Fernando Alonso neustále odmítá spekulace o přestupu, Ferrari je podle něj tím "nejlepším týmem na světě." Vzpomíná také na možnost přestupu k Red Bullu v roce 2008 - tehdy to podle něj byl jen "legrační tým" s dobrým marketingem.
I když se o jeho možném odchodu hovoří již dlouhou dobu a v Itálii nyní spekulují o výměně sedaček se Sebastianem Vettelem z Red Bullu, Španěl si stáj z Maranella pro F1 Racing stále velmi pochvaluje: "Jde o nejlepší tým na světě - tým, který dosáhl v F1 nejvíce. Jsou dokonce větší, než samotná Formule 1. A Ferrari je mnohem více než jen tým Formule 1."
"Jsou na celém světě vnímání jako velká věc. A Ferrari má potenciál. Správní lidé, zařízení, rozpočet... všechno, co potřebujete k tomu. Potřebujete tedy věřit, důvěřovat, protože dříve či později vyhrajeme," popisuje Alonso, který stále čeká na svůj další titul s týmem, který se po závodě v Monze propadl na čtvrtou pozici za Williams.
V roce 2008, kdy opouštěl McLaren, přitom měl možnost přejít k Red Bullu, který pak od sezóny 2010 získal čtyři tituly v řadě za sebou. "Bylo to těžké rozhodování, těžké. Když jsem odcházel z McLarenu, tak jsem měl v té době bezpochyby několik možností: Red Bull, Toyotu, Renault."
Proč tedy nepřestoupil k Red Bullu, s nímž by zřejmě pár titulů navíc získal? "Tehdy byl Red Bull jen legračním týmem, ne takový, jako je teď. Byl to směšný tým s dobrým marketingem, ale nic víc. V té doby tedy mé rozhodnutí bylo logické," vysvětluje Alonso.
Ferrari je podle Fernanda Alonsa nejlepším týmem na světě (foto: Scuderia Ferrari)
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.