Ferrari míří do Singapuru, který by měl mnohem více než předchozí Monza sedět jejich monopostu F14 T. O nárocích městského okruhu a o tom, co vše se objeví na voze, hovoří ředitel vývoje Pat Fry.
"Po dvou závodech ve Spa a v Monze, kdy jsme jezdili na okruzích vyžadujících nízký přítlak, nyní míříme do Singapuru, který se nachází na zcela opačném konci spektra," uvádí Fry před víkendovou Velkou cenou Singapuru.
"Jde o městský okruh vyžadující velmi vysoký přítlak, kde budeme používat měkké a super-měkké pneumatiky na trati s podobnými vlastnostmi, jaké má Monako. Sotva tam najdete nějaké vysokorychlostní zatáčky a pouze dvě kombinují boční a podélné zrychlení. Výzva spíše spočívá v akceleraci v přímém směru a v dobré trakci," pokračuje šéf vývoje Ferrari.
"I když půjde o noční závod, teploty se stále pohybují kolem 30 °C, což klade vysoké požadavky na chladicí systémy motoru a ERS. Start-stop povaha okruhu navíc hodně zatěžuje brzdové systémy, zejména ty přední dostávají opravdu zabrat."
Fernando Alonso skončil loni v Singapuru druhý, podaří se mu letos zvítězit?(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari očekává, že by jim trať v Marina Bay měla sedět podstatně více než předchozí dvě v Itálii a v Belgii. "Monza pro nás představovala těžký víkend. Nyní se tedy dáváme znovu dohromady a budeme na to tlačit a soustředit se, abychom z našeho balíku dostali to nejlepší."
Kromě toho, že se chce Scuderia dostat zpět na třetí místo před Williams, existuje další důvod, proč tolik touží po zlepšení: "V této fázi sezóny se zaměření v továrně posouvá více k příštímu vozu."
"Stále toho však zbývá hodně, co se můžeme naučit z testování na trati. Proto přivezeme některé specifické testovací díly pro příští rok a další vývojové součásti pro F14 T, které nám pomohou s větším porozuměním před příštím ročníkem," dodává Fry.
Video: Ferrari o přípravách na Singapur (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.