Ferrari míří do Singapuru, který by měl mnohem více než předchozí Monza sedět jejich monopostu F14 T. O nárocích městského okruhu a o tom, co vše se objeví na voze, hovoří ředitel vývoje Pat Fry.
"Po dvou závodech ve Spa a v Monze, kdy jsme jezdili na okruzích vyžadujících nízký přítlak, nyní míříme do Singapuru, který se nachází na zcela opačném konci spektra," uvádí Fry před víkendovou Velkou cenou Singapuru.
"Jde o městský okruh vyžadující velmi vysoký přítlak, kde budeme používat měkké a super-měkké pneumatiky na trati s podobnými vlastnostmi, jaké má Monako. Sotva tam najdete nějaké vysokorychlostní zatáčky a pouze dvě kombinují boční a podélné zrychlení. Výzva spíše spočívá v akceleraci v přímém směru a v dobré trakci," pokračuje šéf vývoje Ferrari.
"I když půjde o noční závod, teploty se stále pohybují kolem 30 °C, což klade vysoké požadavky na chladicí systémy motoru a ERS. Start-stop povaha okruhu navíc hodně zatěžuje brzdové systémy, zejména ty přední dostávají opravdu zabrat."
Fernando Alonso skončil loni v Singapuru druhý, podaří se mu letos zvítězit?(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari očekává, že by jim trať v Marina Bay měla sedět podstatně více než předchozí dvě v Itálii a v Belgii. "Monza pro nás představovala těžký víkend. Nyní se tedy dáváme znovu dohromady a budeme na to tlačit a soustředit se, abychom z našeho balíku dostali to nejlepší."
Kromě toho, že se chce Scuderia dostat zpět na třetí místo před Williams, existuje další důvod, proč tolik touží po zlepšení: "V této fázi sezóny se zaměření v továrně posouvá více k příštímu vozu."
"Stále toho však zbývá hodně, co se můžeme naučit z testování na trati. Proto přivezeme některé specifické testovací díly pro příští rok a další vývojové součásti pro F14 T, které nám pomohou s větším porozuměním před příštím ročníkem," dodává Fry.
Video: Ferrari o přípravách na Singapur (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.