Nico Rosberg se po omezení radiokomunikací těší na čistější závodění. Před odletem do Singapuru zvládl na simulátoru přípravu na Velkou cenu Ruska.
Tento víkend poprvé vstoupí v platnost omezení pokynů, které mohou týmy předávat během závodního víkendu svým jezdcům poté, co s vozem opustí boxovou uličku. FIA k tomu přistoupila po schůzce Strategické skupiny za účastí 6 nejvýznamnější týmů a Bernieho Ecclestona v Monze.
Komunikace s piloty bude stále možná, některé pokyny však budou zakázány. Ty obsahuje druhá technická směrnice, kterou FIA vydala tento týden: obsahuje výčet 18 zpráv, které budou od Velké ceny Singapuru zakázány - najdete je zde.
Zatímco většina závodních inženýrů na dotazy serveru F1News.cz uvedla, že toto nařízení považuje za "směšné." Podle Erica Boulliera z McLarenu to ale umožní "pilotům na dráze více vyniknout." Již nebudou moci tolik spoléhat na své inženýry a na to, jak si vedou ve srovnání se svým týmovým kolegou či s jinými jezdci.
Loni skončil Nico Rosberg v Singapuru čtvrtý, omezení rádiokomunikacepodle něj přispěje k "čistějšímu závodění" (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nico Rosberg, jehož souboj o titul s Lewisem Hamiltonem v Mercedesu je ostře sledován, však s touto změnou nemá problém. "Je to dobré, závodění se stává čistější," uvedl před závodním víkendem na náročném městském okruhu plném zatáček.
Před odletem do Singapuru si už vyzkoušel, jaké to bude: "Skvělý den na simulátrou. Trénuji na Soči a zvykám si bez rádiové komunikace," prozradil na Twitteru. Nové nařízení FIA zakazující poskytovat pilotům vybrané informace platí po celý víkend a platí i pro informační tabule, které týmy svým pilotům ukazují z boxové zídky.
Great day in simulator. Practising sochi & getting used to no radio comm. Its good, the racing becomes more pure pic.twitter.com/D9OorRiDtL
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) September 16, 2014
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.