelně dojíždět pro solidní porci bodů, stejně jako jeho týmový kolega Valtteri Bottas: "Plánujeme stahovat ztrátu v každém závodě, abychom dostihli Red Bullu, který je trochu daleko, ale nikdy nevíte."
"Ve Formuli 1 se během dvou či tří závodů může všechno hodně rychle změnit. Situace je odlišná. Možná máme příležitost bojovat o druhé místo. Myslím, že letos odvádíme velmi dobrou práci. Takže se ve druhé části sezóny a také příští rok můžeme ještě hodně zlepšit," pokračuje Massa.
Městský okruh v Singapuru, který o víkendu hostí velkou cenu, vyžaduje vysoký přítlak. Williams proto veze několik vylepšení, podle brazilského jezdce jim ale Monza seděla více: "Monza byla pro nás fantastickým závodem. Dokázali jsme skončit na pódiu, což bylo skvělé."
Singapur sice vozu FW36 nemá vyhovovat tak, jako Monza, Massa přesto věří, že bude moci bojovat o další pódium (foto: Williams F1 Team)
"Dojeli jsme třetí a čtvrtí. Podařilo se nám v šampionátu konstruktérů přeskočit Ferrari, takže jsme třetí. Myslím, že pro nás šlo o velmi důležitý závod. Bylo fantastické stanout opět na pódiu. Doufám, že v tom budeme pokračovat a budeme na pódiu ve většině závodů.
Singapur je vždy náročným závodem, obtížnou tratí. Pro nás není nejlepší. Opravdu ale očekávám, že na to budeme mít, že budeme moci být konkurenceschopní a doufám, že budeme znovu bojovat o pódium," cituje Massu Reuters.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.