Allan McNish, legenda závodu 24 hodin Le Mans, hodnotí současnou situaci ve Ferrari ve vztahu k očekáváním z konce roku 2013.
Týden po Monze byl pro Ferrari velmi náročný. Po nevýrazném výkonu ve Velké ceně Itálie, kdy bodoval pouze Kimi Räikkönen na nelichotivém devátém místě a po neshodách mezi Lucou di Mntezemolo a vedením FIATu se tým z Maranella ještě stále třese v základech.
Allan McNish se snaží popsat aktuální situaci Ferrari, která není vůbec růžová, ale naděje na její zlepšení se nechce italský tým vzdát. Rada pro nového šéfa týmu zní: „Mattiacci musí bezpodmínečně najít způsob, jak udržet Fernanda Alonsa v týmu. Zdá se mi, že je všem jasné, kde by se v posledních sezonách nacházelo Ferrari bez španělského jezdce. Přes všechno úsilí nejsou v Maranellu schopni držet krok s nejlepšími, konkurenceschopný vůz nebyli schopni postavit od roku 2010. Od té doby nebojují o titul s výjimkou polovičního zázraku, který předváděl Alonso v roce 2012.“
Fernando Alonso je zřejmě tím nejcennějším, co v Maranellu vlastní. „Je těžké si představit, jaké výsledky by dosahoval italský tým, kdyby se Alonso rozhodl pro přestup k McLarenu-Hondě. Ztráta zkušeností a odhodlání v osobě usmívajícího se hocha by určitě destabilizovala atmosféru v týmu. V určitém smyslu se dá říct, že za výkony Ferrari může Alonso, který vždy dostal z vozu maximum a dosahoval výsledky, které byly lepší, než reálná kvalita jeho vozu. To platí i o době po změně pravidel.“
„Ferrari je v současnosti na jednom kilometru o dvě desetiny sekundy pomalejší ve srovnání s Mercedesem. Na pěti kilometrech to stojí za úvahu… Kvalifikace v Monze, která je pro Ferrari nejočekávanější v celé sezoně, byla zklamáním, Kimi startoval z dvanácté a Fernando ze sedmé pozice. Závod skončil ještě hůř.“
Změna ve vedení Ferrari by mohla být podle McNishe tím správným impulsem na zlepšení postavení Scuderie v F1. „Luca di Montezemolo svým odchodem z funkce prezidenta zaplatil za neuspokojivé výsledky Scuderie stejně, jako Marmorini, zodpovědný v týmu za motory, v létě. Současná situace v Maranellu mi připomíná tu ze začátku devadesátých let. V roce 1991 vyhodili Alaina Prosta – z mého pohledu to bylo absurdní – v kombinaci s dobou z let 1995-6, kdy nejdřív přišel Jean Todt a později Michael Schumacher, Rory Byrne a Ross Brawn. Teď, když tato hvězdná sestava neexistuje, propadl červený tým do průměru. Odchod Montezemola na druhé straně umožňuje Ferrari začít pracovat s jiným pohledem na věc, co není zase tak špatná věc. Výsledky z minulých let nebyly nijak oslnivé a část viny se může hodit na bývalé vedení.“
Podle McNishe má tým Ferrari stále pevné základy, na kterých se dá v budoucnosti stavět. „Předpoklady na získání bývalých pozic ve Ferrari stále existují. Alonso je pro ně novým Schumacherem. Allison je podobný Byrnovi, něco má i z Brawna. Základní otázkou tedy je: bude Mattiacci novým Todtem? Marco je v prostředí F1 nováčkem, musí se hodně učit. Má ale dobrou pověst z mateřského Fiatu, kde mu plně důvěřují. Jsem skutečně zvědav, zda se mu podaří v F1 dosáhnout tak velkých úspěchů, jako jeho rodákovi Flaviovi Briatoremu, který také neměl mnoho zkušenosti z F1, když v ní začínal.“
„Každá oblast bude přehodnocená, včetně pozice Kimiho Räikkönena. Felipe Massa byl vyhozen na konci minulé sezony pro neuspokojivé výsledky v porovnání s Alonsem. Räikkönen si nevede líp, než jeho brazilský předchůdce. Domnívám se, že Ferrari má nejlepší závodní duo v F1 a kdyby měli Kimi a Fernando dobré vozy, v Poháru konstruktérů by jistě zvítězili a alespoň jeden z nich by bojoval o titul mistra světa v jednotlivcích.“
Skotský veterán by byl nakloněn i příchodu Sergia Péreze do italského týmu. „Alonso skončil v průměru v letošních kvalifikacích na sedmém místě a Räikkönen na desátém místě. Jedině ve Spa startoval Iceman z lepší pozice, než Fernando. Je známo, že Kimi není se svým vozem spokojen, je také ale známo, že je tady nová generace jezdců F1. Sergio Pérez roste ve Force India, kde konkuruje takovému jezdci, jako je Nico Hülkenberg. Sergio je propojen s Carlosem Slimem, členem administrativní rady koncernu Philip Morris, ke kterému patří i Marlboro, historický partner Ferrari. Bottas a Ricciardo si skvěle vedou v týmech Williams a Red Bull. Australan dokonce zastiňuje Sebastiana Vettela, který byl dlouhou dobu v hledáčku týmu z Maranella.“
Na závěr ještě jednou McNish polemizoval o finském jezdci. Náhradu za Kimho Räikkönena vidí v Bianchim. „Kdybych byl ve vedení Ferrari, ptal bych se, zda udržení si Kimiho Räikkönena je tou správnou volbou. Kimi už jednou odešel a vidět ho za volantem s menším odhodláním, než kdysi není věcí, která by se měla podceňovat. Rychlou alternativou je Jules Bianchi, jezdec Marussie a nejlepší produkt Ferrari Drive Academy. Problémy spojené s jeho příchodem za volant Ferrari by nebyly velké. Tuto volbu bych docela seriózně zvažoval.“
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.