Nico Rosberg se po omezení radiokomunikací těší na čistější závodění. Před odletem do Singapuru zvládl na simulátoru přípravu na Velkou cenu Ruska.
Tento víkend poprvé vstoupí v platnost omezení pokynů, které mohou týmy předávat během závodního víkendu svým jezdcům poté, co s vozem opustí boxovou uličku. FIA k tomu přistoupila po schůzce Strategické skupiny za účastí 6 nejvýznamnější týmů a Bernieho Ecclestona v Monze.
Komunikace s piloty bude stále možná, některé pokyny však budou zakázány. Ty obsahuje druhá technická směrnice, kterou FIA vydala tento týden: obsahuje výčet 18 zpráv, které budou od Velké ceny Singapuru zakázány - najdete je zde.
Zatímco většina závodních inženýrů na dotazy serveru F1News.cz uvedla, že toto nařízení považuje za "směšné." Podle Erica Boulliera z McLarenu to ale umožní "pilotům na dráze více vyniknout." Již nebudou moci tolik spoléhat na své inženýry a na to, jak si vedou ve srovnání se svým týmovým kolegou či s jinými jezdci.
Loni skončil Nico Rosberg v Singapuru čtvrtý, omezení rádiokomunikacepodle něj přispěje k "čistějšímu závodění" (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nico Rosberg, jehož souboj o titul s Lewisem Hamiltonem v Mercedesu je ostře sledován, však s touto změnou nemá problém. "Je to dobré, závodění se stává čistější," uvedl před závodním víkendem na náročném městském okruhu plném zatáček.
Před odletem do Singapuru si už vyzkoušel, jaké to bude: "Skvělý den na simulátrou. Trénuji na Soči a zvykám si bez rádiové komunikace," prozradil na Twitteru. Nové nařízení FIA zakazující poskytovat pilotům vybrané informace platí po celý víkend a platí i pro informační tabule, které týmy svým pilotům ukazují z boxové zídky.
Great day in simulator. Practising sochi & getting used to no radio comm. Its good, the racing becomes more pure pic.twitter.com/D9OorRiDtL
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) September 16, 2014
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.