Ferrari míří do Singapuru, který by měl mnohem více než předchozí Monza sedět jejich monopostu F14 T. O nárocích městského okruhu a o tom, co vše se objeví na voze, hovoří ředitel vývoje Pat Fry.
"Po dvou závodech ve Spa a v Monze, kdy jsme jezdili na okruzích vyžadujících nízký přítlak, nyní míříme do Singapuru, který se nachází na zcela opačném konci spektra," uvádí Fry před víkendovou Velkou cenou Singapuru.
"Jde o městský okruh vyžadující velmi vysoký přítlak, kde budeme používat měkké a super-měkké pneumatiky na trati s podobnými vlastnostmi, jaké má Monako. Sotva tam najdete nějaké vysokorychlostní zatáčky a pouze dvě kombinují boční a podélné zrychlení. Výzva spíše spočívá v akceleraci v přímém směru a v dobré trakci," pokračuje šéf vývoje Ferrari.
"I když půjde o noční závod, teploty se stále pohybují kolem 30 °C, což klade vysoké požadavky na chladicí systémy motoru a ERS. Start-stop povaha okruhu navíc hodně zatěžuje brzdové systémy, zejména ty přední dostávají opravdu zabrat."
Fernando Alonso skončil loni v Singapuru druhý, podaří se mu letos zvítězit?(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari očekává, že by jim trať v Marina Bay měla sedět podstatně více než předchozí dvě v Itálii a v Belgii. "Monza pro nás představovala těžký víkend. Nyní se tedy dáváme znovu dohromady a budeme na to tlačit a soustředit se, abychom z našeho balíku dostali to nejlepší."
Kromě toho, že se chce Scuderia dostat zpět na třetí místo před Williams, existuje další důvod, proč tolik touží po zlepšení: "V této fázi sezóny se zaměření v továrně posouvá více k příštímu vozu."
"Stále toho však zbývá hodně, co se můžeme naučit z testování na trati. Proto přivezeme některé specifické testovací díly pro příští rok a další vývojové součásti pro F14 T, které nám pomohou s větším porozuměním před příštím ročníkem," dodává Fry.
Video: Ferrari o přípravách na Singapur (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.